صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و سه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و سه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

خبر در خبر

شفقنا

 علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست گفت: در بهمن‌ماه اجلاس یونپ و بخش محیط زیست سازمان ملل در کنیا برگزار می‌شود که ایران در این اجلاس حضور فعالی خواهد داشت. از نکاتی که این دولت روی آن کار می‌کند تقویت دیپلماسی محیط زیست است. دو اجلاس قوی یکی منطقه‌ای و دیگری بین‌المللی که خود سازمان ملل متحد بانی آن بود، برگزار شد و نظارت جمهوری‌اسلامی‌ایران را پذیرفت که در این اجلاس بیش از ۵۰ کشور جهان و بیش از ۱۵ دستگاه بین‌المللی حضور داشتند. در بحث ریزگردها بناست نمایندگان عراقی به ایران سفر کنند. متأسفانه باتغییر دولت‌ها جابه‌جایی‌ صورت می‌گیرد و برخی مسائل به تأخیر می‌افتد. ما 4 استان عراق را به‌عنوان استان هدف مشخص کرده بودیم و با بغداد به نتیجه رسیده بودیم که کارهای تثبیت در منشأ انجام شود ولی تغییر دولت‌ها در پیشبرد این برنامه اختلال ایجاد کرد.

 

ایرنا

  گور ایرانی از سال ۱۳۶۳ در پارک ملی کویر به دلیل تخریب زیستگاه و شکار منقرض شده بود. اما از سال ۱۳۹۷، مسئولان حفاظت محیط زیست در این منطقه اقدامات جدی را برای احیای گور ایرانی آغاز کردند. اکنون ۳۵ رأس از این‌گونه در پارک ملی کویر زندگی می‌کنند.

 

 

ایسنا

  سرهنگ جمشید، محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با تأکید براینکه ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌های کشور منشأ انسانی دارند؛ درباره آمار افزایشی حریق در مناطق چهارگانه محیط‌ زیست نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: کرمانشاه بیشترین میزان آتش‌سوزی را داشته و در این زمینه رتبه اول است.

 

مهر

  داوود سعادت لطفی، مدیر دفتر فنی شرکت فاضلاب تهران گفت: مجوز زیست محیطی پروژه تصفیه‌خانه  فاضلاب جنوب‌غربی تهران صادر شد. مجموعه محیط زیست موافقت خود را با احداث و آغاز فعالیت احداث تصفیه‌خانه جنوب‌غربی (شهرآفتاب) با الزام رعایت مسائل زیست‌محیطی اعلام داشته است.

 

فارس

  سعید یوسف‌پور، مدیر‌کل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری با تأکید بر لزوم احیای تالاب خانمیرزا، گفت: می‌توان با استفاده از منابع آب در فصل بارندگی و انتقال آب از رودخانه کره بس قسمت‌های باقی‌مانده این تالاب را احیا کرد چرا که هم‌اکنون یکی از اصلی‌ترین کانون‌های مولد گرد وغبار به‌شمار می‌رود.

 

ایسنا

  حجت‌الاسلام محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور از مذاکره با دانشگاه علوم قضایی برای اضافه شدن واحد محیط زیست به دروس این دانشگاه خبر داد و گفت: حضور در این سازمان پیام اهتمام برای حفاظت از محیط زیست و سلامت جامعه و حفظ همه موجودات که حق حیات را دارند می‌رساند و باید به تکالیف خود در این زمینه بهتر عمل کنیم.

 

شانا

  ایرج حشمتی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مصرف مازوت در نیروگاه شازند طی امسال به یک‌سوم کاهش یافته و سعی ما رساندن این رقم به صفر است.

جستجو
آرشیو تاریخی