صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

از طوفان 30 دقیقه ابتدایی تا وقت‌های اضافی

لحظات ترسناک تیم ملی

دور گروهی جام ملت‌های آسیا در شرایطی به اتمام رسید که بعد از انجام شدن 36 مسابقه، 87 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد. نکته جالب توجه این است که 20 گل از 87 گل مذکور در وقت‌های تلف‌شده نیمه اول و دوم ردوبدل شد. در روز نخست دور یک‌هشتم نهایی نیز از6 گل زده شده، 2 گل پس از دقیقه 90 به ثمر رسید تا مشخص شود آمار دور گروهی، اتفاقی نبوده است. به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال ایران نیز از گزند گل‌های لحظه‌آخری در امان نبوده و آمار عجیبی را به ثبت رسانده است.
 
زودترین و دیرترین گل‌های ایران
شاگردان امیر قلعه‌نویی در دور گروهی موفق به زدن هفت گل شدند و دو بار نیز دروازه‌شان به وسیله رقبا باز شد. پنج گل از هفت گل تیم ملی در نیمه نخست به ثمر رسید و دو گل دیگر در 45 دقیقه دوم زده شد. کریم انصاری‌فرد در دقیقه دو زننده سریع‌ترین گل ملی‌پوشان بود و مهدی طارمی نیز در دقیقه 65 دیرترین گل را وارد دروازه حریفان کرد.
 
وحشتناک‌ترین ورژن تیم ملی
بدون در نظر گرفتن وقت‌های تلف‌شده، در 6 بازه زمانی 15 دقیقه‌ای، زهردارترین ورژن تیم ملی در 15 دقیقه ابتدایی و همچنین حدفاصل دقیقه 16 تا 30 بوده است. جایی که تیم تحت هدایت قلعه‌نویی در هر کدام از این بازه‌ها، دو بار موفق به گلزنی شده است. یک گل در بازه‌های 46 تا 60 و 61 تا 75 به ثمر رسیده و 15 دقیقه پایانی، تنها بازه زمانی‌ای بوده که قهرمان سه دوره جام ملت‌ها در آن موفق به گلزنی نشده است. این اتفاق در شرایطی رخ داده که معمولاً تیم‌های قلعه‌نویی در دقایق پایانی فوق‌العاده خطرناک بوده‌اند.
 
نقطه‌ضعف بزرگ تیم ملی
نکته جالب توجه، دقایقی است که ایران از رقبای خود گل خورده است. ایران در بازی اول و در رویارویی با فلسطین گل نخست خود در این جام را دریافت کرد. تامر صیام در ششمین دقیقه وقت‌های اضافی نیمه اول از روی اشتباه سعید عزت‌اللهی، تک گل شیرهای کنعانی را وارد دروازه علیرضا بیرانوند کرد. در دیدار سوم مقابل امارات نیز مجدداً ایران در وقت‌های تلف‌شده تسلیم شد و این بار نوبت به
یحیی الغسانی رسید تا در دقیقه 93 با ضربه‌ای زیبا، تیم تحت هدایت پائولو بنتو فاصله را به عدد یک کاهش داد. باید دید علت ناکامی ملی‌پوشان در دقایق حساس تلف‌شده و پایانی چیست. آیا همه‌چیز اتفاقی بوده یا باید دلیل آن را در مسائلی چون عدم تمرکز، میانگین سنی بالا و... جست‌وجو کرد.
 
گل‌های زده‌ و خورده سوریه
سوریه، حریف پیش روی تیم ملی تا به اینجا در جام هجدهم یک گل زده و یک بار دروازه‌اش گشوده شده است. هر دو گل در نیمه دوم به ثمر رسیده که گل دریافتی در دقیقه 59 و گل زده شده در دقیقه 76 بوده است.

ایران 64 درصد برنده بازی با سوریه
«ایران برنده بازی با سوریه شد»، این نتیجه نظرسنجی دیروز شبکه ابوظبی اسپورت امارات از پیش‌بینی نتیجه بازی فردای شاگردان قلعه‌نویی در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیاست. شبکه مشهور اماراتی می‌نویسد که 64.8 درصد کاربران در این نظرسنجی برد ایران را پیش‌بینی کردند در مقابل شانس برد سوریه 35.2 درصد در این بازی پیش‌بینی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی