صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

خبر

جایگاه لیگ ایران در آسیا و جهان
لیگ فوتبال ایران در رده 68 جهان ایستاد. این گزارش دیروز سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و فوتبال از رده‌بندی لیگ‌های فوتبال دنیا در سال 2023 است. دراین رده‌بندی سری   ایتالیا برای دوازدهمین بار در تاریخ به‌عنوان بهترین لیگ فوتبال دنیا انتخاب شد. لیگ برتر انگلیس برای ششمین بار در هفت سال گذشته رده دوم را از آن خود کرد و لالیگا هم در رده سوم قرار گرفت. لیگ برتر فوتبال ایران نیز با کسب 268 امتیاز در رده پنجم لیگ‌های فوتبال آسیا قرار گرفت. کره جنوبی، عربستان، ژاپن و ازبکستان بالاتر از لیگ ایران در رده‌های اول تا چهارم آسیا قرار گرفتند.


داور ازبک برای ایران - امارات
تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۸:۳۰ سه‌شنبه به مصاف امارات خواهد رفت که با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، تانتاشف ایلگیز از ازبکستان قضاوت این دیدار را برعهده خواهد داشت. مقدماتی جام جهانی 2022، جام ملت‌های آسیا 2019 و 2023، قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و لیگ قهرمانان آسیا از جمله رقابت‌هایی بوده که این داور ۴۰ ساله در آن قضاوت کرده است.
شوک به امارات، قبل از بازی با ایران
از طرفی، عادل سلطان، مهاجم تیم ملی امارات بازی سه‌شنبه مقابل تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا 2023 را از دست داد. براساس گزارش دیروز فدراسیون فوتبال امارات، این بازیکن دچار پارگی رباط مینیسک زانوی چپ شده و باید برای مدت 10 روز استراحت کند.


طارمی نزدیک‌تر از همیشه به اینتر
مهدی طارمی مهاجم پورتو که شش ماه پیش به میلان نزدیک شده بود، حالا در آستانه پیوستن به اینترمیلان است. این خبر توسط SportMediaset اعلام شده اما هنوز هیچ خبر رسمی‌ای در مورد پیوستن طارمی به اینتر وجود ندارد. ملی‌پوش 31 ساله ایرانی این روزها به همراه کشورش در جام ملت‌های آسیا حضور دارد. بنابراین تمرکز او در حال حاضر روی تیم ملی است و هنوز به آینده خود در سطح باشگاهی توجه نخواهد کرد، اما گزارش این رسانه ایتالیایی نشان می‌دهد طارمی بعد از جام ملت‌ها طولی نمی‌کشد که در نقل و انتقالات تابستانی دست به کار خواهد شد. مدیاست گزارش داد که طارمی قراردادی دوساله با اینتر امضا خواهد کرد که در آن گزینه یک فصل بیشتر وجود دارد. این بازیکن 31 ساله حدود 3 میلیون یورو در هر فصل درآمد خالص خواهد داشت. قرارداد فعلی این مهاجم باتجربه با پورتو در پایان ژوئن به پایان می‌رسد. بنابراین اینتر می‌تواند طارمی را به صورت رایگان به خدمت بگیرد.


دو گزینه جدید پیش‌روی سرخپوشان
باشگاه پرسپولیس در روزهای گذشته به‌طور همزمان مذاکره با چند گزینه اروپایی را در دستور کار خود قرار داد که در این میان مذاکرات جدی‌تری با ژوزه پسیرو سرمربی مطرح پرتغالی انجام شد. به گزارش تسنیم، ژوزه پسیرو که اکنون هدایت تیم ملی نیجریه در جام ملت‌های آفریقا را برعهده دارد مذاکره با پرسپولیس را به بعد از این مسابقات موکول کرده و همین موضوع احتمال حضور این مربی روی نیمکت سرخپوشان را منتفی کرده است. مرحله گروهی جام ملت‌های آفریقا چهار بهمن به پایان می‌رسد و با توجه به شرایط تقریباً مناسب نیجریه برای صعود، پسیرو مدت زمان بیشتری درگیر این تورنمنت خواهد بود. این موضوع به معنای از دست رفتن زمان برای پرسپولیس است و به نوعی سرخپوشان نمی‌توانند روی این مربی حساب باز کنند. باشگاه پرسپولیس پس از پاسخ منفی برانکو ایوانکوویچ، به طور همزمان مذاکره با چند مربی اروپایی را در دستور کار خود قرار داد. از جمله این مربیان می‌توان به پتکوویچ سرمربی اهل بوسنی و دی‌بیاسی (مربی ایتالیایی) اشاره کرد که مذاکرات با این مربیان نیز نتیجه‌ای نداشته است. به همین دلیل دو گزینه دیگر مدنظر باشگاه پرسپولیس قرار دارد و بناست که مذاکرات با آنها جدی‌تر پیش برود.

یامگا این فصل را از دست داد؟
کوین یامگا مدافع استقلال چندروز  قبل در جریان تمرین دچار حادثه و آسیب‌دیدگی از ناحیه چشم شد. پس از رساندن یامگا به بیمارستان، پزشکان ضمن انجام معاینات و مراقبت‌های لازم، دو عمل جراحی روی چشم او انجام دادند. به این ترتیب پارگی مجرای اشکی ترمیم شد. با این حال بینایی یامگا هنوز به طور کامل برنگشته و احتمال انجام جراحی‌های بیشتر روی چشم یامگا بالاست. به گزارش ایسنا، یامگا به احتمال فراوان تا آخر فصل نمی‌تواند استقلال را همراهی کند و این بدترین خبر ممکن برای جواد نکونام و کادر فنی آبی پوشان است که اگر این اتفاق بیفتد سرمربی استقلال باید فکری برای جناح راست تیمش بکند.

جستجو
آرشیو تاریخی