در حافظه موقت ذخیره شد...
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر خبرداد
اختصاص فضای توقف موتورسواران در پشت چراغ قرمز
به گزارش ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه امروزه تعداد بالای موتورسیکلتها به یکی از چالشهای بزرگ شهری تبدیل شدهاست، اظهار کرد: با توجه به بالا بودن قیمت خودرو، بالا بودن کرایهها، تراکم شدید ترافیک، ارزان بودن موتورسیکلت نسبت به سایر وسایل نقلیه و تمایل نداشتن برخی راکبان موتورسیکلت به رعایت قوانین، از موتورسیکلت استقبال میشود.
وی، با تأکید بر لزوم توجه به اولویتها در ساماندهی موتورسیکلتها، تصریح کرد: به نظر میرسد بیش از هر چیزی نیاز به این داریم که به برخی قوانین که زمینهساز قوانین بعدی هستند، توجه ویژه داشته باشیم؛ به طوری که استفاده از کلاه ایمنی، توقف پشت چراغ قرمز، حرکت در جهت قانونی در مسیرها و تردد نکردن در مسیرهای ممنوع برای موتورسیکلت به عنوان اولویتهای واجب باید مورد توجه قرار گیرند.
وی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح پیشنهادی خود برای ساماندهی موتورسیکلتها در چهار تقاطع توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک، گفت: پیشنهاد ما این بود که در تقاطعها محلی برای ایست موتورسیکلتها اختصاص داده شود. در معابر در ابتدا گذرگاه عابر پیاده قرار گرفته و بلافاصله پس از آن محل ایست خودروهاست؛ در حالیکه به علت حجم بالای موتورها برای ایستادن لابهلای خودروها، برخوردهایی با آنها دارند. یا اینکه صف طولانی از موتورها پشت چراغ تشکیل میشود و به روشهای مختلف، راکبان خود را به تقاطع و جلوی صف میرسانند و هاب تقاطع را با توقف خود پر میکنند و چون شاهد راهبندان به واسطه توقف خود در تقاطع میشوند، بعضاً از چراغ قرمز عبور میکنند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگر قبل از گذرگاه عابر پیاده، فضایی به طول ۵ تا ۱۰ متر به جای ایست خودروها به ایست موتورسیکلتها اختصاص یابد و پس از آن خط ایست خودروها در نظر گرفته شود، راکبان موتور به حد زیادی برای ایست، این فضای امن را تجربه میکنند و در تقاطع توقف نخواهند کرد. این طرح در چند تقاطع اجرایی شده و امیدواریم با همکاری پلیس و مدیریت شهری گسترش یابد.