استاندار تهران:

کمبود آب در استان تهران جدی است

تهران- استاندار تهران، کمبود آب در استان را جدی خواند و از شهروندان خواست تا مصرف بهینه را جدی بگیرند.
«علیرضا فخاری» در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت آب در استان تهران به دلیل عدم بارش نزولات قابل قبول نیست و کمبود آب در استان جدی است.
وی از همه هموطنان و بویژه شهروندان استان تهران خواست، با تعدیل و رعایت مصرف در این خصوص همراهی کنند و افزود: مصرف آب بی‌رویه در شرب، بهداشت و حتی در مواردی که برای تلطیف فضا و محیط به کار می‌رود، خوشایند نیست و باید مصرف بهینه را جدی بگیریم.
چهارمین سال خشکسالی
کمبود آب در استان تهران آن هم به صورت جدی در حالی از سوی استاندار تهران مطرح می‌شود که از ابتدای فصل جاری به‌طور میانگین ۵,۴ میلیمتر بارش به ثبت رسیده است که در مقایسه با میانگین ۱۴,۲ میلیمتری بلند مدت، ۶۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین از ابتدای سال‌جاری میانگین بارش کشور ۳۸,۸ میلیمتر بوده است. میانگین بارش در بلند مدت ۷۳,۲ میلیمتر ثبت شده بنابراین طی این بازه زمانی ۴۷ درصد کاهش یافته است.
این در حالی است که پیش‌تر «عیسی بزرگ‌زاده» سخنگوی صنعت آب گفته بود: در کل کشور تاکنون حدود ۴۸ میلیمتر بارندگی رخ داده که این میزان باید نسبت به دوره متوسط بلندمدت ۵۵ ساله حدود ۸۰ میلیمتر باشد. وی همچنین تأکید کرده بود: در چهارمین سال پیاپی خشکسالی قرار داریم و در استان تهران پرشدگی سد‌ها به ۱۴ درصد رسیده که نسبت به سال گذشته مجموع حجم مخازن سد‌های تهران 4 درصد وضعیت بهتری دارد، اما نکته مهم در خصوص استان تهران این است که سد‌های غرب تهران با ۳۲ میلیون مترمکعب آب وضعیت بهتری نسبت به سد‌های شرق استان با ذخیره ۲۲ میلیون مترمکعبی دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی