صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

اخبار فوتبال

ادامه مرحله یک‌هشتم جام ملت‌‌های آسیا
فینال زودرس عربستان و کره
سومین روز دیدارهای مرحله یک‌هشتم جام ملت‌های آسیا، امروز با برگزاری دو مسابقه دیگر پیگیری می‌شود که در اولین بازی که از ساعت ۱۵ انجام می‌شود، ازبکستان و تایلند در ورزشگاه الجنوب مقابل هم قرار می‌گیرند. شاگردان ماساتادا ایشی در تایلند بدون گل خورده مرحله گروهی را به اتمام رساندند تا برای دومین دوره متوالی راهی یک‌هشتم شوند اما ازبک‌ها که در کارهای دفاعی عملکرد خوبی در مرحله گروهی داشتند، می‌خواهند با عبور از سد حریف شرق آسیایی برای سومین‌بار در طول تاریخ به یک‌چهارم برسند. ازبکستان با در اختیار داشتن رتبه ۹ آسیا و ۶۸ رنکینگ فیفا در رده‌بندی جهانی ۴۵ پله پایین‌تر از تایلند است که جایگاه ۱۱۳ دنیا را در اختیار گرفته است. برنده بازی در یک‌چهارم به مصاف برنده دیدار قطر و فلسطین می‌رود. اما بازی عربستان و کره‌جنوبی را که از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه اجوکیشن سیتی برگزار می‌شود، باید فینال زودرس این تورنمنت دانست؛ تقابل دو تیمی که در مجموع پنج قهرمانی جام ملت‌ها را در کارنامه دارند و مشهورترین مربیان جام روی نیمکت آنها نشسته‌اند. شاگردان روبرتو مانچینی که با هفت امتیاز به عنوان صدرنشین گروه F از مرحله گروهی بالا آمدند، پیش از حضور در مسابقات تصور نمی‌کردند سرنوشت، آنها را در اولین مرحله حذفی مقابل سون هیونگ مین و یارانش قرار بدهد اما شاید کره رویارویی با عربستان را راحت‌تر از بازی با ژاپن می‌دانست که ترجیح داد به عنوان تیم دوم گروهش راهی یک‌هشتم شود! چشم‌بادامی‌ها که ۶۳ سال از آخرین قهرمانی‌شان در جام ملت‌ها گذشته و آخرین بار در زمان چهار تیمی برگزار شدن این تورنمنت، جام را بالای سر برده‌اند، در شرایطی مقابل حریف قدرتمندشان قرار می‌گیرند که عربستان هم ۲۷ سال است قهرمان نشده و حتی در چهار دوره اخیر به نیمه‌نهایی نرسیده است. به همین دلیل هر دو تیم عطش زیادی برای موفقیت دارند و با تمام توان پا به زمین می‌گذارند تا با عبور از سد یکدیگر در مرحله یک‌چهارم به مصاف استرالیا بروند. تیم یورگن کلینزمن که رنکینگ سه آسیا و ۲۳ جهان را در اختیار گرفته، با عربستان رده پنجمی در قاره، ۳۳ رده در رتبه‌بندی جهان فاصله دارد.


برد اردن برابر عراق و تصمیم جنجالی فغانی
در سومین بازی مرحله یک هشتم جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۵ دیروز تیم‌های عراق و اردن در ورزشگاه خلیفه به مصاف هم رفتند. در این بازی که بین تیم اول گروه D و تیم دوم گروه E برگزار شد؛ در نهایت شاگردان حسین عموطه ۳ بر ۲ به پیروزی رسیدند. اردنی‌ها با تک گل یزان النعیمات در دقیقه ۱+۴۵ نیمه اول را برنده به رختکن رفتند اما در نیمه دوم ورق بازی به سود عراق برگشت و این تیم با گل‌های سعد ناطق(۶۸) و آیمن حسین(۷۶) به برتری رسید. اما این پایان کار نبود و اردنی‌ها در دقایق 95 و 97 با ضربات یزان العرب و نزار الرشدان ۳ - ۲ برنده شدند‌.آقای گل فعلی جام ملت‌ها پس از به ثمر رساندن گل دوم عراق که تعداد گل‌های او را به شش رساند، به دلیل تقلید حرکت بازیکنان حریف پس از گل ‌که سبب وقفه در شروع مجدد بازی شد، با کارت زرد دوم علیرضا فغانی اخراج شد تا تیمش با احتساب وقت‌های اضافی ۲۳ دقیقه ۱۰ نفره به بازی ادامه بدهد. با این نتیجه اردن در مرحله یک چهارم ۱۳ بهمن در ورزشگاه احمد بن علی به مصاف تاجیکستان می‌رود.


گلزنی حنانوف با یک خبر تلخ
وحدت حنانوف بازیکن پرسپولیس در ترکیب تاجیکستان برابر امارات در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، ستاره تیمش بود و در دقیقه ۲۹ موفق شد تک‌گل شاگردان پیتر شگرت را وارد دروازه امارات کند. او قبل از این بازی که با پیروزی تاجیک‌ها در ضربات پنالتی همراه بود، خبر درگذشت برادرش را شنید تا روزی دراماتیک را تجربه کند. حنانوف در این نشست خبری خیلی دوام نیاورد و صحبت‌های کوتاهش درباره دلیل اشک ریختن پس از گلزنی را مطرح کرد: «متأسفانه خبر درگذشت داداش بزرگم را شنیدم. ای کاش زنده بود تا این خرسندی‌های ما را می‌دید.» مدافع پرسپولیس که نمی‌توانست جلوی ریختن اشک‌هایش را بگیرد پس از گفتن این جملات کوتاه از صندلی خود در نشست خبری بلند شد و در حالی‌که سرمربی تاجیکستان هم او را همراهی می‌کرد با عذرخواهی از خبرنگاران و اهالی رسانه حاضر در نشست، سالن را ترک کرد. پتار شگرت در ادامه اظهارنظر جالبی درباره فارسی‌زبان بودن دو تیم ایران و تاجیکستان داشت و درباره احتمال رویارویی با شاگردان قلعه‌نویی گفت: «تیم ملی ایران بازیکنان خیلی خوبی دارد و قدرت زیادی دارد. دوست داریم آرزوی بازی با ایران محقق شود. فعلاً از اینکه به یک چهارم صعود کرده‏ایم خوشحالیم و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی