صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و نه - ۲۴ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و نه - ۲۴ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

سلامت

وزیر آموزش و پرورش:
برنامه ویژه انتخاباتی برای دانش‌آموزان رأی اولی داریم
وزیر آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه برنامه ویژه انتخاباتی برای دانش‌آموزان رأی‌اولی داریم، ابراز کرد: پرچمدار این برنامه، اداره‌کل آموزش‌وپرورش تهران است و امیدواریم با اجرای آن شور و نشاط انتخاباتی در کشور منتشر شود.
به گزارش وزارت آموزش‌وپرورش، رضامراد صحرایی، دیروز در نشست مشترک مدیران حوزه‌های علمیه و مدیران کل آموزش‌وپرورش کشور با اعضای دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری که در سالن همایش‌های ساختمان شماره یک خانه معلم قم برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین نیاز کشور ما اتحاد، انسجام و همبستگی ملی است.
وی با اشاره به اینکه یکصدایی ملت ایران، مهم‌ترین نیاز و مهم‌ترین سرمایه ماست، مطرح کرد: این اتحاد و یکصدایی علیه دشمن و حول محور ولی‌فقیه باید باشد.
وی با اشاره به اینکه معلمان امانتداران بزرگی هستند، یادآور شد: معلمان دو امانت بزرگ را دارند که نخست فرزندان مردم و دوم رأی مردم است؛ چرا که حدود ۲۸۰ هزار نفر از مجریان انتخابات، معلمان هستند.
 

توانمندسازی ۳۰ هزار معلم آموزش ابتدایی در زمینه شایستگی‌های فناورانه و دیجیتال
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از توانمندسازی ۳۰ هزار معلم آموزش ابتدایی در زمینه شایستگی‌های فناورانه و دیجیتال خبر داد و گفت: این دوره آموزشی با شکل‌گیری حلقه‌های علمی معلمان و تقویت نگرش مثبت برگزار شده است.
به گزارش معاونت آموزش ابتدایی، نجفی پازوکی، با تأکید بر آموزش شایستگی فناورانه و دیجیتال در دوره ابتدایی، اظهار داشت: معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، موضوع شایستگی فناورانه و دیجیتال را ذیل طرح بهبود صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان آموزش ابتدایی (شهید همت) با پوشش حدود ۳۰ هزار معلم و برگزاری دوره آموزشی برای آنان اجرا کرده است.
وی افزود: در این دوره آموزشی با شکل‌گیری حلقه‌های علمی معلمان و تقویت نگرش مثبت نسبت به لزوم پرداختن به مهارت‌های لازم برای زندگی اثربخش و کارآمد در عصر دیجیتال و با ارائه آموزش‌های مهارتی و دانشی، شایستگی آنان در به کارگیری روش‌ها و ابزارهای فناورانه برای طراحی آموزشی و خلق موقعیت‌های یادگیری خلاق و نوآورانه با بهره‌مندی از الگوهای به روز دنیا توسعه می‌یابد.
معاون وزیر آموزش و پرورش بر لزوم گفتمان آموزشی مستمر میان معلمان مجری طرح تأکید کرد و افزود: معلمان توانمند با تسری آموزش‌ها به سایر معلمان علاقه‌مند و مجری طرح، موجب هم‌افزایی علمی و حرفه‌ای گسترده در سطح آموزش‌های دوره ابتدایی می‌شوند؛ آنان ضمن توسعه فردی و شغلی، به هدایتگرانی به‌روز و یاران حرفه‌ای (کوچ) و مربیان حرفه‌ای (منتور) مبدل می‌شوند و از طریق پیوند و تلفیق مفاهیم آموزشی با علوم رایانه و فناوری‌های دیجیتال، موجی از نشاط و غنی‌سازی محیط یادگیری دانش‌آموزان را بویژه در مدارس دولتی به نمایش خواهند گذاشت.


رئیس‌کل سازمان نظام‌پزشکی در چهارمین کنگره بین‌المللی بیهوشی قلب عنوان کرد
افزایش غیراستاندارد ظرفیت‌های پزشکی به نفع سایر کشورهاست
رئیس‌کل سازمان نظام‌پزشکی گفت: رؤسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در سراسر کشور باید مشکلات ناشی از افزایش ظرفیت‌های پزشکی را با صدای رسا بیان کنند. راهکار آن هم ساده است؛ اولاً باید سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی مشخص شود. دوم، سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله) در سال ۱۳۹۳ اجرا شود. سوم، ساختار بیمه‌ها اصلاح و چهارم، قوانین حوزه سلامت اجرا شود.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان نظام‌پزشکی، دکتر محمد رئیس‌زاده در چهارمین کنگره بین‌المللی بیهوشی قلب گفت: اگر سامانه سلامت گام‌های بزرگی را در حوزه خدمت‌رسانی به مردم انجام می‌دهد، بستر آن رشته بیهوشی است. هر اندازه رشته بیهوشی پیشرفت کند، انجام خدمت هم دقیق‌تر خواهد بود. اهمیت بیهوشی در عمل‌های جراحی بر هیچ جراحی پوشیده نیست. امروز نتایج توانمندی بیهوشی در کشور را در عمل‌های سنگین جراحی شاهد هستیم.
وی بااشاره به اینکه سال گذشته ۴۸۰۰ دانشجوی پزشکی به ظرفیت افزایش یابنده منطقی وزارت بهداشت افزوده شد، گفت: این در حالی است که طبق اعلام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، یک ریال امکانات یا بودجه و سرانه اضافی بابت افزایش ظرفیت‌های پزشکی داده نشد.
رئیس‌زاده افزود: چنانچه روند افزایش ظرفیت‌های پزشکی به همین روال ادامه یابد، چهار سال دیگر ۶۰۰ دانشجو در یک بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی حاضر خواهند بود. 
رئیس کل سازمان نظام‌پزشکی با بیان اینکه رویکرد افزایش غیراستاندارد ظرفیت‌های پزشکی، برای کشورهای دیگر است، عنوان کرد: هر اندازه ظرفیت پزشکی را بدون زیرساخت، بدون زمینه کاری مناسب و بدون‌نظر کارشناسان افزایش دهیم، درواقع پزشک برای کشورهای دیگر تربیت می‌کنیم.رئیس‌کل سازمان نظام‌پزشکی، موضوع دستیاران رشته‌های تخصصی پزشکی و نیروهای طرحی را یکی از مباحث حاد جامعه پزشکی توصیف کرد و گفت: دستیاران تخصصی در کنار مشکلات اخذ تعهد محضری و ضامن مجبورند با ۸ تا ۱۰ میلیون تومان و نیروهای طرحی با ۱۳ میلیون تومان خدمت کنند.
رئیس‌زاده بااشاره به اهمیت جایگاه کنگره‌های پزشکی در ارائه مباحث علمی و بیان دغدغه‌های صنفی گفت: لازم است به اخلاق و جایگاه پزشکی و نقش جامعه پزشکی در این کنگره‌ها توجه شود. ما به طب سنتی نیازمندیم اما بیش از آنکه به محتوای آن نیاز داشته باشیم به اسطوره‌ها و مفاخر جامعه پزشکی و اخلاق‌مداری، روش‌مندی و نظام‌مندی آنها نیازمندیم. جامعه پزشکی به شناخت هرچه بیشتر ابن‌سیناها و زکریای‌رازی‌ها و... نیازمند است چرا که آنها، سند دانایی و توانایی تکرارشونده ملت هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی