صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

مرور

نخستین پل مجهز به سامانه برف‌زدایی در تهران افتتاح شد
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از نصب نخستین پل مجهز به سامانه برف‌زدایی در بزرگراه ارتش در شمال پایتخت خبر داد. هادی حق‌بین در حاشیه افتتاح این طرح، گفت: در رویداد امید و افتخار این هفته، از نخستین پل سواره رو مجهز به سیستم مکانیزه برف‌زدایی رونمایی شد. این سیستم با نصب مخازن ۱۵ هزار لیتری مایع استات کلسیم منیزیم و تجهیز عرشه پل به شیبراهه‌ها، مانع از یخ‌زدگی روی مسیر در فصول سرد سال خواهد شد. معاون شهردار تهران با بیان اینکه پل موسوم به B۹ در بزرگراه ارتش یک دوربرگردان غیرهمسطح است که به دلیل شرایط منطقه و تقاضای سفر بالا در اولویت اجرایی قرار گرفته است، گفت: این پل به عنوان یک طرح نمونه ساخته شده و در طول آن سیستم لوله‌کشی‌هایی قرار دارد که همزمان با برودت هوا و بارش برف سنسورهای آن از طریق تابلو فرمانی که در آن تعبیه شده، دما و رطوبت را به طور خودکار سنجش کرده و در زمان بارش برف با پاشش مایع «استات کلسیم منیزیم» که ذوب‌کننده برف و یخ است به جای نمک و شن مانع از یخ زدگی مسیر خواهد شد. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه آزادراه شهید شوشتری با توان بالا در حال اجراست و در آینده نزدیک ۶۰ درصد آن آسفالت می‌شود، گفت: تا یک ماه و نیم آینده ۱۰ طرح تأثیرگذار عمرانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران تاکید کرد
ضرورت تشکیل
وزارت پیشگیری و مدیریت بحران
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از برگزاری نشست شورای مدیریت بحران شهر تهران با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران و شهردار تهران خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ایران جزو 10 کشور پرمخاطره در دنیا است و نیاز به ساختار هماهنگ و منسجم و جامع دارد، تشکیل وزارت پیشگیری و مدیریت بحران باید مورد توجه قرار گیرد.معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: در سال 1398 قانون مدیریت بحران به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. نیکوکار گفت: در قوه قضائیه نیز قانونی تحت عنوان قانون پیشگیری از وقوع جرم داریم که درسال 1390 تصویب شد که پس از گذشت 4 سال درمجمع تشخیص مصلحت نظام تأیید و ابلاغ گردید، وجه مشترک در این دو قانون کلمه پیشگیری است که تعریف آن با پیشگیری از خطر و بحران مطابقت می‌کند.
وی با بیان اینکه پیشگیری عبارت است از پیش‌بینی، شناسایی، ارزیابی خطر وقوع جرم با حادثه یا سانحه و اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم برای از میان بردن یا کاهش جرم و یا خطر یا حادثه یا سانحه است، تصریح کرد: سازمان مدیریت بحران کشور تفاهمنامه‌ای با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه جهت همکاری دو جانبه منعقد نموده است.

اجرای غربالگری سرطان‌های شایع زنان در چهار بیمارستان تهران
 طرح غربالگری سرطان‌های شایع زنان با هدف ارتقای سطح سلامت بانوان بالای 40 سال به صورت آزمایشی در چهار بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران اجرا می‌شود. به گزارش دانشگاه علوم پزشکی ایران، فاطمه رضوان‌مدنی مدیر پروژه غربالگری سرطان‌های شایع زنان دراین‌باره اظهار داشت: در این طرح که برای نخستین‌بار به صورت رایگان اجرایی می‌شود، همه همکاران دانشگاه علوم پزشکی ایران که بالای ۴۰ سال دارند، در ۴ بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص)، اکبرآبادی، فیروزآبادی و فیروزگر مورد غربالگری قرار می‌گیرند. وی با بیان اینکه این طرح از روز ولادت حضرت فاطمه(س) آغاز شده و تا پایان امسال ادامه دارد، افزود: در سال آینده این غربالگری برای تمام زنان دانشگاه اجرا خواهد شد. دکتر ناهید نفیسی فلوشیپ جراحی سینه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز دراین‌باره اظهار داشت: در این طرح شایع‌ترین سرطان‌های زنان که شامل سرطان سینه و سرطان دهانه رحم است، مورد غربالگری قرار می‌گیرد. وی افزود: قرار است با انجام ماموگرافی و سونوگرافی بافت سینه، سرطان سینه و با بررسی نمونه‌گیری از دهانه رحم و HPV احتمال بروز سرطان دهانه رحم مورد بررسی قرار گیرد. نفیسی با تأکید بر خطرناک بودن این سرطان‌ها و تأثیر مثبت تشخیص بموقع آنها در زنان، از بانوان دعوت کرد تا در دوره‌های زمانی مختلف سلامتی خود را در زمینه پیشگیری از ابتلای این نوع سرطان‌ها مورد بررسی قرار دهند.

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ دریافت کرده‌اند، می‌بایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰)، برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.
این دسته از مشمولان باید روز یکشنبه یکم بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی‌نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند. مشمولان اعزامی باید برگ واکسن مننژیت و دوگانه را در روز اعزام به همراه داشته باشند. همچنین مشمولان باید اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص را به همراه خود داشته باشند. گفتنی است که عدم حضور بموقع در زمان و محل‌های تعیین شده، غیبت محسوب شده و برابر ماده ۱۰ و ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی