مرور

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد
طرح تراموای بدون ریل
 روی میز شورای شهر تهران
 رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه طرح تراموا با چرخ لاستیکی و بدون ریل در شورای شهر در دست بررسی است، گفت: باید ببینیم قیمت تراموا چقدر است. گفته شده عمر و کیفیت آن بیشتر است و باید ببینیم کیفیت آنها نسبت به اتوبوس‌های سه کابین بهتر است یا خیر. هنوز مطالعات کامل ارائه نشده است.
به گزارش ایرنا، مهدی چمران دیروز در دویست و دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: تا زمانی که اتوبوس‌های خریداری شده وارد کشور نشوند و مورد بهره‌برداری قرار نگیرند، باید از ناوگان قدیمی اورهال (تعمیر و بازسازی اساسی) شده در شهر استفاده کنیم.
وی گفت: ۱۰ سال به تهران اتوبوس داده نشده است. البته سازندگان داخلی از ۲ سال پیش وارد عمل شدند اما تا تجهیزات را برای تولید اتوبوس آماده کنند زمان می‌برد، بنابراین باید منتظر باشیم اتوبوس‌های خریداری شده از راه برسد. حداقل یکی از کارخانجات، اتوبوس‌ها را در مدت پیش رو تحویل خواهد داد اما این پاسخگوی نیازها نیست. فکر نمی‌کنم تعداد قابل ملاحظه‌ای اتوبوس تولید داخل تا پایان سال به ناوگان اضافه شود.
رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: تأکید ما بر این است خودروسازان به سمت تولید خودرو برقی بروند که آنها هم اعلام کردند تا سال آینده زیرساخت‌ها را برای ساخت خودرو برقی فراهم خواهند کرد.
چمران در بخش دیگری با تأکید بر اینکه خودروهای امدادی شهرداری از مردم هیچ وجهی برای خدمات‌رسانی دریافت نمی‌کنند، افزود: جرثقیل‌ها نرخ مشخصی از شهروندان دریافت می‌کنند اما اینکه رقم بالاست یا خیر، باید بررسی شود و اگر نرخ بالا باشد شورا باید ورود کند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص پرداخت حقوق و بیمه کارکنان بیمارستان گاندی گفت: این کار وظیفه دولت نیست، به‌طوری‌که دولت به پلاسکو هم کمک نکرد بلکه بنیاد مستضعفان به عنوان مالک نسبت به ساخت پلاسکو اقدام کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت اعلام کرد
حمایت از برنامه‌های پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان، در دستور کار
مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موضوع پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان جزء اولویت‌های کاری مراقبین سلامت است و حمایت‌های لازم نیز در این زمینه صورت خواهد گرفت.
به گزارش وبدا، دکتر کوروش اعتماد، به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان، خطاب به مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در زمینه پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان برنامه‌های مدون و بررسی و رصد لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به تجربه موفق در برنامه پویش ملی سلامت و غربالگری فشارخون و دیابت و مشارکت حداکثری مردم، بر اهمیت پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان تأکید کرد.
وی با اشاره به اینکه سرطان یکی از مهم‌ترین علل مرگ و میر در کشور است، اظهار داشت: پیشگیری از سرطان می‌تواند از طریق ترویج سبک زندگی سالم، غربالگری و آموزش انجام شود. همچنین تشخیص زودهنگام سرطان نیز می‌تواند به افزایش شانس بقا و بهبودی بیماران کمک کند.
مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، در ادامه به تشریح برنامه ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پرداخت و گفت: این برنامه با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان در کشور تدوین شده است. این برنامه شامل اقداماتی نظیر غربالگری سرطان پستان و روده بزرگ، آموزش به جامعه و ارتقای کیفیت خدمات تشخیصی و درمانی است.
دکتر اعتماد در ادامه به موضوع سالمندی جمعیت کشور اشاره کرد و گفت: با بالا رفتن سن و سالمندی، احتمال ابتلا به سرطان نیز افزایش پیدا می‌کند.
مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، به سلامت کودکان اشاره کرد و گفت: توجه ویژه به سلامت کودکان با توجه به اهمیت جوان شدن جمعیت و سالم بودن جامعه نقش بسزایی دارد و در اولویت سیاست‌های وزارت بهداشت است.

جستجو
آرشیو تاریخی