صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و شش - ۲۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و شش - ۲۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فضای‌مجازی

درباره مردی که چند دهه خار چشم صهیونیست‌ها شده
الله‌کرم مشتاقی، رایزن ایران در لبنان، ضمن انتشار تصویری که رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند عکسی از مرد پولادین مقاومت، محمد ضیف است که چند اسکناس دلار در دست دارد، در توئیترش نوشت: «۱. دروغ‌پردازی‌های بی‌شرمانه صهیونیست‌ها اعم از بریده شدن سر کودکان توسط حماس و حمله جهاد به بیمارستان معمدانی! تا استقرار حماس در زیر بیمارستان شفا و دروغ‌های مشابه موجب می‌شود که به هر آنچه از سوی این جنایتکاران منتشر می‌شود با دیده تردید بنگریم. از جمله همین تصویر که احتمال جعل آن بسیار بالاست. 2. یکی از پست‌ترین و پرنفاق‌ترین رسانه‌های دنیای اسلام، العربیه است؛ به گونه‌ای تیتر زده که گویی نسخه عربی سایت اطلاع‌رسانی شخص نتانیاهو است. ۳. فلسطین واحد پول مستقلی ندارد. اسرائیل آنها را از این حق محروم کرده. فلسطینی‌ها مجبورند با «شکل»، واحد پول رژیم صهیونیستی کار کنند. واحد پول دوم و سوم آنها، دلار و یورو است. گاهی نیز از واحد پول مصر و اردن استفاده می‌شود. لذا وجود دلار در دست فلسطینی‌ها چندان مسأله عجیبی نیست. ۴. فرضاً این تصویر درست باشد. اگر مردی با چشم مجروح، در یک جغرافیای کوچک، چند دهه خار چشم صهیونیست‌ها شده، دلار که هیچ! کوهی از طلا هم در دستش باشد نوش جان و ناز شستش. در خفّت صهیونیسم پرمدعا نیز همین بس که بعد از چند دهه، با انتشار تصویری از او، چنین کیفور شده.»

شهیدی که در آرزوی ملحق شدن به مادر شهیدش بود
بلال خالد، عکاس و طراح فلسطینی درکنار تصویری از اقامه نماز میت برای مادر حمزه الدحدودح، خبرنگار شهید فلسطینی نوشت: «در این عکس ما درحال نماز خواندن بر پیکر مادر حمزه هستیم. از آن روز حمزه، صحبت کردن از مادرش و اینکه چقدر برای او آرزو داشت را رها نمی‌کرد. او مستمراً دعا می‌کرد که بزودی به مادرش ملحق شود. حالا حمزه به مادر و دو برادرش، محمود و شام پیوسته است. امروز روز شادی توست، حمزه؛ امروز آرزوی تو به تحقق پیوست؛ تو امروز شهید شدی!»
 
شیوه پوشش تلویزیونی نشست خبری فجر
مصطفی قاسمیان، روزنامه‌نگار در توئیترش با اشاره به پوشش تلویزیونی نشست خبری جشنواره فجر نوشت: «به محض اینکه نام آخرین فیلم جشنواره فجر اعلام شد، تلویزیون آنتن را از دبیر جشنواره گرفت. بنده خدا وسط جمله بود و داشت حرف می‌زد که شبکه خبر ترجیح داد از این لحظه به بعد، نماهنگ حامد زمانی ببینیم!»

جبهه مقاومت، ایستاده در برابر تروریسم
رقیه‌سادات موسوی، خبرنگار آزاد در توئیترش نوشت: «ترور فلسطینی در بیروت، ترور ایرانی در دمشق، ترور در فلسطین اشغالی، ترور خبرنگار در غزه، ترور در جنوب لبنان، ترور در کرمان ایران، بله ما در یک جبهه ایستاده‌ایم در برابر جنگ با تروریست منطقه و حامیانش!»

داستان زیبای عکسی از مارال مازندران
محمدمهدی یزدی، روزنامه‌نگار در توئیترش ضمن انتشار تصویری از یک مارال خزر در آغوش زنی مازندرانی نوشت: «چه حس خوبی داره این عکس! دو سال پیش یه چوپان در ارتفاعات مازندران یک بچه مَرال(گوزن قرمز خزر) پیدا می کنه و آن را می‌فروشه و یک خانواده حیوان رو میخره و با هماهنگی محیط زیست آن را بزرگ می‌کنند. مَرال الان ۳ سالشه و در کنار این خانواده زندگی می‌کند.»

اولین ویدیو از فیلمی درباره زلزله بم
هادی فیروزمندی، مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی سوره در توئیترش نوشت: «امروز سالروز پَرکشیدن احمد (کاظمی) است. برای ما که بد شد، اما واقعاً حیف بود شهید نمی‌شد. کسی که مردم برایش مهم بودند. فرقی نداشت وسط میدان مین باشد یا زلزله بم. مردم از دهن او نمی‌افتاد. نخستین ویدیو از فیلم «احمد» اثر جدید سوره و تصویرشهر را منتشر کردیم. روایتی ناگفته از ١٨ساعت نخست زلزله بم.»
 

جستجو
آرشیو تاریخی