صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و سه - ۲۸ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و سه - ۲۸ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

ایران‌در ایران

بنادر جدید بوموسی، سیریک و پارسیان هرمزگان آماده بهره‌برداری
بندرعباس- استاندار هرمزگان با اشاره به شتاب استان در توسعه اقتصاد دریامحور گفت: سه بندر بوموسی، سیریک و پارسیان برای سفر رئیس‌جمهور به استان آماده افتتاح است.
مهدی دوستی با اشاره به اینکه دستور رهبر معظم انقلاب در توسعه اقتصاد دریامحور و تحقق درخواست‌های مردمی ۲ رویکرد اصلی دولت سیزدهم است، اظهار کرد: برای سفر رئیس‌جمهور ۲ بسته متفاوت از سایر استان‌ها در هرمزگان دیده شده که شامل بسته دریا در راستای تحقق توسعه دریامحور مدنظر رهبرمعظم انقلاب و بسته مردم در راستای مردمی‌سازی اقتصاد است.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به طرح پل خلیج‌فارس و بنادر جزیره قشم عنوان ‌کرد: مدیریت یکپارچه بنادر کشور یکی از ضرورت‌هایی است که باید محقق شود.
دوستی ابراز کرد: پل خلیج‌فارس به ۲۷۰ میلیون یورو منابع نیاز دارد و آمادگی داریم با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و تقسیم کار در دولت، عملیات اجرایی این طرح را به دست گیریم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بندر جدید لنگه یادآور شد: برای احداث این بندرگاه سه هزار هکتار زمین در نظر گرفته‌ شده است و آمادگی داریم به سرعت پس‌کرانه این بندرگاه صنعتی و تولیدمحور را گسترش دهیم.

نانوایی‌های مشهد هیچ محدودیتی در عرضه نان ندارند
مشهد - ۱۹ دی‌ماه اخباری مبنی بر محدودیت در خرید بیش از ۴ عدد نان با یک کارت بانکی منتشر و باعث برخی نگرانی‌ها شد. این شایعه با انتشار عکسی از یک نانوایی که در آن برگه‌ای با عنوان «طبق قانون جدید اتحادیه نانوایان خرید نان بالاتر از ۴ عدد ممنوع می‌باشد!» بر دیوار نصب شده بود از تهران آغاز شد اما در کمتر از یک هفته به مشهد رسید.
 به دنبال این شایعه «احمد رضا کشتگر»، رئیس اتحادیه نانوایان مشهد اعلام کرد:هیچ محدودیتی در عرضه نان در نانوایی‌های سطح شهر وجود ندارد.
 رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در رابطه با محدودیت عرضه نان در نانوایی‌ها اظهار داشت: نان به میزان مورد نیاز شهروندان وجود دارد و هیچ محدودیتی در عرضه آن نیست.
کشتگر خاطرنشان کرد: براساس سامانه هوشمند فعال برای نانوایی‌ها، متناسب با مناطق مختلف شهر، سقفی برای عرضه نان به مشتریان برای هر نانوایی تعریف شده، لذا به میزان نانی که مشتریان در هر منطقه جغرافیایی مصرف می‌کنند، سامانه نانینو سقف تعیین کرده است.
رئیس اتحادیه نانوایان مشهد اظهار داشت: به عنوان مثال در منطقه پنج‌تن که مردم بیشتر نان مصرف می‌کنند، سقف نان بیشتر و در منطقه‌ای مانند احمد آباد که مصرف نان کمتر است، سقف نان تغییر می‌کند. این میزان از یک نانوایی به نانوایی دیگر هم متفاوت است؛ اما سقفی برای عرضه نان به مشتریان وجود ندارد و هر تعداد نان بخواهند می‌توانند تهیه کنند.
 وی اضافه کرد: افرادی که تعداد نان بیشتری از نانوایی‌ها مطالبه می‌کنند، اگر در بخش کسب‌وکارهای مرتبط نظیر اغذیه فروشی‌ها، کله‌پزی‌ها، کبابی، هتل‌ها و غیره فعال هستند، با توجه به فعالیت سامانه هوشمند نانینو باید در قسمت کسب‌وکار برای آنها تعداد نان مورد نیاز تعریف شود.
 
دستفروشان اهواز ساماندهی می‌شوند
اهواز- بازارچه‌های غیررسمی و دستفروشان اهواز برای رفاه حال مردم و زیباسازی شهر با همکاری شهرداری ساماندهی می‌شوند.
«علی شمسی»، معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به جمع‌آوری دستفروشان هسته مرکزی شهر، از تعیین تکلیف محل فعالیت این دستفروشان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا بزودی محلی برای فعالیت دستفروشان واقعی این شهر تعیین شود.
وی ادامه داد:غرفه‌های جدید تنها به دستفروشان واقعی تعلق می‌گیرد نه آن‌هایی که مغازه‌دار هستند و چند نفر را به عنوان دستفروش روبه‌روی مغازه‌شان مستقر کرده‌اند. اگر قبل از جمع‌آوری دستفروشان، جایی را برای فعالیت آنها مشخص می‌کردیم قطعاً حق دستفروشان واقعی ضایع می‌شد.
این مقام مسئول با اشاره به ادامه فعالیت دستفروشان در محدوده بین پل کابلی و پل پنجم افزود: محلی که برای فعالیت دستفروشان در نظر گرفته شده؛ نزدیک به مرکز شهر و در محدوده‌ای بین فروشگاه رفاه و پارکینگ شهرداری اهواز در بلوار ساحلی شرقی قرار دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی