صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

مصاحبه و خبر

بنتو: ایران قدرتمندترین تیم گروه است
پائولو بنتو، سرمربی امارات در نشست خبری پیش از دیدار با ایران گفت: «ایران قدرتمند‌ترین تیم گروه ماست. یکی از بهترین تیم‌های آسیاست و ما انتظار داریم که بازی سختی مقابل ایران داشته باشیم. ما تا حد توانمان برای این دیدار خود را آماده می‌کنیم و در مسابقه مبارزه خواهیم کرد تا به هدفمان یعنی صعود به مرحله حذفی برسیم.» او ادامه داد: «بازیکنان ایران زمانی طولانی است که در کنار هم هستند. ترکیب تیم ایران آن‌چنان تغییر پیدا نکرده است. چند بازیکن انفرادی نیز دارند که قدرت تیم را می‌سازند. ایران حریف آسانی نیست و ما باید از بسیاری لحاظ باهوش باشیم و خوب بازی کنیم. باید مقابل این تیم باهوش باشیم. باید خیلی خوب باشیم تا بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم. همچنین باید بازی را کنترل کنیم و برای 3 امتیاز بجنگیم. بازی مقابل ایران مثل بازی‌های قبلی نیست.» این مربی پرتغالی یادآور شد:«انتظارات مردم را نمی‌توانم کنترل کنم. انتظار من این است که بازی به بازی پیش و قدم به قدم جلو برویم. انتظارات هواداران یا رسانه‌ها را نمی‌توان کنترل کرد، شاید آنها می‌خواهند ما قهرمان شویم. نمی‌دانم چه چیزی باعث شده که چنین ذهنیتی به وجود بیاید. برایم سخت است که چنین انتظاری از ما دارند. انتظار من این است که در هر بازی بتوانیم خوب بازی و مبارزه کنیم.»
 
محمدی در تیم منتخب جام ملت‌ها
تیم منتخب دور دوم مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 قطر معرفی شد که میلاد محمدی مدافع ملی‌پوش کشورمان در این تیم قرار گرفت. تیم منتخب هفته دوم مسابقات جام ملت‌های آسیا به این شرح است: دروازه‌بان: خالد عیسی (امارات)، مدافعان: سعود عبدالحمید (عربستان)، احمد الخمیسی (عمان)، جاستن هوبنر (اندونزی) و میلاد محمدی (ایران)، هافبک‌ها: اکرم عفیف (قطر)، فایزولیف (ازبکستان)، محمد کنو (عربستان) و علی مدن (بحرین)، مهاجمان: یزن النعیمات (اردن) و ایمن حسین (عراق).
 
قایدی و قدوس در بین بهترین‌ها
مهدی قایدی و سامان قدوس دو بازیکن تیم ملی کشورمان در لیست بهترین گلزنان و پاسورهای جام ملت‌های آسیا تا پایان هفته دوم رقابت‌ها قرار گرفتند. بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، قایدی با به ثمر رساندن دو گل در رده دوم بهترین گلزنان جام ملت‌ها ایستاد. قدوس هم با دبل پاس گل، بهترین پاسور آسیا در کنار یزن النعیمات و المعز علی قرار گرفت.
 
خرید سرخ‌ها به تهران آمد
عبدالکریم حسن، بازیکن قطری مدنظر باشگاه پرسپولیس صبح دیروز وارد تهران شد. این ملی‌پوش سابق قطر قرار بود دیروز تست‌های پزشکی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پشت سر بگذارد و در صورت تأییدیه پزشکی با پرسپولیس قرارداد امضا خواهد کرد تا اولین خرید قرمزها در زمستان لقب بگیرد. قرارداد حسن با پرسپولیس برای یک فصل و نیم خواهد بود تا این بازیکن به عنوان جدیدترین بازیکن خارجی پرسپولیس به این تیم ملحق شود. حسن بازیکن پست سه فوتبال (دفاع چپ) است ولی با توجه به ویژگی‌های فنی، قدرت بازی در پست‌های دیگر را هم دارد. بیشتر دوران فوتبال این بازیکن در باشگاه السد قطر گذشت و همراه با این تیم به افتخارات و عناوین قهرمانی بسیاری دست پیدا کرد. او در سال ۲۰۱۸ موفق شد عنوان بازیکن سال فوتبال آسیا را از آن خود کند و اکنون در ۳۰ سالگی به دنبال تجربه بازی در ایران است.


نجات عباسی از مرگ حتمی در دوبی!
فروغ عباسى، اسکی‌باز معروف ایرانی از مرگ حتمی گریخت! او که عضویت در تیم‌هاى ملى دوچرخه‌سوارى و اسکى ایران را در کارنامه دارد، در حال حاضر مربى تیم اسکى دختران امارات است. به‌عنوان تنها اسکى‌باز زن تاریخ ورزش ایران در دو المپیک زمستانى ٢٠١٤ سوچى روسیه و ٢٠١٨ پیونگ چانگ کره جنوبى به روى پیست رفته و از این منظر رکورددار است. دارنده مدال طلاى اسکى قهرمانى آلپاین و مارپیچ کوچک آسیا که به ورزش‌هاى هوایى سقوط آزاد از هواپیما یا همان چتربازى و پاراگلایدر هم علاقه فراوانى دارد، عصر یکشنبه در شانزدهمین تجربه سقوط آزاد از هواپیما در آسمان کشور امارات براى باز کردن چتر خود با دررفتگى کتف دست راست در آسمان روبه‌رو شد. این حادثه باعث شد بارها با تحمل درد شدید در آسمان تلاش کند تا بتواند چترش را باز کند که دررفتگى کتف دست راست آن هم در سرعت زیاد سقوط آزاد، مانع از این امر شد. او بالاخره در فاصله ٣٠٤ مترى زمین توانست چتر رزرو را باز کرده و از مرگ حتمى نجات پیدا کند. به این ترتیب قهرمان اسکى آسیا چند وقتى باید استراحت کرده تا بعد از خوب شدن کامل کتف دررفته با دریافت مجوز دوباره دل به آسمان بزند.

جستجو
آرشیو تاریخی