صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۳۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۳۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

شاگرد فرهاد، مدعی آقای گلی جام ملت‌ها

دستپخت مجیدی، ستاره تیم بنتو

امیر اسدی 
خبرنگار اعزامی به جام ملت‌های آسیا


 بعد از قهرمانی با استقلال در لیگ بیست و یکم، فرهاد مجیدی با پیشنهاد مربیگری در اتحاد کلبا مواجه شد. پیشنهادی جذاب برای فرهاد که در امارات نام مهمی محسوب می‌شد و هواداران بسیاری انتظار بازگشت او را می‌کشیدند. مجیدی سال‌ها برای الوصل بازی کرد و البته با العین و برونو متسو هم موفق شد قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود. بنابراین لیگ امارات برای فرهاد غریبه نبود و به همین دلیل او خیلی زود به پیشنهاد اتحاد کلبا جواب مثبت داد.
برای مجیدی فصل اول رؤیایی سپری شد. او اتحاد کلبا را به رده هشتم ادنوک‌ لیگ امارات رساند و البته چندین بازیکن جوان را به تیم‌های ملی جوانان، امید و بزرگسالان امارات معرفی کرد. روش مجیدی در اتحاد کلبا، اعتقاد به بازیکنان جوان بود که در این راه به موفقیت هم رسید. مجیدی در ابتدای حضورش در اتحاد کلبا انقلاب بزرگی را ایجاد کرد و تمام لژیونرهایش را عوض کرد و در ترکیب خود به بازیکنان جوان اماراتی میدان داد.
این جوانگرایی مجیدی در امارات اکنون به چشم آمده و در اعلام میانگین سنی تیم‌ها در لیگ امارات شاگردان مجیدی با میانگین سنی 26.4 جوان‌ترین تیم مسابقات شدند.
علی حمید یکی از کارشناسان مطرح اماراتی درباره این مربی ایرانی گفت: «فرهاد مجیدی با آمدن به اتحاد کلبا سبک بازی این تیم را تغییر داد. او به بازیکنان جوان میدان داد و به کاری که انجام می‌داد ایمان داشت. به نظرم مجیدی در کارش موفق ظاهر شد و یک انقلاب بزرگ در این باشگاه ایجاد کرد. جوانگرایی مجیدی باعث شد تا چندین بازیکن خوب به تیم ملی امارات در رده جوانان، امید و بزرگسالان تزریق شوند.»
عبدالله مسفر، دیگر کارشناس اماراتی هم در قطر به «ایران» گفت: «فرهاد مجیدی دست به نوآوری در اتحاد کلبا زد و فوتبال مدرن را به این باشگاه آورد. اتحاد کلبا پیش از این به شکل دفاعی بازی می‌کرد، ولی با آمدن این مربی ایرانی رنگ تهاجمی به خود گرفت و جایگاهش بهتر شد.»
حالا و در جام ملت‌های آسیا هم نتیجه جوانگرایی مجیدی را می‌بینیم. سلطان عادل الامیری، مهاجم نوک تیم ملی امارات در روش 4-۳-4-1 پائولو بنتو است. مهاجم ۱۹ ساله‌ای که در دو فصل اخیر برای اتحاد کلبا بازی کرده و توانسته زیر نظر مجیدی پیشرفت کند. الامیری در دو بازی اخیر امارات در جام ملت‌های آسیا دو گل زده. او در بازی اول دروازه هنگ‌کنگ را باز کرد و از کارشناسان نمره خوب ۸.۵ را گرفت و در دیدار دوم هم تک گل امارات را وارد دروازه فلسطین کرد.
الامیری تا اینجای جام ملت‌ها، در دو بازی دو گل زده و یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان آقای گلی رقابت‌ها محسوب می‌شود. پائولو بنتو روی مهره جوانی حساب کرده که دستپخت فرهاد مجیدی است. مهاجمی که می‌کوشد تا در سال‌های بعد به تیم‌های مطرح امارات برود و سر و صدای بیشتری به پا کند. او در ۹ بازی ملی ۳ گل به ثمر رسانده است.

جستجو
آرشیو تاریخی