رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

وزارتخانه‌های صمت و نفت برای خرید تاکسی برقی تسهیلات ارائه می‌دهند

یک فوریت حضور نماینده سازمان آتش‌نشانی در کمیته نمای شهرداری تهران تصویب شد

 رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تاکسی‌های برقی بزودی وارد چرخه خدمت‌رسانی می‌شوند، گفت: باتوجه به بالا بودن قیمت این خودروها نسبت به خودروهای معمولی، وزارتخانه‌های صمت و نفت از تاکسیرانان برای خرید آن حمایت می‌کنند.
به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز گذشته در ابتدای جلسه علنی شورا افزود: وزارت صمت تاکسی‌های برقی را وارد کرده و رانندگان نیز سهام یک شرکت را که در این خصوص تعیین شده است، خریداری و به این شکل فعالیت خواهند کرد.رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره سفر شهردار به چین گفت: دلیل عمده سفر شهردار تهران به چین تبدیل تفاهمنامه خرید اتوبوس‌ها به قرارداد است و تفاهمنامه‌ها درخصوص ساخت مسکن نیز دنبال خواهد شد.چمران با بیان اینکه بیلبوردهای نمایشگاه خودرو در شهر آفتاب در سطح شهر نصب خواهد شد، اظهار کرد: بازدید از این نمایشگاه از روز دهم بهمن ماه آغاز می‌شود.

۵۰ درصد ساختمان‌های دولتی ناایمن هستند
قدرت‌الله محمدی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در جلسه دیروز شورای شهر گفت: ۵۰ درصد ساختمان‌های دولتی پایتخت ناایمن هستند اما هیچ اهمیتی به ایمنی ساختمان‌ها در بودجه داده نشده است.
وی با بیان اینکه در تمام دنیا از نمای کامپوزیت استفاده می‌کنند اما نه به این شکل، افزود: شرکت‌های بیمه می‌توانند به ما کمک کنند. چرا این شرکت‌ها ساختمان‌هایی را که تأییدیه ایمنی ندارند، بیمه می‌کنند؟
محمدی با اشاره به بازدید از ۴۸ هزار ساختمان که اخیراً صورت گرفته است، یادآور شد: یک نفر و یک سازمان نمی‌تواند کاری کند؛ ما به‌هم‌ریختگی و شلختگی ایمنی را در شهر شاهد هستیم.
وی افزود: تعداد ۱۲۹ ساختمان ناایمن با کمک کمیته ایمنی و دستگاه قضایی به ۷۵ ساختمان کاهش یافته است ولی کوتاه نخواهیم آمد و تا پایان سال ۱۴۰۳ این ساختمان‌ها را به صفر خواهیم رساند.

 تصویب فوریت حضور سازمان آتش‌نشانی در کمیته نمای شهرداری تهران
نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران با حداکثر آرا، یک فوریت حضور نماینده سازمان آتش‌نشانی در کمیته نمای شهرداری تهران را تصویب کردند.
علیرضا نادعلی در جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درخصوص آتش‌سوزی بیمارستان گاندی با بیان اینکه در رسانه‌های ضد جمهوری اسلامی درخصوص حوادث ابتدایی مباحث حاشیه‌ای و بی‌ربط مطرح می‌شود، اظهار کرد: حسن سازمان آتش‌نشانی این است که از لحظات اول در محل حوادث حضور دارد و روایت درستی خلق می‌شود.
وی با بیان اینکه ۶ هزار میلیارد ریال بودجه برای خرید تجهیزات سازمان آتش‌نشانی پیش‌بینی شده بود، ادامه داد: تا ۱۵ اردیبهشت فرصت وجود دارد که از این اعتبار استفاده شود؛ سال آینده نیز در بودجه همین روند را طی خواهیم کرد.

بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران ۱۵۰ همت تعیین شد
رقم ۱۵۰ همت بودجه برای شهرداری تهران در سال آینده شامل ۱۳۵ همت بودجه اصلی و ۱۵ همت بودجه مأموریت‌های حمل و نقل عمومی و حوزه خدمات شهری با حداکثر آرای موافق اعضای شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.
محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، در جریان بررسی و تعیین تکلیف بخش درآمدها و منابع لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران گفت: ۱۳۵ همت از بودجه پیشنهادی ۱۶۹.۸ همتی شهرداری تهران در کمیسیون تلفیق بودجه شورا به تصویب رسید.
آخوندی اظهار کرد: از این رقم، ۱۰۳ همت درآمد، ۱۶ همت واگذاری دارایی سرمایه‌ای و ۱۵۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال واگذاری دارایی‌های مالی است.
وی افزود: یکی از سرفصل‌های اصلی بودجه، مالیات بر ارزش افزوده است که بودجه آن در سال قبل ۲۰۰ هزار میلیارد ریال بود و در کمیسیون تلفیق برای سال آینده ۲۳۰ هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال تصویب شد.

جستجو
آرشیو تاریخی