صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲

آیت‌الله رئیسی در آیین دریافت استوارنامه سفیر اسلام آباد تأکید کرد

حفاظت از مرز ایران و پاکستان در مقابل هرگونه ناامنی

رئیس جمهور روز گذشته در آیین دریافت استوارنامه آقای «محمد مدثر تیپو» سفیر جدید پاکستان، با بیان اینکه دو کشور برادر ایران و پاکستان دارای پیوندهای ناگسستنی بوده و روابط آنان ریشه در دین، فرهنگ و تمدن مشترک دارد، به سیاست همسایگی و همگرایی در دولت مردمی اشاره و تصریح کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران مرزها فرصتی برای تبادلات اقتصادی و ارتقای امنیت همسایگان هستند و لازم است از این فرصت در مقابل هرگونه عامل ناامنی حفاظت شود.
آیت‌الله رئیسی، امنیت پاکستان را امنیت ایران دانست و با اشاره به آثار و تبعات بسیار مخرب فعالیت گروهک‌های تروریستی دست‌نشانده امریکا در منطقه طی سال‌های گذشته بویژه در عراق و سوریه، حضور و فعالیت این جریان‌های تروریستی و نیابتی بیگانگان را تهدیدی برای همه کشورهای منطقه دانست و از همکاری منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم استقبال کرد.
رئیس جمهور، مرز میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان را فرصتی برای توسعه و آبادانی متقابل دانست و با اشاره به عزم و اراده مسئولان عالی دو کشور برای توسعه روابط درعرصه‌های مختلف بویژه بخش‌های تجاری و اقتصادی، بر اجرایی شدن برنامه‌های مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و جرائم سازمان یافته تأکید کرد.
وی همچنین با تأکید بر ضرورت مقابله جدی با هرگونه فضاسازی در روابط دو کشور، ابراز امیدواری کرد با تلاش سفیر جدید پاکستان در دوره مسئولیت در جمهوری اسلامی ایران، گام‌های مؤثری در جهت توسعه روابط همه جانبه فیمابین برداشته شود.

قدردانی سفیر پاکستان از مدیریت آیت‌الله رئیسی
سفیر جدید پاکستان نیز در این مراسم ضمن تمجید از مدیریت مؤثر و الهام‌بخش آیت‌الله رئیسی در مدیریت روابط دو کشور، از نقشه راه مشخص رئیس جمهور ایران در ایجاد همگرایی و هم‌افزایی میان کشورهای منطقه استقبال کرد.
«محمد مدثر تیپو» همچنین بر اراده و تعهد مسئولان عالی کشورش نسبت به تحکیم روابط برادرانه با جمهوری اسلامی ایران تأکید و تصریح کرد: پاکستان به هیچ‌وجه اجازه نخواهد داد دشمنان از مرزهای دو کشور
سوء استفاده کنند.
وی اظهارکرد: به رغم تلاش دشمنان و بدخواهان ایران و پاکستان برای ایجاد خدشه در روابط دو کشور، اما روابط ما تاریخی و راهبردی است و پاکستان آمادگی دارد تا فصل جدیدی از روابط برادرانه با ایران را بگشاید. مسئولان پاکستان خود را نسبت به حفظ امنیت نقاط مرزی و مقابله با هرگونه نا‌امنی در این مناطق متعهد می‌دانند.
گفتنی است آغاز به کار سفرای ایران و پاکستان در پایتخت‌های دو کشور، رویدادی است که ناظران آن را انتظار می‌کشیدند. این انتظار پس از آن شکل گرفت که ایران و پاکستان، پس از یک تنش مرزی محدود و کنترل شده، تلاش‌های همه جانبه‌ای را برای بازگشت روابط به سطح پیش از آن، آغاز کردند. نقطه این تحولات، حمله موشکی به مقر گروهک تروریستی جیش الظلم داخل پاکستان بود که در ماه‌های اخیر، حملات تروریستی متعددی را درون مرزهای کشور مرتکب شده بود. باوجود این، پس از انجام این حمله موشکی و واکنش پاکستان به آن، شورای عالی امنیت ملی در دو جلسه صبح و عصر به ریاست آیت‌الله رئیسی، ابعاد مختلف مسأله را بررسی و راه‌های بازگشت مناسبات دو کشور به شرایط عادی را بررسی کرد، امری که به نظر می‌رسد بخشی از اظهارنظر سفیر جدید پاکستان نیز ناظر بر آن باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی