صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و نه - ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و نه - ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

تسنیم

   علی بیت‌اللهی، عضو هیأت‌علمی مرکز تحقیقات راه‌ و شهرسازی گفت: مهاجرت بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت در طول دو سه سال اخیر به مازندران، حفر چاه‌های بی‌رویه و کاهش تراز خزر از جمله عواملی هستند که پدیده تغییر اقلیم را تشدید می‌کنند.

 

میراث آریا

 محمدرضا دشتی اردکانی، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت: ما شورایعالی هواپیمایی را داریم اما وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این شورا عضو نیست. در حالی که عضویت این وزارتخانه در شورایعالی هواپیمایی  یا تشکیل قرارگاه گردشگری با محوریت وزارت میراث‌فرهنگی می‌تواند مشکلات مربوط به کمبود بلیت و ... را برطرف کند. مجلس نیز در این حوزه می‌تواند کمک‌های مؤثری داشته باشد. به‌عنوان مثال باید در بودجه سال آینده، ردیف خاصی را برای برطرف شدن مشکلات مرتبط با بلیت هواپیما، اتوبوس، قطار و تأمین زیرساخت‌های مورد‌نیاز در این‌باره در نظر گرفت.

 

ایرنا

  پژوهشی که ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴ در سایت Frontiers منتشر شد، نشان می‌دهد صید ترال باعث انتشار سالانه ۳۷۰ میلیون تن کربن‌دی‌اکسید می‌شود. حدود نیمی از این توده در اقیانوس می‌ماند و آب را اسیدی می‌کند و نیم دیگر به اتمسفر وارد شده و گرمایش جهانی را تشدید می‌کند.

 

تسنیم

   زهره عبادتی، معاون محیط‌زیستی انسانی اداره کل محیط‌زیست تهران گفت: باتوجه به اینکه صفر تا ۱۰۰ پایش صنایع ‌آلاینده با محیط‌زیست است، ما به عنوان محیط‌زیست تهران درخواست می‌کنیم که عوارض آلایندگی به صندوق ملی محیط‌زیست و در واقع سازمان حفاظت محیط‌زیست برگردد.

 

ایسنا

   سرهنگ نادعلی صادقی، فرمانده انتظامی گنبدکاووس از کشف ۱۴۲ شیء تاریخی چندهزارساله در این شهرستان خبر داد.

 

پژوهشگاه میراث فرهنگی

   مرتضی حصاری، عضو هیأت‌علمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری از یافته‌های تازه متعلق به دوران پارینه سنگی در جنوب تهران خبر داد و گفت: باتوجه به این یافته‌های جدید تاریخ سکونت انسان در استان تهران ده‌ها هزار سال عقب رفته و به بیش از ۴۰ هزار سال قبل و حتی شاید تا حدود ۸۰ هزار سال قبل برسد. بقایای استخوانی انسان‌های این دوره که در چند غار یافت شده‌اند نشان می‌دهد که انسان‌های نئاندرتال در دوره پارینه‌سنگی میانه در بخش‌هایی از ایران می‌زیستند.

 

ایسنا

  سحر تاج‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: تغییر اقلیم اثرات و پیامدهای زیادی برای زمین بویژه کشورهای منطقه ما داشته است که یکی از آنها افزایش شدت وقوع و فراوانی رخداد مخاطرات جوی است.

 

برنا

  احمد دانایی نیا- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان در واکنش به خبر واگذاری خانه‌های تاریخی این شهرستان به‌ویژه خانه تاریخی بروجردی‌ها، هرگونه دخل و تصرف در بناهای تاریخی را نیازمند صدور مصوبات لازم از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی