صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گلزنان برتر لیگ برتر فوتبال در خاتون بم

بمی‌ها بی‌رقیب ماندند

پریسا غفاری
خبرنگار

خاتون بم با در اختیار داشتن تمام رکوردهای ممکن قهرمان نیم فصل لیگ برتر زنان شد.
 این تیم با کسب 23 امتیاز، 7 برد، دو تساوی و بدون شکست بر بام لیگ برتر فوتبال زنان
ایستاد.
 تیمی که به رغم در اختیار نداشتن سه ستاره کلیدی خود مرحوم ملیکا محمدی، بهناز طاهرخانی و زهرا خواجوی دو مصدوم حاصل از سانحه تصادف باز هم در هفته‌های اخیر تن به شکست نداد و با در اختیار داشتن تمام رکوردها به تعطیلات نیم‌فصل رفت.

هجومی‌ترین تیم
نیم‌فصل اول
خاتون بم در 9 مسابقه موفق به زدن 38 گل شد و آمار خیره کننده‌‌ای را برای خود به ثبت رساند. میانگین به ثمر رساندن بیش از 4 گل در هر مسابقه، عددی خیره‌کننده برای مدافع عنوان قهرمانی است و به همین دلیل هم در جدول برترین گلزنان نیم‌فصل نخست، 3 بازیکن گلزن این فصل، ستاره‌های خاتون بم بوده‌اند.
زهرا قنبری با ثبت 12 گل هم‌اکنون در صدر جدول گلزنان قرار دارد و سپس نگین زندی و مونا حمودی به ترتیب 9 و 7 گله هستند. برتری 10 بر یک خاتون در آخرین بازی نیم فصل اول مقابل ایساتیس کران فارس هم کمک شایانی به ارتقای این رکورد کرد.
خاتون در طول 9 بازی نیم فصل نخست فقط در دیدار هفته هشتم مقابل پالایش گاز ایلام موفق به گشودن دروازه حریف خود نشد.

بهترین خط دفاع لیگ حتی در غیاب شماره یک تیم ملی
خاتون درحالی موفق شده 38 بار دروازه حریفان را باز کند که در طول 9 بازی فقط دوبار دروازه خود را بازشده دیده است.
شهرداری سیرجان در هفته چهارم و آوا تهران در هفته نهم، تنها تیم‌هایی بودند که مانع ثبت کلین شیت برای زهرا خواجوی و مهدیه مولایی شدند.

بدون باخت
تنها خط تیره جدول
خاتون تنها تیم بدون شکست در نیم فصل اول لیگ شانزدهم است. تیم‌های مدعی ملوان، شهرداری سیرجان، پالایش گاز ایلام و سپاهان هم موفق به شکست دادن مدافع عنوان قهرمانی نشدند تا این تیم کماکان بدون شکست در صدر جدول رده‌بندی باشد.

 

موتور گلزنی دباغی روشن شد
موتورگلزنى هاجر دباغى ستاره‌ تیم فوتبال زنان سپاهان اصفهان بالاخره روشن شد تا دغدغه‌هاى نیلوفر اردلان براى نیم فصل دوم کم شود. دیر ملحق شدن او با توجه به قرارداد سه ماهه با تیم گلومام کرالاى هندوستان در جام باشگاه‌هاى آسیا به جمع بازیکنان سپاهان، آسیب‌دیدگى سخت مچ پاى ستاره ملى‌پوش و از دست رفتن تمرینات پیش فصل شرایط سختى را در نیم فصل اول براى نایب قهرمان ایجاد کرده بود. اما دباغی در نیمه اول دیدار با پیکان دوبار دروازه میزبان را باز کرد تا موتور گلزنى او روشن شود و سپاهان نیز به کسب امتیازات بیشتر در دور برگشت امیدوار.

جستجو
آرشیو تاریخی