صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و یک - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و یک - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

اخبار فوتبال

ادامه بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی
جدال تیم‌های عربی در جام ملت‌ها
دومین روز دیدارهای مرحله یک هشتم جام ملت‌های آسیا، امروز با برگزاری دو بازی دیگر پیگیری می‌شود که در یکی از آنها، عراق و اردن از ساعت ۱۵ در ورزشگاه خلیفه با قضاوت علیرضا فغانی به مصاف هم می‌روند. شاگردان خسوس کاساس که با برتری 2-1 مقابل ژاپن، معادلات جام را تا حد بسیار زیادی تغییر داده و در نهایت مانند ایران و قطر سه تیمی شدند که با کسب ۹ امتیاز کامل به عنوان صدرنشین گروه D به یک هشتم رسیدند، به دنبال این هستند تا بتوانند سومین برد تاریخ عراق در اولین بازی مرحله حذفی را رقم بزنند. اردن نیز با سرمربیگری حسین عموته تا روز پایانی مرحله گروهی صدرنشین گروه E بود اما به نظر می‌رسید برای فرار از تقابل با ژاپن حتی علاقه‌ای به کسب تساوی هم مقابل بحرین ندارد و در نهایت نیز با شکست در این بازی، در رتبه سوم این گروه قرار گرفت تا مسیر مناسبی برای رسیدن به نیمه نهایی پیش رو داشته باشد. عراق که سابقه قهرمانی آسیا در سال ۲۰۰۷ را دارد، برای عبور از سد اردن روی ادامه روند گلزنی آیمن حسین، آقای گل فعلی جام هم حساب ویژه‌ای باز کرده که پنج گل در این تورنمنت به ثمر رسانده است. از ساعت 19:30 قطر و فلسطین در ورزشگاه البیت با قضاوت ما نینگ چینی دیدار می‌کنند. قهرمان دوره گذشته که مرحله گروهی را با سه پیروزی و بدون دریافت حتی یک گل به پایان رساند، برای صعود به جمع هشت تیم برتر باید در خانه خود به مصاف فلسطین برود که با وجود شکست پر گل 4-1 از ایران، نمایش فوق‌العاده‌ای ارائه کرد و پس از تساوی در یک بازی کاملاً برتر مقابل امارات، با نتیجه قاطعانه‌ 3-0 از سد هنگ‌کنگ گذشت تا به عنوان تیم سوم گروه C به مرحله یک هشتم برسد. شاگردان مکرم دابوب که تنها هدف‌شان شادی مردم مظلوم فلسطین است، پس از این صعود تاریخی در صورت تداوم روند خوب خود در بازی با عنابی‌ها، یک شگفتی بسیار بزرگ خلق کرده و جام موفق خود را به بهترین شکل دنبال خواهند کرد. در سوی مقابل قطر که با هدایت تینتین مارکز اسپانیایی شرایط مطلوبی را پشت سر می‌گذارد، علاقه‌ دارد این بار در خانه‌اش افتخار بزرگ قهرمانی آسیا را به دست بیاورد و در این راه گام به گام پیش می‌رود. قطر در حال حاضر تیم ششم قاره و ۵۸ جهان است. در شرایطی که فلسطین رتبه ۱۷ آسیا و ۹۹ جهان را در اختیار دارد.


صعود راحت استرالیا مقابل اندونزی
در اولین بازی مرحله یک هشتم جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۵ دیروز استرالیا و اندونزی در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه مقابل هم قرار گرفتند. در این بازی که طرفداران اندونزی از دقیقه یک تا ۹۰ با شور و حرارت ویژه خود مشغول تشویق شاگردان شین تائه یونگ شدند، در نهایت استرالیا با گل‌ به خودی الکان باگوت مدافع حریف در دقیقه ۱۲، ضربه سر مارتین بویل در دقیقه ۴۵، شوت کرگ گودوین در دقیقه ۸۹ و ضربه سر هری سوتار در دقیقه ۱+۹۰ به برتری ۴ بر صفر رسید تا برای پنجمین بار متوالی از دور اول حذفی جام ملت‌ها صعود کرده و به یک چهارم برسد.


اطمینان کلینزمن به فینالیست شدن کره!
عملکرد و نتایج کره جنوبی در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیای 2023 باعث شد که انتقادات بسیاری خصوصاً از سوی رسانه‌های این کشور علیه یورگن کلینزمن سرمربی این تیم مطرح شود. او حالا باید در مرحله یک هشتم این مسابقات روبه‌روی عربستان به میدان برود. این در حالی است که کسب دو تساوی و یک پیروزی در مرحله گروهی باعث شده بسیاری از خبرنگاران کره‌ای نسبت به ادامه مسیر تیم ملی کشورشان در این رقابت‌ها احساس خوبی نداشته باشند اما سرمربی آلمانی این تیم همچنان با تمام وجود به بازیکنانش اطمینان دارد. کلینزمن به خبرنگار کره‌ای گفته است: «خیلی سریع رزرو هتلت را تمدید کن. موضوع مهم این است که اعتماد به نفس داشته باشیم. ما به اینجا آمدیم تا قهرمان شویم. باید اهداف مشخصی داشته باشیم و خودمان را باور کنیم. بیایید با هم تا پایان راه برویم. اگر وقتی رقابت‌ها تمام شد ما قهرمان نبودیم، در آن زمان از من انتقاد کنید. این کار من است که چنین اظهارات و چنین انتقاداتی را تحمل کنم.»
 

ژاوی از بارسا می‌رود
ژاوی هرناندز سرمربی بارسلونا اعلام کرد در پایان فصل ۲۴-۲۰۲۳ فوتبال اسپانیا از هدایت این تیم کناره‌گیری خواهد کرد. نتایج غم‌انگیز بارسلونا طی ماه‌های گذشته هفته به هفته بیشتر شد و به شکست سنگین مقابل رئال مادرید در دیدار نهایی سوپرجام و حذف از جام حذفی اسپانیا انجامید. بارسلونا در آخرین بازی‌اش با ارائه یک نمایش متزلزل، متحمل شکست عجیب ۵ - ۳ مقابل ویارئال شد و نخستین پس‌لرزه این باخت سنگین اعلام پایان همکاری ژاوی و
بارسلونا بود.

جستجو
آرشیو تاریخی