صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

اردوی استقلال در امارات لغو شد

باشگاه توپ را در زمین نکونام انداخت!

در حالی‌که استقلال به درخواست سرمربی این تیم، مقدمات برپایی اردوی هشت روزه در دبی را فراهم آورده و بلیت‌های تمامی اعضای تیم را خریداری کرده بود تا کاروان استقلال امروز عازم امارات شود، صبح دیروز جواد نکونام اردوی آماده‌سازی استقلال در امارات را لغو کرد. رسانه باشگاه استقلال با اعلام این خبر یادآور شد: «این برای دومین بار است که اردوی خارجی استقلال در نیم فصل لغو می‌شود. پیش از این نیز یک بار باشگاه استقلال در آستانه عقد قرارداد برپایی اردوی ده روزه رایگان در امارات بود که نکونام اعلام کرد تمایلی به اردوی خارجی ندارد.» رسانه استقلال همچنین در ادامه اطلاعیه‌اش این‌گونه به گلایه از نکونام پرداخت: «سرمربی استقلال هفته گذشته درخواست برپایی اردوی خارجی را مطرح کرد و این‌بار باشگاه با صرف هزینه دست به فراهم کردن مقدمات برپایی اردوی هشت روزه در امارات، تهیه بلیت، رزرو هتل، تهیه زمین و امکانات تمرین و ریکاوری، توافق و تعیین دو بازی دوستانه زد که متأسفانه برای بار دوم سرمربی استقلال از برپایی اردوی خارجی منصرف شد.» باشگاه استقلال در اطلاعیه‌ای دیگر نیزاعلام کرد: «درپی لغو اردوی آماده‌سازی استقلال در امارات، برخی افراد به نیت تخریب، مدعی شدند دلیل لغو اردو کمبود بازیکن بوده است اما برابر با لیست موجود در باشگاه استقلال، کاروان تیم قرار بود صبح فردا (امروز) ۴۷ نفره به دبی پرواز کند. در لیست مسافران اردوی آماده‌سازی هشت روزه استقلال در امارات، نام ۲۰ بازیکن، ۱۲ کادر فنی و پزشکی، شش رسانه، سه ماساژور، سه تدارکات، یک مترجم، افسر امنیتی و یک مسئول اجرایی به چشم می‌خورد. قرار بود ۲۲ بازیکن در این اردو همراه استقلال باشند که به صلاحدید کادر فنی دو بازیکن از جمع بازیکنان فعلی در تهران ماندنی شدند و درعوض مقرر شد نفرات جدید پس از قطعی شدن انتقال، به اردوی استقلال در امارات ملحق شوند.
 
علت لغو اردوی آبی‌ها
لغو اردوی استقلال که با واکنش رسانه این باشگاه و گلایه از نکونام همراه بود، نشان‌دهنده آغاز دوباره‌ اختلافات میان مدیریت و کادرفنی بر سر مسائل مربوط به نقل وانتقالات است. درحال حاضر، تنها رافائل سیلوا به این تیم بازگشته است. این درحالی است که سعید مهری از استقلال جدا شده و کوین‌یامگا نیز پس از مصدومیت شدید از ناحیه چشم، فصل را به‌طورکلی از دست داده است. سیدحسین حسینی و روزبه چشمی نیز در اردوی تیم ملی به‌سر می‌برند که تمام این مسائل سبب شده تا نکونام با تعداد نفرات کمتری تیمش را تمرین دهد و همین موضوع، علت اصلی مخالفت او با اردوی خارجی است. نکونام در نشست خبری پس از بازی با پیکان، شرط حضور در اردوی خارجی را جذب بازیکن جدید عنوان کرده بود ولی در اطلاعیه باشگاه تلاش شده تا سرمربی استقلال عامل اصلی لغو اردو معرفی شود.
 
چرا بازیکنان مدنظر نکو جذب نشده‌اند؟
باشگاه استقلال طبق لیست نکونام مذاکرات زیادی با باشگاه‌های گل‌گهر، ذوب‌آهن و شمس‌آذر برای جذب مهدی تیکدری، محمدحسین اسلامی و حسین گودرزی انجام داد. پیگیری‌ها نشان می‌دهد گل‌گهر برای تیکدری که مدتی مصدوم بود و بهنام برزای در نیم‌فصل اول بیشتر جای او بازی می‌کرد، خواهان معاوضه با سه بازیکن استقلال به نام‌های پیمان بابایی، زبیر نیک‌نفس و سامان تورانیان شده است. ذوب‌آهن نیز برای انتقال اسلامی درخواست معاوضه وی با جعفرسلمانی و سامان تورانیان به اضافه جذب ارسلان مطهری را کرده بود. درباره گودرزی مدافع - هافبک چپ پای شمس‌آذر هم گفته می‌شود مذاکره باشگاه استقلال با مدیربرنامه‌های این بازیکن نتیجه‌ای نداشته است. پیش از این سپاهان و تراکتور نیز با انتقال محمد دانشگر، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده، رضا شکاری، امیرحسین حسین‌زاده و عارف آغاسی به استقلال مخالفت کرده بودند.
 
پاسخ منفی نکونام
به جذب 4 بازیکن خارجی
نکونام دو لیست از بازیکنان مدنظرش را برای تقویت استقلال در نیم فصل دوم لیگ‌برتر به مسئولان استقلال داده که تاکنون بازیکنی از آنها جذب نشده است. این بازیکنان تحت قرارداد باشگاه‌های خود هستند و جذب آنها، هم با درخواست مالی و هم درخواست معاوضه با چند بازیکن مواجه شده و همین موضوع کار را برای جذب این نفرات سخت‌تر کرده است. درعین حال مدیران استقلال چند گزینه خارجی را به جواد نکونام پیشنهاد دادند و مدعی شدند آنها علاوه بر کیفیتی که دارند هزینه کمتری به نسبت قرارداد بازیکنان ایرانی خواهند داشت. نکونام اما، با بسته‌ پیشنهادی مدیران استقلال مخالفت و بر جذب نفرات مدنظر خودش تأکید کرد. به گزارش تسنیم، اُپا انگوئته 29 ساله سنگالی که در پست وینگر چپ بازی می‌کند و 10 بازی ملی و سابقه بازی در تیم‌های متز را دارد، امین طلال 27 ساله از مراکش که قابلیت بازی در پست‌های دفاع چپ و وینگر چپ را دارد و درحال حاضر عضو تیم شریف مولداوی است، آندرس روا 30 ساله از کلمبیا که بیشتر هافبک - مهاجم بازی می‌کند و با دو بازی ملی سابقه بازی در آرژانتینوس جونیورز و ایندپندینته آرژانتین را دارد و اینی‌یگو کوردوبا 26 ساله اسپانیایی، وینگر چپ و عضو تیم دسته اولی فورتونا سیتارد هلند که سابقه بازی در تیم‌های اتلتیک بیلبائو و تیم‌های زیر 17، زیر 19 و زیر 21 سال اسپانیا را دارد، بازیکنانی بودند که به نکونام توسط باشگاه معرفی شدند اما جواد آنها را نخواست.

 

برش

مهری به آپوئل قبرس پیوست
سعید مهری، بازیکن سابق استقلال با قراردادی 2.5 ساله رسماً به آپوئل قبرس پیوست. تیمی که هدایت آن را ریکاردو ساپینتو برعهده دارد. مهری قرار است پیراهن شماره 88 را بر تن کند. صفحه باشگاه آپوئل در خصوص او نوشت که امیدواریم برای حضور در رقابت‌های اروپایی و کسب جام کمک‌ کند. آپوئل در حال حاضر در رتبه نخست جدول رده‌بندی قرار داشته و مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی محسوب می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی