مرور

 معاون وزیر آموزش و پرورش:
عقد قرارداد برای خدمات
فوق برنامه مدارس قانونی شد
هنرستان‌ها می‌توانند
 تولیدات دانش‌آموزان خود را بفروشند
معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: در برنامه هفتم توسعه تصویب شد تا مدارس امکان عقد قرارداد برای ارائه خدمات فوق برنامه فرهنگی، قرآنی و ورزشی و هنرستان‌ها نیز امکان فروش تولیدات دانش‌آموزان خود را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، صادق ستاری فرد، دیروز در وبینار تخصصی توانمندسازی مدیران مدارس اظهارکرد: اگر دانش‌آموز به لحاظ سلامت جسمی و روحی در موقعیت مناسب نباشد، یادگیری مناسبی نخواهد داشت، به همین دلیل دانش‌آموزان باید در ساحت‌های علمی و جسمی تقویت شوند.
وی با بیان اینکه بازی مهمترین عنصر تربیتی و ارتباطی با کودکان است، افزود: کودکان به دلیل بازی نکردن به سمت فضای مجازی رفته‌اند و در حال تربیت شدن در این فضا هستند، بنابراین فاصله ما با دانش‌آموزان بیشتر شده است در حالی که دانش‌آموزان دوره متوسطه اول به دلیل قرار گرفتن در دوره حساس نوجوانی، به بیشترین ارتباط نیاز دارند.
وی درباره چاقی دانش‌آموزان گفت: هم‌اکنون نرخ چاقی دانش‌آموزان به طور میانگین ۳۳ درصد و در برخی استان‌ها ۴۰ درصد است چراکه سبک زندگی کودکان به سمت کم تحرکی و بازی مجازی سوق یافته است.
ستاری فرد ادامه داد: چاقی باعث بلوغ زودرس، ضعف اعتماد به نفس و انزوا می‌شود. ممکن است که برخی از خانواده‌ها تمایل داشته باشند که فرزند خود را در باشگاه ثبت‌نام کنند اما توانایی این کار را نداشته باشند، به هر دلیل باید ورزش مدارس را فعال کنیم.
معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: مجوز استخدام معلم تربیت بدنی و پرورشی صادر شده است و احتمالاً آزمون استخدامی اسفند امسال برگزار شود. نمرات برخی دروس مانند هنر و تربیت بدنی زینت کارنامه هستند و اکثر دانش‌آموزان در این دروس نمره ۲۰ را دریافت می‌کنند. بنابراین بر ارزشیابی درس تربیت بدنی باید دقت داشت.
معاون سلامت و تربیت بدنی گفت: در قانون برنامه هفتم توسعه، ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای با سرانه یک متر مربع به ازای هر دانش‌آموز هدف‌گذاری شد. همچنین در هر مدرسه بالای ۷۵ دانش‌آموز باید یک مربی پرورشی وجود داشته باشد.


مدیرعامل شرکت ساماندهی
 صنایع و مشاغل شهر تهران اعلام کرد
رسمی‌سازی دستفروشی
 با ثبت‌نام در درگاه ملی مجوزها
امسال ۱۵ نقطه برای حضور دستفروشان
 در ایام پایانی سال ساماندهی شده است
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، با تأکید بر اینکه سیاست شهرداری تهران حذف دستفروشان نیست و تلاش می‌کند با تکریم و جانمایی مکان‌های مناسب برای فعالیت آنها، ساماندهی حقیقی آنها را رقم بزند، از تلاش دولت برای رسمی‌سازی دستفروشی با ثبت‌نام افراد از طریق درگاه ملی مجوزها خبر داد.
به گزارش ایسنا، سعید بیگی در تشریح روند ساماندهی دستفروشان در سطح شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: وضع ایجاد شده در حوزه دستفروشان از گذشته به ارث رسیده و شهرداری هم به عنوان یک دستگاه در این موضوع اثرگذار بوده است. از زمانی که کار را در شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل آغاز کردیم، تلاش کردیم وضع موجود را بهبود دهیم و بر این اساس بیش از ۱۵ نقطه در تهران، ازجمله تجریش، خیابان اردستانی و ۱۵ خرداد، به مرور زمان ساماندهی شده است.
وی افزود: محل‌هایی همچون چهارراه ولیعصر(عج) نیز در دستور کار قرار گرفته است به شکلی که زمینی حدود ۳ هزار متر در ۱۰۰ متری چهارراه که برای شهرداری بوده برای ساماندهی دستفروشان اختصاص پیدا کرده است.
وی اعلام کرد: سال گذشته، برای نظم‌دهی، غرفه‌هایی در مقابل پارک دانشجو ایجاد شد و امسال با ایجاد این بازارچه حضور دستفروشان در چهارراه ممنوع خواهد شد.
بیگی خاطرنشان کرد: در موضوع ساماندهی دستفروشان، چندین دستگاه باید حضور داشته باشند؛ لذا تصمیم بر این شد در درگاه ملی، مجوزهایی برای رسیدگی به موضوعات مختلف همچون بیمه و... که همگی هم در اختیار شهرداری تهران نیست، ثبت‌نام انجام و دستفروشی به عنوان یک شغل محسوب شود.
وی درباره حضور گسترده دستفروشان در ایام پایانی سال در خیابان‌ها، گفت: امسال ۱۵ نقطه را به لحاظ حضور دستفروشان ساماندهی کرده‌ایم. امسال سعی داریم با این نگاه و سیاست که دستفروش نباید حذف شود بلکه باید ساماندهی شود، وضعیت بهتری را در این حوزه رقم بزنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی