مرور

نیاز بودجه‌ای ۱۰۰هزار میلیارد تومانی
بیمه سلامت در ۱۴۰۳
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تأکید بر لزوم رشد منطقی بودجه این سازمان در سال ۱۴۰۳، گفت: این بودجه باید رشد خوبی به نسبت امسال داشته و بالاتر از ۱۰۰ همت (هر همت هزار میلیارد تومان است) باشد.
به گزارش ایسنا، دکتر محمدمهدی ناصحی درباره بودجه بیمه سلامت در سال ۱۴۰۳، گفت: هنوز جزئیات بودجه برای دستگاه‌ها مشخص نشده است. نیازها زیاد است و همه هم انتظار دارند که اعتبارشان آن‌گونه که می‌خواهند باشد اما اگر بودجه‌ای که در نظر داریم محقق شود پوشش بیمه‌ای خدمات از نظر کمی در حوزه‌های مختلف افزایش خواهد یافت.
او درخصوص میزان تخصیص بودجه سال‌جاری تاکنون، تصریح کرد: سهم سازمانی خود را ماهانه تا ۹۰ درصد دریافت می‌کنیم که تقریباً ماهی ۳هزار میلیارد تومان است و به سازمان‌هایی که از ما مطالبه دارند، پرداخت می‌کنیم. وی درباره برنامه‌های سازمان بیمه سلامت برای افزایش تعداد بیماری‌های تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز بیان کرد: خوشبختانه ۱۰۷ گروه بیماری می‌تواند عمده بیماری‌ها را پوشش دهد چون ما عنوان کلی یک بیماری را آورده‌ایم و در زیرعنوان‌ها بیماری‌های بیشتری تحت پوشش است؛ از این رو تا حد زیادی نیاز بیماران پاسخ داده می‌شود.


آزمون استخدام پیمانی ۷۲هزار نفر
برای آموزش و پرورش برگزار می‌شود
با موافقت سازمان اداری و استخدامی، آزمون استخدام پیمانی وزارت آموزش و پرورش با ظرفیت ۷۲۰۹۱ نفر برگزار می‌شود.
به گزارش فارس، در راستای تأمین نیروی آموزشی در مدارس کشور و با موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور، ثبت‌نام آزمون استخدام پیمانی وزارت آموزش و پرورش برای مشاغل آموزگاری، دبیری، هنرآموز و مشاغل کیفیت بخشی در معاونت‌های پرورشی و فرهنگی، تربیت بدنی، مشاوره و سلامت در بهمن ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.  با موافقت سازمان اداری و استخدامی، برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ و قول مساعد سازمان برنامه و بودجه برای تأمین اعتبار ثبت‌نام آزمون استخدام پیمانی آموزش و پرورش برای مشاغل آموزگاری، دبیری و هنرآموز در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
بر این اساس آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی (عادی و استثنایی) با ظرفیت ۲۸ هزار نفر در ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ و همچنین آزمون مشاغل دبیری و هنرآموز با ظرفیت ۲۴ هزار و ۹۶۱ نفر در ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد که جزئیات این دو آزمون در قالب یک دفترچه ثبت‌نام به‌زودی منتشر می‌شود.  آزمون استخدام پیمانی آموزش و پرورش برای مشاغل کیفیت‌بخشی در معاونت‌های پرورشی و فرهنگی، تربیت بدنی و سلامت نیز به تعداد ۱۹هزار و ۱۳۰نفر در ۱۷ اسفندماه برگزار خواهد شد که نتایج اولیه آن حداکثر تا نیمه فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی