رئیس پلیس آگاهی فراجا:

سرقت خشن خط قرمز پلیس است

گروه حوادث/ رئیس پلیس آگاهی فراجا سرقت خشن را خط قرمز پلیس دانست و از اقدامات ویژه‌ برای برهم زدن فعالیت مجرمان و روند نزولی ارتکاب سرقت‌های خشن خبر داد.

سردار سرتیپ محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی فراجا روز یکشنبه در حاشیه همایش سراسری رؤسای ادارات مبارزه با سرقت در مشهد گفت: مقدمات اجرای طرح «کنترل و پایش هوشمند مجرمان حرفه‌ای» فراهم و در تهران بزرگ و البرز آغاز شده است.
 این طرح تا آخر امسال در دیگر استان‌های کشور نیز اجرایی خواهد شد. هدف این است که بتوانیم مجرمان را از اقدام به سرقت باز داریم و اگر قصد انجام اقداماتی داشته باشند که بخواهند باند تشکیل دهند در نطفه آن را خفه کنیم.
رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: هماهنگی بسیار خوبی بین قوه قضائیه و فراجا انجام شده و بنا بر این است که با اقدام پلیس آگاهی تمام سارقانی که بیش از سه فقره سابقه محکومیت کیفری دارند و حرفه آنها سرقت است با اقدام قاطع تحت کنترل قرار گیرند. سامانه‌هایی نیز در کشور راه‌اندازی شده است که با استفاده از آنها حرکات و رفتارهای این سارقان تحت نظارت قرار می‌گیرد و می‌توان با به کارگیری آنها اقدام بازدارنده وسیعی را در کشور در مورد این سارقان اعمال کرد. برنامه‌هایی نیز در نظر داریم که اگر این سارقان از اقدامات خود پشیمان شدند و به آغوش جامعه بازگشتند انجام خواهیم داد.
وی ادامه داد: فیلم‌هایی که در صحنه از سارقان گرفته می‌شود نیز از طریق پلیس ساماندهی می‌شود تا بتوان همه اقدامات را در صحنه انجام داد و بررسی صحنه جرم را به طور کلی و جامع تقویت کرد تا به شعار و هدفگذاری خود مبنی بر یافتن سارق و مجرم، در صحنه جرم دست یابیم.
او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: در این استان، کارآگاهان از شَم پلیسی خوبی برخوردارند و گواه این امر آن است که جرائم مهم، در زمان کوتاهی کشف می‌شوند، در حوزه سرقت نیز از روند صعودی جلوگیری شده و بیش از ۲۰ درصد نیز کاهش داشته است و درصد قابل توجهی از جرائم کشف می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی