صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

با برگزاری نخستین رویداد فناوری‌های نوین در احسان و نیکوکاری تشریح شد

توسعه زیست بوم احسان و نیکوکاری در فضای مجازی

باید از فرصت فضای مجازی برای خدمت بهتر به محرومان استفاده کنیم

سمیه افشین فر
خبرنگار

معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد از برگزاری نخستین رویداد فناوری‌های نوین در احسان و نیکوکاری خبر داد و گفت: هدف از این رویداد این است که شرکت‌های دانش بنیان و پژوهشگران، ایده‌های برتر خود را ارائه دهند تا در زیست بوم احسان و نیکوکاری تسهیل دسترسی برای نیکوکاران در قالب سلیقه‌های مختلف صورت گیرد و در بستر فضای مجازی به صورت شفاف نظام خیر و احسان و خدمت‌رسانی به محرومان توسعه یابد.
به گزارش «ایران» سعید زارع‌زاده در حاشیه نخستین رویداد فناوری‌های نوین در احسان و نیکوکاری با بیان اینکه کمیته امداد راهبر نظام ملی احسان و نیکوکاری در کشور است، گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ما در فضای مجازی استفاده می‌شود و باید از فرصت فضای مجازی برای خدمت بهتر به محرومان استفاده کنیم. وی ادامه داد: هدف از این رویداد این است که شرکت‌های دانش بنیان و پژوهشگران، ایده‌های برتر خود را ارائه دهند تا در زیست بوم احسان و نیکوکاری تسهیل دسترسی برای نیکوکاران در قالب سلیقه‌های مختلف صورت گیرد و در بستر فضای مجازی به صورت شفاف نظام خیر و احسان و خدمت‌رسانی به محرومان توسعه یابد. زارع‌زاده با بیان اینکه در مرحله اول ۱۰۰ ایده به دبیرخانه ارسال شده و غربالگری اولیه انجام گرفته است، یادآور شد: از میان ۱۰۰ ایده، ۳۶ ایده منتخب و در این رویداد ارائه و داوری می‌شود و از ایده‌ها در صورت نیاز حمایت می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد با اشاره به اینکه یکی از جنبه‌های این رویداد توسعه اشتغال در بستر فضای مجازی است تصریح کرد: بخشی ازجوانب این رویداد برای خیران و بخش عمده آن در حوزه اشتغال و فروش محصولات مددجویان تحت پوشش است که منجر به توانمندسازی آنها می‌شود. زارع‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه حریم خصوصی و امنیت باید جزو الزامات این طرح تحول باشد، هدف کلی این رویداد را توسعه زیست بوم احسان و نیکوکاری در فضای مجازی دانست.
فضای مجازی توانایی توسعه عدالت را دارد
دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی نیز در این مراسم گفت: فضای مجازی در حوزه‌های مختلف توانایی توسعه عدالت را دارد و در صورت تمرکز درست فرصت‌هایی را در اختیار ما قرار می‌دهد.
سید محمد امین آقامیری گفت: در نظام سنتی محدودیت‌های مکان داریم و هرچه از مرکز دور شویم امکانات نیز کمتر می‌شود. وی افزود: امروز هوش مصنوعی توانایی این را دارد که از آموزش به مهارت برسد و با توسعه آن می‌توان توسعه عدالت را اجرا کرد.
دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی تأکید کرد: قدرت عرضه محصول اگر در گذشته فقط در بازارهای شهرهای بزرگ ایجاد شده بود، امروز در سکوهای بر خط در فضای مجازی فرصت عرضه برای همه فراهم شده است که قابلیت توسعه هم دارد. وی با اشاره به استفاده از فضای مجازی و فناوری‌های نوین در کمیته امداد نیز گفت: افرادی که تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند دارای توانمندی‌های خاصی هستند که اگر این قابلیت‌ها به ظهور برسد این افراد توانمند شده و از تحت پوشش بودن برای دریافت خدمات خارج می‌شوند.
وی ادامه داد: شاهد تحول و اتفاق مهمی در آینده نزدیک در تحول دیجیتال و توان و تأثیر آن بر توانایی کار در ۱۰ سال آینده هستیم که می‌تواند تغییراتی را در سطح توانمندی افراد داشته باشد.
آقامیری با اشاره به مدل‌های اشتغال از جمله برون سپاری از مدل جدید اشتغال در دنیا خبر داد و تصریح کرد: مدل جدیدی از اشتغال در دنیا ایجاد شده است که از آن با عنوان آزادکاری نام برده می‌شود با ایجاد بسترهای لازم در این خصوص در کمیته امداد و توانمند کردن مددجویان فرصت اشتغال آنها را از طریق آزادکاری می‌توان فراهم کرد و افراد می‌توانند از این طریق درآمد پایدار داشته باشند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: در آینده نزدیک سواد دیجیتال و آشنایی با فضای مجازی یکی از شاخص‌های اصلی سطح سواد و بهره‌مندی می‌شود بنابراین یکی از کارهایی که پیگیر آن هستیم بویژه در کمیته امداد، مجهز کردن افراد به این توانمندی‌هاست.

جستجو
آرشیو تاریخی