صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

اختصاص40 هزار میلیارد ریال
برای خرید برنج مازندران
با دستور رئیس‌جمهور
ساری - استاندار مازندران گفت: رئیس‌جمهور برای حل مشکل شالیکاران مازندران و عرضه و تقاضای این محصول در بازار و خروج از رکود ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.
سیدمحمود حسینی‌پور افزود: برای خروج رکود بازار برنج اعتبار ویژه‌ای اختصاص یافت و تخصیص این اعتبار روزهای پایانی مراحل اداری را طی می‌کند و بزودی خرید تضمینی برنج کشاورزان مازندران آغاز می‌شود.
 استاندار مازندران یکی از برنامه‌های جدی برای حمایت از برنجکاران را خرید تضمینی عنوان کرد و افزود: خرید تضمینی برنج هم مانند گندم هرسال در دستور کار دولت قرار می‌گیرد.
 حسینی‌پور گفت: اگر 20 درصد برنج مازندران خریداری شود خرید و فروش این محصول از رکود خارج می‌شود.
 استاندار مازندران افزود: با توجه به مشکلات بازار فروش برنج شالیکاران در 2 سال اخیر، نگاه حمایتی رئیس‌جمهور توانسته بخشی از مشکلات برنجکاران را برطرف کند.
 وی گفت: طرح خرید توافقی برنج پرمحصول پس از انجام تمهیدات لازم و عقد قرارداد با واحدهای شالیکوبی و تشکل‌های صنفی معرفی شده اتحادیه شرکت‌های تعاونی شالیکوبی‌داران و مشارکت اتحادیه تعاونی روستایی استان در سطح شهرستان‌های گلوگاه تا نور انجام شد.
 امسال یک میلیون و 540 هزار و 198 تن شلتوک در استان تولید شد که حدود 70 درصد آن ارقام طارم محلی و هاشمی بوده است. وی افزود: مازندران 42 درصد برنج مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی