پیشنهاد

مظلومیت غزه در قاب هنرهای تجسمی

به مناسبت فرا رسیدن روز غزه مؤسسه فرهنگی، هنری، پژوهشی صبا وابسته به فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه «قاب غمگین» را با عنوان مظلومیت غزه در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار می‌کند. مصطفی گودرزی، عبدالحمید شریفی راد، سید مسعود شجاعی طباطبائی، حمید عجمی، احمد آقا قلی‌زاده، علی وزیریان ثانی، حسین یوزباشی، بهنام زنگی و صابر شیخ رضایی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

 

«اجاره نشینی»
در موزه سینما

در پنجمین نشست شب‌های مستند در موزه سینما تحت عنوان «شب‌های مستند»، روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن ساعت ۱۷ مستند «اجاره نشینی» نمایش داده می‌شود و ابراهیم مختاری و کیوان کیانی سازندگان این اثر درباره فیلم صحبت می‌کنند. این مستند درباره تنگنای چند اجاره نشین تهرانی است که به علت ثابت ماندن درآمد و افزایش اجاره بها دچار بحران شده‌اند و پیامدهای اجرای سختگیرانه قانون «موجر و مستأجر» را در شرایط بحرانی در دهه ۶۰ گزارش می‌کند.

 

10 قطعه شعر
برای بچه‌ها

کتاب شعر «قیلیج قیلیج قاقورچه» نوشته سمیه بابایی به تازگی با تصویرگری نازیلا اصغر‌نژاد توسط انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و روانه بازار نشر شده است. این اثر متشکل از ده قطعه شعر کوتاه است. مهربانی با حیوانات، شکر‌گزاری از خداوند برای آفرینش طبیعت و بارش باران، کمک خواستن از خداوند برای نقاشی کشیدن و مهربانی با کوچک‌ترها از جمله موضوعات این اشعار هستند که با عنوان‌های قلیچ قلیچ، ببار ببار، کوه میخی، خطر خطر، کتاب قصه، بوس داغ، گردو چینی، باغچه عروس، هل هلکی و فصل پاییز سروده شده‌اند.

 

در ستایش
تئاتر

نمایش آوینیون به نویسندگی و کارگردانی حسن معینی از تهران یکی از ۱۲ اثری است که از طریق ورود به بخش مرور، به مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور ۳۴ نمایش راه یافته است. به گفته معینی، دغدغه‌مندی‌ این نمایش نسبت به چیستی تئاتر، چگونگی شکل‌گیری آن، ضرورت و نسبتش با وضع موجود، موجب شکل‌گیری اثری در ستایش تئاتر شد؛ اثری که مسأله‌اش چگونگی شکل دادن به مفهوم اجراست.

جستجو
آرشیو تاریخی