صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد - ۲۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد - ۲۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

میراث آریا

 رضا همتی، معاون گردشگری استان تهران در بازدید مشترک روز شنبه ۲۳ دی‌ماه با معاون امنیتی و انتظامی استانداری و معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ورامین از کویر جنوب‌شرق تهران، بر توسعه پایدار گردشگری تأکید کرد و گفت: بخشی از کویر جنوب استان در شهرستان ورامین قرار دارد که از ظرفیت بالایی برای جذب گردشگران در منطقه برخوردار است. در طرح توسعه پایدار ضمن حفظ اکوسیستم منطقه باید برای توسعه زیرساخت‌ها از جمله مراکز اقامتی و پذیرایی و مسیر دسترسی اقدام کرد. یکی دیگر از برنامه‌های طرح توسعه پایدار گردشگری کویر ارتقای امنیت برای حضور گردشگران است.
 

ایسنا

حمزه ندرت‌زهی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سراوان با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۲۷۶ اثر تاریخی شناسایی شده و ۷۵ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است، گفت: تاکنون بیش از ۳۸۰ اثر تاریخی مربوط به دوران پیش از تاریخ اسلام در سراوان شناسایی شده که این آثار شامل سنگ‌نگاره‌های چندهزار ساله، تپه، مقبره و قبرستان‌های تاریخی است که طبق شواهد به‌ جا مانده از دوران گذشته حکایت از سکونت انسان در هزاره‌های پیش از تاریخ اسلام در این منطقه دارد.

 

ایرنا

 اسماعیل قلی‌زاده، فرمانده یگان حفاظت محیط‌‌زیست زنجان گفت: طی ۹ ماهه امسال ۱۷ مورد آلودگی زیست‌محیطی در استان ثبت و ۷۲ فقره اخطاریه صادر شده و بیشتر اخطاریه‌های صادر شده مربوط به واحدهای فرآوری زیتون و سایر واحدهای صنعتی و خدماتی در استان بوده و همچنین ۷۴۹ مورد صید غیرمجاز آبزیان شامل ماهی رودخانه‌ای، کپور و زردپر در استان ثبت شده است. در همین مدت ۶۹ مورد شکار غیرمجاز پرندگان شامل کبک و کبوتر نیز توسط شکارچیان رخ داده است.

 

ایسنا

 داده‌های سازمان فضایی برزیل نشان می‌دهد نرخ جنگل‌زدایی در آمازون در سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) تقریباً ۵۰ درصد کمتر از سال قبل از آن است. وزارت محیط‌زیست برزیل اعلام کرد که این پایین‌ترین میزان نابودی این جنگل در پنج سال اخیر است. هر چند روند نابودی جنگل آمازون در برزیل کمتر از سال‌های اخیر بوده، اما سال گذشته مساحتی از آن معادل چیزی بیش از 6 برابر شهر نیویورک نابود شده است.

 

ایسنا

 محسن جانجان، سرپرست هیأت باستان‌شناسی کاوش معبد لائودیسه گفت: با انجام فصل هشتم کاوش معبد لائودیسه بلاتکلیفی ۱۲ هکتار بافت فرسوده و تاریخی شهر نهاوند پایان می‌یابد. ادامه فصول کاوش‌های باستان‌شناسی در شهرستان نهاوند با موضوع لائودیسه و تپه نقاره‌چی از جمله مصوبات سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به شهرستان نهاوند بود.

 

ایسنا

 عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، جنگلکاری و ایجاد فضای سبز در کشور را امری حیاتی و ضروری برشمرد و گفت: کاشت درخت اقدامی زیرساختی برای امنیت زیستی کشور است. طرح کاشت یک میلیارد درخت یک طرح اجتماعی و مردمی است و به این منظور شرکت‌ها، مؤسسات و افراد خیر در استان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند تا امکانات و فضا در اختیارشان قرار گیرد و بر حسب مسئولیت اجتماعی اقدام به درختکاری کنند. از این‌رو منابع طبیعی در استان‌ها باید از این ظرفیت استفاده و زمینه همکاری و مشارکت را برای این مؤسسات و نهادها فراهم کنند.
 

پاد

 روند آبرسانی به دورترین ساکنان روستاهای کوه شاه‌احمدی (روستاهای مجتمع آبرسانی حسن‌آباد‌-‌چاله‌مورت) واقع در شمال هرمزگان با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان و فرماندار حاجی‌آباد به ‌صورت میدانی بررسی شد. به گفته عبدالحمید حمزه‌پور، مدیرعامل آبفای هرمزگان با اجرای این پروژه‌ها بیش از ۴۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۶۰۰ نفر در مناطق صعب‌العبور از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

 

ایسنا

  علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور از نصب سیستم TGTU با اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیون یورو با طراحی و اجرای شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و حذف گاز گوگرد از فرایند تولیدات پتروشیمی بوشهر خبر داد.

جستجو
آرشیو تاریخی