صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

«ترور»؛ پهلوانان هرگز نمی‌میرند!

جبار آذین
منتقد سینما


ایران زمین مهدفرهنگ وهنر و ادب و هنرآفرینان ماندگار و قهرمان‌ها و پهلوانان مانا و دلاوری‌ها و مقاومت‌ها و مبارزه‌های ملی ومردمی است و این قافله درخشان از بدو تاریخ با ظهورعالمان، هنرمندان و قهرمانان آغاز شده و با سلحشوری‌های آریوبرزن‌ها و آرش‌ها و رستم‌ها و کوروش‌ها، فریدون‌ها و سیاووش‌ها تا همت‌ها و کاظمی‌ها، رجایی‌ها، کلهرها، چمران‌ها، فهمیده‌ها، باقری‌ها، حاج قاسم‌ها و... ادامه دارد و پرچم ایران همچنان در آسمان معرفت و تکامل و پایداری می‌درخشد.
ازهمین رو، دشمنان کوتاه و بلند ایران و ایرانیان، با‌وجود تمام خیانت‌ها و تجاوزات و جنایات بی‌شمار و انسان و کودک‌کشی‌ها و ترورهای کور و زبونانه نتوانسته‌اند و هرگز نخواهند توانست در اراده استوار و قامت رسای مقاومت ملت و کشور، کمترین خللی ایجاد کنند و با ترور و کشتار، ایرانیان بیدارتر،هوشیارتر و مقاوم‌تر می‌شوند و جهانیان در برابر عزم، قدرت و مهر و ایستادگی ایران اسلامی، به احترام سرتعظیم فرود می‌آورند.
هنرمندان متعهد و مدیران فرهنگی متدین و کاربلد که پیوسته در کنار ملت، قهرمانان و پهلوانان کشور ایستاده‌اند و مانند اصحاب سختکوش رسانه، آیینه نمایش دلاوری‌های پهلوانان و قهرمانان ایران هستند، از دیرباز بویژه در سالیان اخیر با تهیه و تولید آثار شاخص و هنرمندانه درباره مبارزات و مجاهدات و زندگی پربرکت شهدا و سرداران انقلاب، دفاع مقدس ومقاومت در ثبت و ضبط هنری رویدادها و حوادث تلخ وشیرین زندگی و مبارزات و شهادت آنها، اهتمام به خرج داده‌اند.
گرچه آثارهنری و سینمایی و تئاتری و تلویزیونی تولید شده و به نمایش درآمده، از نظر کیفیت هنری و داستان‌سازی، پژوهش تاریخی و ساختار و استقبال مردم در یک سطح نبوده‌اند، ولی تولید این نوع  آثار نمایشگر تعهد و درک و احترام آنها برای قهرمان‌های ملی کشور است.
مجموعه خوب و بامحتوا و ارزشی «ترور» که به رخداد ترور نافرجام سردار شهیدقاسم سلیمانی توسط صهیونیست‌ها و مزدوران داعش می‌پردازد و پرده‌هایی از جنایات اسرائیل غاصب و جانیان داعش را هنرمندانه به نمایش می‌گذارد، از جمله آثار قابل تأمل و ارجمند پردازش هنری به قهرمان‌های ملی ایران است.
 فیلمنامه خوب، محکم و قوی ترور را آرش قادری، نویسنده باذوق سریال‌های موفق هوش سیاه و گاندو نوشته و کارگردانی آن را خیرالله تقیانی‌پور، سازنده سریال نجلا به عهده داشته است.
همچنین سریال ملی و پلیسی و امنیتی و اکشن ترور را مجتبی امینی تهیه‌کننده سریال گاندو و دبیر جشنواره فیلم فجر تهیه کرده است. ترور، گرچه یک سریال بی‌نظیر نیست، اما اثری فاخر و متمایز و دیدنی در خصوص فعالیت‌های نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی کشور و گوشه‌ای از زندگی و مقام و منزلت و جایگاه ایرانی و جهانی شخصیت بزرگ و محبوب سردار قاسم سلیمانی، قهرمان ملی و پهلوان مردمی است که با استقبال و رضایت مخاطبان میلیونی سیما مواجه شده و بیانگر این حقیقت و نکته والاست که پهلوانانی چون حاج قاسم هرگز نمی‌میرند و کشتار مردم و زنان و کودکان بی‌گناه در کرمان و غزه، نمی‌تواند مقاومت را از حرکت بزرگ، تاریخی و عدالتخواه خود باز دارد و مبارزات یاران و رهروان سلیمانی‌ها با جدیت و موفقیت ادامه دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی