خبر

 محدثه جعفری
خبرنگار

رئیس کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد بزرگداشت دهه فجر خبرداد
شناسایی 122 هزار کارگر خلاق و مبتکر در جشنواره امتنان
معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از شناسایی 122 هزار کارگر نخبه و مبتکر طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: این قشر پرتلاش مهم‌ترین نقش و اثر را در بهره‌وری دارند و هر خدمتی هم که به کارگران ارائه شود نمی‌تواند حق عظیمی را که بر گردن جامعه دارند محقق کند.
محمد چکشیان، معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد بزرگداشت دهه فجر، در نشست خبری درباره هماهنگی و انسجام بخشی برنامه‌های دهه فجر در حوزه‌های کارگری، کارآفرینی و جامعه کار و تولید اظهار داشت: جامعه کارگری ۱۵ میلیونی است که با محاسبه خانواده‌های آنها بیش از 50 درصد از جامعه را تشکیل می‌دهند. اگر از نیروی کار و سلامت روحی و جسمی آنان مراقبت نشود، بهره‌وری کشور و سرانه تولید کشور دچار چالش می‌‍‌شود. هر کجا بر نیروی انسانی تمرکز کردیم سرمایه‌گذاری به یک سرمایه‌گذاری درست تبدیل شده است.
چکشیان با اشاره به شناسایی 122 هزار کارگر مبتکر و خلاق طی دو سال گذشته در جشنواره «امتنان» عنوان کرد: در دولت سیزدهم شناسایی کارگران هر سال حدود 20 درصد افزایش پیدا کرده است. فرایند شناسایی به این صورت است که به کارگران پیامک ارسال می‌شود تا اگر کار خلاقانه و خاصی را انجام داده‌اند خودشان را معرفی کنند و با برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شده است در هفته کارگر از تعدادی از کارگران نخبه و خلاق در حضور رئیس جمهور تقدیر شود.

434 خانه فرهنگ کار در دولت سیزدهم ایجاد شد
معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ستاد نهضت ملی ارتقای فرهنگی کار در دولت سیزدهم شکل گرفت. بر همین اساس اولین جشنواره فرهنگی هنری «اتقان» با کمک حوزه هنری انجام خواهد شد. 434 خانه فرهنگ کار در دولت سیزدهم به دیگر خانه‌های فرهنگ افزوده شد. در خانه‌های بهداشت کارگری طی دو سال گذشته 948 خانه بهداشت کارگری را با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه‌اندازی کردیم که رشد 22 درصدی در یک سال گذشته را شاهد بودیم. از سوی دیگر 2هزار و 384 ایستگاه بهگر (خانه‌های بهداشت سیار) راه‌اندازی شده که تعداد این مراکز در دولت سیزدهم 72 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به برنامه‌های این معاونت در دهه فجر اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که برنامه‌های اعیاد شعبانیه و دهه فجر را در فضاهای کارگری دنبال و فضایی شاد ایجاد کنیم.

برنامه‌های دهه فجر کودکان و نوجوانان اعلام شد
شعار امسال، «جشن ملی، بچه‌های امروز و آینده روشن» است
رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجر به تشریح برنامه‌های کودک و نوجوان دهه مبارک فجر پرداخت.
به گزارش فارس، حامد علامتی در نشست خبری اظهار کرد: برای برنامه‌های دهه فجر کودک و نوجوان در حوزه کودک، قطعاً از ابزار هنر استفاده می‌کنیم و در حوزه نوجوان، خود نوجوانان برنامه‌ها را اجرا می‌کنند. وی با بیان اینکه امسال از گروه‌های مردمی و حلقه‌های میانی استفاده کردیم و دولت تولی‌گری می‌کند، افزود: شعار برنامه‌های کودک و نوجوان دهه مبارک فجر، «جشن ملی، بچه‌های امروز و آینده روشن» است.
علامتی ادامه داد: اجرای برنامه «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» ویژه کودکان زیر ۹ سال، رویداد یکصدا ایران، درباره موضوعات روز مانند حادثه تروریستی کرمان و رویداد سفر قهرمان از جمله برنامه‌هایی است که اجرا می‌شود. همچنین تماشاخانه‌های سیار به مناطق محروم می‌روند و اجرای برنامه دارند.
وی افزود: برگزاری اردوی راهیان پیشرفت، حضور کودکان در جماران، حرم امام(ره) و بیت امام(ره)، قصه‌گویی انقلاب و پیشرفت توسط مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برپایی سرودهای دسته‌جمعی، اختتامیه نهمین دوسالانه هنرهای تجسمی کودکان و نوجوانان، اختتامیه جشنواره از ایده تا اجرا و طرح هر کلاس یک قفسه کتاب و قاب اسباب‌بازی از دیگر برنامه‌های ما در دهه مبارک فجر برای کودکان و نوجوانان است.

جستجو
آرشیو تاریخی