رونمایی از پوستر و قرعه‌کشی جدول اکران خانه «فیلم فجر»

سروی برخاسته از 42 سیمرغ

فرهنگی/ تا آغاز مسابقه پر سروصدای سینمای ایران کمتر از یک هفته باقی مانده است. چهارشنبه 11 بهمن ماه که از راه برسد جشنواره فیلم فجر، چهل‌ودومین دوره‌اش را با برگزاری آیین افتتاحیه به صورت رسمی آغاز می‌کند. نمایش فیلم‌ها اما یک روز بعد و از 12 بهمن ماه شروع می‌شود.
 برنامه نمایش فیلم‌ها در خانه جشنواره برای اهالی رسانه صبح روز گذشته با برگزاری آیین قرعه‌کشی مشخص شد. علاقه‌مندان جدی سینما اما برای اطلاع از برنامه نمایش فیلم‌ها در سینماهای مردمی باید تا روز دوشنبه نهم بهمن‌ماه و آغاز فروش بلیت‌های مردمی صبر کنند.

آغاز با «دروغ‌های زیبا» و پایان با «شور عاشقی»
آیین قرعه‌کشی برای مشخص کردن زمان نمایش فیلم‌ها در خانه جشنواره از ابداعات چند سال اخیر جشنواره در پاسخ به اعتراض صاحبان فیلم‌هاست. زمان نمایش فیلم‌ها در سالن رسانه با قرعه‌کشی مشخص می‌شوند تا شایعه مهندسی نمایش فیلم‌ها توسط متولیان جشنواره و اختصاص زمان ویژه به فیلم‌های خاص برطرف شود.
مراسم این دوره صبح جمعه با حضور اصحاب رسانه و صاحبان فیلم‌ها در هتل پارسیان اوین برگزار شد.
 مجتبی امینی دبیر این رویداد در سخنانی کوتاه از برگزاری جشنواره‌ای پرشور و پررونق نوید داد و در ادامه خطاب به صاحبان فیلم‌های جامانده گفت: «با توجه به اینکه جشنواره استانداردهای خاص خودش را دارد، باید صبور باشیم و حق بدهیم که شاید قسمت برخی از همکاران ما بوده که آثارشان در این جشنواره نمایش داده شود.» در ادامه از پوستر جشنواره که اثری از حمیدرضا بیدقی است،
رونمایی شد.  پوستر این دوره نشان سرو است که از چهل و دو سیمرغ طراحی شده و به گفته بیرقی «سرو قدمتی به طول تاریخ کشورمان دارد و نماد مقاومت و راست‌قامتی و به این معناست که چراغ این جشنواره همیشه روشن خواهد بود.» ۳۳ فیلم حاضر در بخش‌های نگاه نو و سودای سیمرغ از 12 تا 20 بهمن‌ماه در 4 سانس برای اهالی رسانه به نمایش درمی‌آید. نمایش فیلم‌ها طبق قرعه با «دروغ‌های زیبا» به کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم آغاز می‌شود و آخرین سانس نمایش به «شور عاشقی» داریوش یاری اختصاص دارد. ۲۱ بهمن ماه سالن برای آماده‌سازی اختتامیه برنامه نمایش ندارد.

اعلام زمان پیش فروش بلیت‌های جشنواره فیلم فجر
فروش بلیت‌ سینماهای مردمی هم از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه، ۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و مخاطبان می‌توانند با مراجعه به سکوهای فروش بلیت آی‌تیکت (iticket.ir)، ایران‌تیک (irantic.com)، سینماتیکت (cinematicket.org) و گیشه هفت (gisheh7.ir) نسبت به خرید بلیت مورد نظر خود اقدام کنند.
امکان خرید برای هر شماره تلفن همراه، تعداد ۴ قطعه بلیت از هر فیلم خواهد بود. تماشاگران باید با دقت نظر کافی در زمان خرید، نسبت به انتخاب فیلم، سینما، سالن، روز و سانس نمایش اقدام کنند چرا که بلیت‌های خریداری شده امکان ابطال یا تعویض ندارند.

رونمایی از تصویر 6 بازیگر
 در روزهای پایانی هفته گذشته نخستین عکس از زنده‌یاد حسام محمودی در «شکار حلزون» محسن جسور، هومن برق‌نورد در «آپاراتچی» علی طاهری‌فر،  محمدرضا شریفی‌نیا و آزیتا حاجیان در «معجزه پروین» محمدرضا ورزی و ثریا قاسمی و جمشید هاشم‌پور در «پرواز ۱۷۵» محمدحسین حقیقت از فیلم‌های این دوره از جشنواره منتشر شد.

جستجو
آرشیو تاریخی