بودجه شهرداری تهران با چراغ سبز شورا به ۱۰۴ همت رسید

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص متمم بودجه امسال شهرداری، گفت: با توجه به تغییرات مالی صورت گرفته، بودجه ۷۶ همتی شهرداری در متمم به بیش از ۱۰۰ همت افزایش یافت.
به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز گذشته در دویست و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه یک دوربرگردان دیگر در بزرگراه ارتش باقی مانده که اجرایی می‌شود و سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: پل B9 در نگهداشت، مکانیزه است. با توجه‌ به سردسیر بودن منطقه و احتمال یخبندان، از موادی که آسیبی به آسفالت نمی‌زند در این پل استفاده خواهد شد.
گفتنی است در جلسه شورای شهر بر اساس پیشنهاد مهدی چمران و موافقت اعضا، ۱۰۴ همت متمم لایحه بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ به تصویب رسید.
روند بررسی بودجه سال آینده شهرداری در شورا
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در جلسه شورای شهر اظهار امیدواری کرد که با بررسی‌های تخصصی بودجه سال آینده شهرداری در کمیسیون‌های مربوطه، این بودجه اول اسفند در صحن شورای شهر به تصویب برسد.
محمد آخوندی گفت: شهرداری برای سال آینده لایحه بودجه پیشنهادی ۱۶۹ هزار میلیارد تومانی را تقدیم شورا کرده که این لایحه در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بررسی شده است. به گفته آخوندی، ۴۳ درصد بودجه پیشنهادی سال آینده مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی است که عدد خوبی است و با نگاه مثبت اعضای شورا، این عدد حتماً افزایش می‌یابد.
محرومیت و شکاف طبقاتی در «ده ونک» به روایت عضو شورای شهر
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جلسه روز گذشته شورای شهر پایتخت گفت: مصداق بارز محرومیت و شکاف طبقاتی را در ده ونک شاهد هستیم به‌طوری که ۱۲.۵ هکتار بافت فرسوده در این محله وجود دارد.
ناصر امانی در جریان ارائه گزارش بازدید خود از محله ده ونک با بیان اینکه پایتخت مسائل زیرپوستی دارد که شاید تا وقتی که از نزدیک مشاهده نشود، قابل باور نباشد اظهار کرد: به‌رغم گذشت چند دهه از انقلاب اسلامی، مشکلات برخی محلات تهران لاینحل باقی مانده است. وی افزود: ده ونک در ناحیه یک منطقه سه به‌رغم قرار گرفتن در کنار خیابان ملاصدرا و بزرگراه شهید چمران، همچنان «دِه» باقی مانده است. مصداق بارز محرومیت و شکاف طبقاتی را در این محله شاهد هستیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی