صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد - ۲۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد - ۲۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۶

دیگه‌چه‌خبر؟

تبدیل قرار دو خبرنگار بازداشتی
تا زمان صدور رأی دادگاه تجدیدنظر
 خبر اول اینکه، روز گذشته پرتو برهانپور وکیل نیلوفر حامدی در گفت‌وگو با «شبکه شرق» از آزادی موکل خود از زندان اوین خبر داد.
همچنین خبرآنلاین نیز در پیامی تلگرامی از آزادی الهه محمدی خبر داد. مطابق گزارش مراجع خبری، دادگاه تجدید نظر استان تهران با تبدیل قرار دو متهم خانم به مبلغ هر کدام ۱۰ میلیارد تومان موافقت کرد و در پی این اتفاق هر دو متهم پس از ۱۷ ماه از زندان آزاد شدند.
نیلوفر حامدی و الهه محمدی از سوی مراجع امنیتی با اتهاماتی چون همکاری با دولت متخاصم امریکا، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران مواجه شدند و در دادگاه انقلاب، به حبس محکوم شدند که این اتهامات با اعتراض وکلای متهمان همراه شد و تصمیم‌گیری نهایی درباره حکم متهمان، به دادگاه تجدیدنظر واگذار شد.با این‌حال، این دو متهم تا اعلام رأی دادگاه تجدیدنظر ممنوع الخروج بوده و تا زمان صدور رأی نهایی هر کدام با سپردن قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی بیرون از زندان خواهند بود.
گفتنی است، نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو خبرنگار رسانه‌های اصلاح‌طلب «شرق» و «هم‌میهن» بودند که در ابتدای آشوب‌های سال گذشته، به اتهام همکاری با دولت متخاصم امریکا، دستگیر شدند.
وزارت اطلاعات ضابط پرونده این دو نفر بوده و در همان هفته‌های اولیه آشوب‌ که منجر به شهادت ده‌ها نفر از نیروهای امنیتی کشورمان شد، طی بیانیه‌ای رسمی به همراه سازمان اطلاعات سپاه درخصوص بازداشت این دو خبرنگار، اعلام کرده بود: «...انتشار اولین عکس از مرحومه امینی روی تخت بیمارستان توسط «ن.ح» صورت گرفت که از آموزش‌دیدگان همین دوره­‌ها در خارج از کشور بود.
او با استفاده از پوشش خبرنگاری از اولین افرادی بود که در بیمارستان حضور و استقرار یافته، به تحریک بستگان متوفی و ارسال اخبار جهت­‌دار پرداخت.
همچنین است اقدامات «الف.م» که با استفاده از همان پوشش با حضور فوری در شهرستان سقز، به تحریک اطرافیان مرحومه، کارگردانی برخی صحنه­‌ها و انعکاس اخبار و تصاویر جهت­‌دار از مراسم تشییع، تدفین و تجمعاتِ شکل ‌گرفته در آن شهر به ایفای مأموریت پرداخت.
این فرد نیز آموزش­‌دیده­‌ دوره­‌های رژیم مافیایی امریکا در کشورهای خارجی است...»

اپوزیسیون از «پارتیزان‌های کرمان» تشکر کرد
 خبر دیگر اینکه، یک عنصر بدنام جریان اپوزیسیون اخیراً در گفت‌و‌گویی، تروریست‌های داعش خراسان را که قریب به 100 نفر از مردم کرمان را به خاک و خون کشیدند، «پارتیزان» خطاب کرد و به آنها درود فرستاد!
او این اقدام تروریستی را که در آن دست کم 25 دانش‌آموز نیز به شهادت رسیدند، عملیاتی پارتیزانی برای قتل عام مزدوران جمهوری اسلامی خواند و مدعی شد که اقدام علیه این افراد، یکی از بهترین هدف‌ها بوده است.
این فرد که به ادعای خودش از وارثان رضاخان به شمار می‌رود، مورد حمایت جریان ضدایرانی در امریکاست و به عنوان نماینده مردم ایران در جلساتی با حضور جرج بوش، دونالد ترامپ، مایک پمپئو و برخی سناتورهای امریکایی نیز حضور داشته است. صدای امریکا به عنوان رسانه رسمی دولت این کشور همواره برای او تریبون‌داری کرده است.

واکنش کنعانی به نتایج انتخابات تایوان
ایران همواره از اصل چین واحد
حمایت کرده است
 دست آخر اینکه،  ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه درخصوص نتایج انتخابات تایوان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی کشورها را از مبانی سیاست خارجی خود می‌داند.
سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: در این راستا جمهوری اسلامی ایران بار دیگر حمایت قاطع خود را از حق جمهوری خلق چین برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی خود و همچنین اتحاد مجدد چین بر مبنای توسعه مسالمت‌آمیز دو سوی تنگه اعلام می‌دارد.
انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی تایوان چند روز پیش برگزار شد و «ویلیام لای چینگ‌ته» نامزد حامی استقلال تایوان پیروز این انتخابات شد.

جستجو
آرشیو تاریخی