صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد - ۲۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد - ۲۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۶

فرمانده انتظامی کل کشور خبر داد

دستگیری ۴ عامل حمله تروریستی به راسک

دو تروریست انتحاری در جریان تعقیب منفجر شدند

در ادامه تعقیب و مجازات دنباله دار عوامل تروریست حمله به پاسگاه فراجا در راسک، فرمانده کل انتظامی کشور از دستگیری غافلگیرانه ۴ عامل این حمله تروریستی خبر داد. به گفته سردار احمدرضا رادان این چهار عنصر تروریست، عامل اصلی و دخیل در حادثه تروریستی راسک بودند که در شب حادثه نیز حضور داشته و موجب شهادت چند نفر از کارکنان پلیس شدند. فرمانده انتظامی کشور با اشاره به اینکه این چهار عامل اصلی حادثه‌ راسک را در عملیاتی غافلگیرانه زنده و سالم دستگیر کردیم، اضافه کرد: این امر موجب شوک و ضربه‌ روانی به گروهک معاند شد، زیرا آنان تصور می‌کردند از رصد اطلاعاتی ما خارج شده‌اند. فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به اطلاعات خوبی درباره دستگیری سایر عوامل و آمران حادثه‌ راسک رسیده‌ایم و ریشه‌ تروریسم را به ‌اذن‌الله خواهیم سوزاند، از کشف و ضبط تعدادی سلاح و تجهیزات برای اجرای ترور و مبالغی ارز از جنایتکاران بازداشت شده خبرداد.
وی همچنین با اشاره به عملیات بزرگ و گسترده‌ مبارزه با تروریسم فراجا در این منطقه، افزود: پس از حادثه‌ راسک این قول را به ملت عزیز ایران دادم که انتقامی جانکاه از تروریست‌ها خواهیم گرفت و شایسته است اعلام کنم واحدهای عمل کننده پلیس در مبارزه با تروریسم طی چند روز گذشته به توفیقات قابل توجهی دست یافتند. سردار رادان افزود: به رده‌های مرتبط در فراجا ابلاغ شد تا مستندات بلافاصله و با تکمیل تحقیقات در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

تعقیب بی‌وقفه جنایتکاران
حمله به پاسگاه مرزی فراجا در راسک، ۲۴ آذرماه و از سوی گروهک تروریستی جیش‌الظلم انجام شد. این حمله که در تاریکی نیمه‌های شب صورت گرفت، به شهادت ۱۱ نفر از مرزبانان و مجروحیت ۸ نفر از مأموران نیروی انتظامی منجر شد. باوجود این، تعقیب و مجازات آمران و عاملان این حمله، از همان نخستین روزها در دستورکار نهادهای مختلف امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی قرار گرفت. در این فرایند، اولین ضربه به تیم تروریستی حادثه راسک 18 دی ماه وارد شد.
در این ضربه، به دنبال عملیات مشترک اداره کل اطلاعات، قرارگاه قدس جنوب شرق و فرماندهی فراجای سیستان و بلوچستان، یک نفر از اعضای تیم تروریستی مرتبط با حادثه راسک کشته و یک نفر دستگیر شد؛ همچنین مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات از محل اختفای آنان کشف و ضبط شد. در این عملیات، محل اختفای شرور متواری، اکرم نارویی در محدوده روستای بهشت آباد از توابع شهرستان بمپور شناسایی شد و در درگیری و تبادل آتش دوطرفه، به هلاکت رسید. اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان، اکرم نارویی را یکی از اشرار مسلح و از عوامل اصلی پشتیبانی از گروهک‌های تروریستی جنوب شرق کشور نام برد. بنابر اطلاعیه این اداره کل، این فرد علاوه بر مسئولیت در حادثه تروریستی راسک، در ترور دو نفر از پرسنل فراجا در بهمن ماه سال گذشته نیز نقش خائنانه‌ای ایفا کرده بود.

شهادت یک مأمور فراجا در پاسگاه جنگل راسک
به رغم این تلاش‌ها، اما تحرکات تروریست‌ها، این بار محدود و بدون دستاورد ادامه یافت. از جمله 20 دی ماه درگیری مسلحانه‌ای در اطراف پاسگاه انتظامی جنگل راسک رخ داد. در این حمله که گروهک تروریستی جیش الظلم مسئولیت آن را برعهده گرفت، تروریست‌ها قصد ورود به پاسگاه را داشتند که با مقاومت مأموران فراجا روبه‌رو شدند. در این درگیری سه ساعته، گروهبان امیر حسین حسین آبادی یکی از نیرو‌های انتظامی به شهادت رسید و تروریست‌ها بدون دستاوردی، ناچار به فرار از منطقه شدند.

هلاکت 2 تروریست در سراوان
اکنون به نظر می‌رسد با همگرایی نهادهای امنیتی و انتظامی و نیز گسترده‌تر شدن چتر امنیتی، شمارش معکوس برای نابودی عناصر و گروهک‌های تروریستی آغاز شده است. در همین راستا، روز گذشته معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان اعلام کرد دو تروریست در سراوان که قصد عملیات خرابکارانه داشتند، قبل از انجام هر گونه اقدامی به هلاکت رسیدند. علیرضا مرحمتی اظهار کرد: دو تروریستی که در سراوان قصد انجام اقدام خرابکارانه داشتند تحت تعقیب نیروهای نظامی و امنیتی قرار گرفته و قبل از هر گونه اقدامی بر اثر موادی که همراه آنان بود منفجر شدند و به هلاکت رسیدند. به نظر می‌رسد انفجار، راهکار مؤثری برای تروریست‌ها باشد، پیش از آنکه غافلگیرانه، آن‌طور که سردار رادان گفته است، دستگیر شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی