در نود و پنجمین روز جنگ، غزه و کرانه باختری آماج حملات بودند

روزهای خونین بی پایان

زهره صفاری
خبرنگار


نود و پنجمین روز یورش بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی با حملات گسترده زمینی و هوایی به نوار غزه و کرانه باختری با تلفات بسیاری همراه بود به طوری که بنا بر اعلام منابع فلسطینی تنها در 24 ساعت گذشته صدها زن و مرد و کودک بی‌گناه به خاک و خون کشیده شده و شماری نیز زیر آوارها مدفون شدند.
به گزارش خبرگزاری وفای فلسطین، جنگنده‌های رژیم اشغالگر با بمباران همزمان و گسترده مناطق مختلف فلسطین، خانه‌های مسکونی بسیاری را هدف قرار دادند. بنا بر گزارش آناتولی، شدت حملات دیروز صهیونیست‌ها به قدری بالا بود که 17 مورد قتل عام خانوارهای فلسطینی در یک روز و به عبارت دیگر 250 شهید و صدها مجروح را به ثبت رسانده است. این در حالی است که شمار زیادی از قربانیان همچنان زیر آوارها هستند و به دلیل حملات بی‌وقفه صهیونیست‌ها امکان ورود امدادگران به محل تا ساعت‌ها وجود نداشت.
صهیونیست‌ها همچنین بامداد دیروز رفح در جنوب غزه را بمباران کردند که در جریان این بمباران یک خودرو به طور مستقیم هدف قرار گرفت و شماری از غیرنظامیان شهید و مجروح شدند. اشغالگران همچنین به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه هم حمله کردند که طی آن منازل غرب این منطقه بمباران شد. همزمان با این حملات، شهر خان یونس در جنوب غزه نیز از این حملات در امان نماند. اما در عین حال گردان‌های القسام این یورش‌ها را بی‌جواب نگذاشته و با انفجار یک بمب ضدنفر رعدیه در کنار گروهی از نظامیان در محله المحطه خان یونس، با نظامیان درگیر شده که در این تقابل و انفجار، 13 صهیونیست به هلاکت رسیده و 19 نفر دیگر زخمی شدند. این آمار از سوی ارتش این رژیم نیز تأیید شد. مبارزان حماس همچنین با شلیک 105 موشک الیاسین به مواضع صهیونیست‌ها در خان یونس، یک تانک مرکاوا را نیز نابود کردند.
 
تشدید درگیری‌ها در کرانه باختری
پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی بامداد دیروز در ادامه درگیری‌های شامگاه دوشنبه، اردوگاه طولکرم در کرانه باختری را مورد هدف قرار دادند. در این حملات سه مبارز فلسطینی در نزدیکی طولکرم کشته شدند. این حملات ساعاتی پیش از پرتاب راکت‌های گردان‌های القسام به تل آویو رخ داد که مقاومت آن را پاسخی به قتل عام‌های غیرنظامیان فلسطینی عنوان کرده است. همچنین گردان‌های شهدای الاقصی نیز با تیراندازی به سمت دو خودرو شهرک نشینان در نزدیکی ورودی شهرک عناب در شرق طولکرم، تلفاتی را به ارتش اشغالگر وارد کردند. این عملیات نیز پاسخی به ترور صالح العاروری و همرزمانش و شهدای شهر طولکرم اعلام شده بود. از سوی دیگر قدسنا نوشت: گردان اردوگاه طولکرم از انفجار بسته‌ای با قدرت بالا در برابر یک بولدوزر نظامی صهیونیست‌ها خبر داد که سبب از کار افتادن این خودرو زرهی شد. در اردوگاه نورالشمس نیز درگیری‌های شدید رزمندگان مقاومت با نظامیان اشغالگر خسارات و تلفاتی را بر جای گذاشت.
در یورش‌های بامدادی ارتش صهیونیست به کرانه باختری روستای حوسان در غرب بیت اللحم، شهرک عطاره در رام الله، شهرک عنبتا در شرق طولکرم و شهر الظاهریه در جنوب الخلیل مورد حمله زمینی نظامیان اشغالگر قرار گرفت. همزمان با این حملات نظامیان صهیونیست، شهرک نشینان نیز با شلیک به سمت کشاورزان در الخلیل دو نفر را مجروح کردند.
یک جوان شهادت طلب فلسطینی نیز در شمال رام الله به ضرب گلوله به شهادت رسید. 
افزایش حملات صهیونیست‌ها در غزه و بویژه کرانه باختری در چند هفته اخیر سبب نگرانی نهادهای امنیتی این رژیم شده و شبکه 12 رژیم صهیونیستی نوشت: هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش صهیونیستی و شماری از افسران ارشد این رژیم درباره امکان وقوع انتفاضه سوم با افزایش تنش‌ها در کرانه باختری هشدارهای جدی داده‌اند.
در عین حال سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم در فاز سوم جنگ به درگیری‌های شدید و ترکیبی در منطقه میانه وارد شده و جنگ را در سال 2024 به اشکال مختلف ادامه می‌دهد. صهیونیست‌ها در حالی این دستورکار را دارند که شمار کودکان شهید در غزه از مرز 8 هزار نفر عبور کرده و در کرانه باختری نیز 121 کودک در حملات صهیونیست‌ها جان خود را از دست داده‌اند. آمارها به قدری دردناک است که به نوشته الجزیره، سازمان بین‌المللی مدافع حقوق کودکان، سال 2023 را به نام «سال قتل عام» ارتش صهیونیستی اعلام کرده است.

 

خبر پلاس

پاسخ سخت حزب الله

حزب‌الله لبنان ساعاتی پس از شهادت حاج جواد، فرمانده این گروه، حملات به مواضع صهیونیست‌ها را در شمال اراضی اشغالی آغاز کرد. در عین حال نفوذ پهپادهای مقاومت به چند شهرک صهیونیستی در الجلیل الاعلی، آژیرهای خطر را به صدا درآورد و رسانه‌های عبری نیز از فعال شدن سامانه گنبد آهنین خبر دادند. حزب‌الله ظهر دیروز پس از آنکه مقر فرماندهی منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی(پایگاه دادو) را در شهر صفد و پایگاه مالکیه صهیونیست‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی را با چندین پهپاد هجومی و 20 فروند موشک مورد هدف قرار داد، در بیانیه‌هایی این حملات را بخشی از عملیات پاسخ به ترور شهید العاروری و جنایت ترور وسام حسن الطویل، فرمانده حزب‌الله اعلام کرد. این حملات سهمگین حزب‌الله تا شامگاه دیروز و همزمان با برگزاری مراسم تشییع فرمانده این گروه در بیروت همچنان ادامه داشت. اما صهیونیست‌ها پس از جنایت ترور فرمانده حزب الله، ساعاتی پیش از مراسم تشییع، با پهپادی شهر خربه سلم در جنوب لبنان را زدند. پیش از آن نیز یک پهپاد اسرائیلی خودرویی را در مسیر الغندوریه در شهرستان النبطیه هدف قرار داد. توپخانه ارتش صهیونیستی همچنین شهرک رامیه و اطراف راشیا الفخار و الفردیس را در جنوب لبنان زیر آتش گرفت. 
بنا بر اعلام مقاومت لبنان در حملات دیروز ارتش صهیونیستی، عیسی علی نورالدین(علی نجمه) از شهرک برج قلاویه در راه قدس به شهادت رسید.
از سوی دیگر به نوشته العالم، فرودگاه بیروت نیز مورد حمله سایبری قرار گرفت که در این حمله پیام‌های تهدید‌آمیز علیه حزب‌الله روی نمایشگرهای فرودگاه ظاهر شد و همزمان پیامک‌هایی به اسم شرکت هواپیمایی الشرق الاوسط لبنان با مضمون تعطیلی فرودگاه بیروت به تلفن همراه شهروندان لبنانی فرستاده شد. شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان با هشدار به رژیم صهیونیستی گفت: «آنچه در فلسطین می‌گذرد، محدود به فلسطین نخواهد بود و به کل منطقه گسترش خواهد یافت. ما خواهان توسعه جنگ از لبنان نیستیم، اما اگر رژیم صهیونیستی اقدام به توسعه جنگ کند پاسخ ما و رویارویی حتمی است؛ تا هر اندازه که نیاز باشد.»

جستجو
آرشیو تاریخی