از گوشه و کنار ایران

 شوخی فلفلی پسر دانش‌آموز دردسرساز شد
پسر دانش‌آموز که در یک شوخی کودکانه از اسپری فلفل در مدرسه استفاده کرده بود 8 نفر را روانه بیمارستان کرد.
عارف شرهانی، سخنگوی اورژانس و مدیریت و حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: ساعت ۹:۰۳ یکشنبه ۸‌بهمن‌‌ماه از طریق تماس با سامانه ۱۱۵ اعلام شد که یک دانش‌آموز دوره اولی در دبیرستان پسرانه‌ای در اهواز از اسپری فلفل استفاده کرده و باعث ایجاد مشکلات تنفسی و تنگی نفس برای 8 نفر از دبیران و دانش‌آموزان شده است.
وی با بیان اینکه این دانش‌آموز برای شوخی با همکلاسی‌ها از اسپری فلفل استفاده کرده است، افزود: در پی این حادثه سه دبیر ۲۸، ۴۳ و ۵۰ ساله و پنج دانش‌آموز ۱۴ ساله دچار تنگی نفس شدند که توسط تکنیسین‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان رازی اهواز انتقال یافتند.
آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز نیز این حادثه را یک شیطنت کودکانه دانسته و در این‌باره گفته است: سه معلم و پنج دانش‌آموز پس از اعزام به مرکز درمانی، مداوا و از مرکز مربوطه مرخص شدند.
 
 بازداشت نامادری در مرگ دختر 9 ساله
همزمان با مرگ مشکوک دختر 9 ساله در خانه‌ای واقع در یزد، نامادری وی به اتهام قتل عمد بازداشت شد.
روابط عمومی دادگستری یزد اعلام کرد که به دنبال اعلام فوت مشکوک یک دختر ۹ ساله در منزل، پس از طرح شکایت توسط پدر طفل، نامادری به اتهام قتل عمد احضار و با تشدید تأمین کیفری در خصوص وی، قرار بازداشت موقت صادر شد.با توجه به وجود سوء‌ظن اولیه به پدر و نامادری طفل، پرونده قضایی برای آنها در دادسرای یزد تشکیل و هر ۲ به اتهام مسامحه و سهل‌انگاری در مراقبت از طفل که منتهی به فوت وی شده است، تفهیم اتهام و با صدور قرار تأمین روانه زندان شدند، اما پس از انجام تحقیقات تکمیلی و اقدامات حمایتی و مراقبتی مسئولان بهزیستی و با مشخص شدن علت تامه فوت از سوی پزشکی قانونی که حکایت از وجود آثار زیاد شکستگی و جراحات قدیمی در بدن کودک داشت، همچنین با توجه به وجود تعارضات بسیار در اظهارات نامادری که به هنگام فوت طفل در منزل بوده است، همه ادله و قرائن، اتهام قتل را متوجه نامادری کرد.اکنون پرونده این زن برای ادامه تحقیقات در شعبه ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب یزد در حال رسیدگی است. بر اساس قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب ۱۳۹۹، هر گونه اذیت، درد و رنج روحی و جسمی، بی‌تفاوت بودن به سلامت کودک و بهداشت روانی و جسمی آنها و هر گونه ممانعت از تحصیل توسط هر شخصی و حتی پدر و مادر جرم محسوب شده و ممنوع است. شکایت از این جرم، توسط شاکی خصوصی یا با گزارش ضابطین قضایی یا هر کدام از مسئولان و نهادهای مرتبط با کودکان و نوجوانان امکان‌پذیر است.
 
 مرگ تلخ زوج جوان در تصادف سه خودرو
برخورد سه دستگاه خودروی سمند، خاور و کامیون در آزادراه امیرکبیر کاشان منجر به مرگ یک زوج جوان شد.
مهرداد فرزندی‌پور، سرپرست مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: حادثه در ساعت ۳:۳۰ صبح یکشنبه به اورژانس اطلاع داده شد و بلافاصله نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه ۲ سرنشین خودروی سمند که زن و شوهر بودند به دلیل جراحات وارده در صحنه جان باختند. یک دختر ۱۶ ساله سرنشین سمند و راننده سمند پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شدند. این حادثه در اتوبان امیرکبیر حدفاصل کاشان-قم قبل از پل راوند اتفاق افتاده است.
 
قتل به خاطر اعتراض به نحوه رانندگی
عاملان قتل پسر جوان در کرج با تلاش مأموران انتظامی پس از حدود ۲ ماه شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ حکمت‌الله شجاعی، رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: اواخر آبان‌ماه امسال خبر وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در منطقه ماهدشت کرج به پلیس آگاهی استان البرز اعلام شد و بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی قرار گرفت. بررسی‌های اولیه کارآگاهان حکایت از آن داشت که مقتول هنگام رانندگی با ۲ شخص ناشناس که به نحوه رانندگی او اعتراض کرده بودند درگیر شده و بر اثر ضربات چاقو به قتل رسیده است و متهمان نیز بلافاصله از محل فرار کرده بودند.شجاعی اضافه کرد: کارآگاهان با همکاری عوامل کلانتری ۲۶ ماهدشت ۲ متهم پرونده را شناسایی و آنها را در عملیات جداگانه در شهرهای کرج و نظرآباد دستگیر کردند.وی با اشاره به اعتراف متهمان به ارتکاب قتل گفت: این افراد پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
 
 تصادف 3 تریلی حامل سوخت در دالاهو
برخورد سه دستگاه تریلی عراقی و ایرانی حامل سوخت در جاده دالاهو-اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه موجب بروز آتش‌سوزی در این محور ترانزیتی شد.
سرهنگ عبدالحسین زارع، فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه گفت: مقارن با ساعت ۸ صبح یکشنبه سه دستگاه تریلی شامل ۲ دستگاه تریلی عراقی حامل سوخت نفتا و یک دستگاه تریلی ایرانی حامل مازوت در محور دالاهو-اسلام‌آباد حوالی روستای خسروآباد با یکدیگر برخورد کردند و موجب آتش‌سوزی شد که البته این حادثه تلفات جانی نداشت.
این حادثه زمانی رخ داد که ۲ تریلی عراقی حامل نفتا قصد سبقت گرفتن از تریلی ایرانی را داشتند ولی به یکدیگر برخورد کردند و انحراف آنها موجب برخورد با تریلی ایرانی شد.سرهنگ زارع رعایت نکردن فاصله طولی از سوی تریلی‌های عراقی را دلیل این حادثه اعلام کرد.نفتا نوعی سوخت مایع هیدروکربنی با تبخیر و اشتعال بالاست.
 
 2 کشته در انفجار گاز خانگی
انفجار گاز در شهرهای اهر و میانه، جان دو نفر را در یک روز گرفت.
 وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال گزارش این حوادث، کارشناسان اورژانس و آتش‌نشانی در شهرهای اهر و میانه به محل اعزام شدند و اقدامات لازم اولیه را انجام دادند. وی با بیان اینکه این حوادث در اثر بی‌احتیاطی ساکنان منزل رخ داده است، گفت: در حادثه انفجار گاز در اهر، زن و مرد حدود ۴۰ ساله جان باختند اما انفجار گاز در میانه تلفاتی نداشته و فقط سازه ساختمان مسکونی تخریب شده است.شادی‌نیا از مردم خواست موارد ایمنی را در منازل مسکونی و محل کار خود رعایت کنند تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی