صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۱۹ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۱۹ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

به یاد علی انصاریان
حسین سلیمانی، بازیگر سینما و تلویزیون تازه‌ترین پست خود را به انتشار مطلبی در گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد علی انصاریان اختصاص داده؛ او برش کوتاهی از فیلم «قطع فوری» را در صفحه‌اش منتشر کرده و در توضیح آن نوشته: «به یاد علی عزیزم، فیلم قطع فوری به اکران آنلاین آمد.» فیلم سینمایی «قطع فوری» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مریم بحرالعلومی است. این فیلم آخرین نقش‌آفرینی زنده‌یاد علی انصاریان است و قصه‌‌‌ای عاشقانه در شبی را روایت می‌کند که زمین‌لرزه‌ای پنج‌ریشتری، تهران را می‌لرزاند. سامان صفاری، افسانه کمالی، غزال نظر، محمدرسول صفری، یاسمن ترابی، سادیا جلالی‌پور، علی یعقوبی، خشایار بحرالعلومی، احمدرضا معراجی، علی اردلان، رامینا حسینی و گلبرگ محمدی از جمله بازیگران «قطع فوری» هستند. علی انصاریان، فوتبالیست، مجری تلویزیون و بازیگر ایرانی بود که در ۱۵‌بهمن ۱۳۹۹ بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

نمایش سجاد افشاریان در راه مشهد
سجاد افشاریان کارگردان، بازیگر و نویسنده‌ در پست اخیر خود چند سطری درباره کار تازه‌اش نوشته، نمایشی که از 27 تا 30 دی‌ماه در شهر مشهد به روی صحنه می‌رود. نمایش «بک تو بلک» به کارگردانی سجاد افشاریان در سال‌جاری به روی صحنه رفت و با استقبال زیاد مخاطبان روبه‌رو شد؛ آنچنان که عنوان پرمخاطب‌ترین نمایش سال کشورمان را از آن خود ساخت. در «بک تو بلک» سجاد افشاریان، نیکو بستانی و مهدی زندیه ایفای نقش می‌کنند. این نمایش از 27 دی‌ماه در فرهنگسرای آریو مصلی‌نژاد، بین هنرستان یک و سه، به اجرا می‌پردازد. بلیت‌فروشی «بک تو بلک» از ساعت 12 ظهر  دوشنبه 18 دی آغاز شده‌است.
 
انتشار تصویری متفاوت از هادی حجازی‌فر
هوتن شکیبا بازیگر سینما و تئاتر از پایان مراحل تدوین «صبحانه با زرافه‌ها» خبر داده و اولین تصویر متفاوت از هادی حجازی‌فر را در این فیلم منتشر کرده است. «صبحانه با زرافه‌ها» دومین ساخته سروش صحت با حضور ستاره‌های سینما در شمال کشور فیلمبرداری شده و مراحل آماده‌سازی آن برای حضور در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر سپری می‌شود.

روزهای پایانی نمایش «فردریک»
حمیدرضا نعیمی، بازیگر و کارگردان تئاتر از آغاز شمارس معکوس برای نمایش «فردریک» خبر داده و نوشته: «شمارش معکوس برای نمایش فردریک آغاز شده و فقط 9 اجرا تا پایان آن در سالن اصلی تئاتر‌شهر باقی مانده است. نمایش «فردریک» نوشته اریک امانوئل‌اشمیت و به کارگردانی حمیدرضا نعیمی است. «فردریک» سرگذشت ستاره‌ بازیگری تئاتر بولوار در پاریس و فرانسه‌ قرن نوزدهم است. فردریک لومتر، بازیگری افسانه‌ای است که تمام نقش‌ها و ژانرها را آزموده، میلی سیری‌ناپذیر برای بازیگری دارد. او چند ماهی است که در میان تماشاگران متوجه چیزی شده که... .

یک پیشنهاد کتابی
مرضیه کردبچه، مترجم و مدرس زبان فرانسه در پستی، مطالعه کتاب «حیات خلوت» فرهاد حسن‌زاده را به علاقه‌مندان ادبیات پیشنهاد کرده است. در بخشی از نوشته‌اش آمده: «خیلی دلم می‌خواست پاییز و زمستان امسال یک سر جنوب بروم. دانشگاه هم برنامه‌ای چیده بود که لغو شد. با «حیات‌خلوت» سفر کردم به جنوب. به سیاه‌ترین روزهای آفتابی خورستان. به روزهای جنگ...»

خبر علیرضا قربانی درباره لغو کنسرت جایگزین
علیرضا قربانی، خواننده موسیقی ایرانی در تازه‌ترین استوری‌اش خبری درباره کنسرتی که قرار بوده طی همین روزها منتشر کند نوشته که در آن آمده: «با‌وجود تمام تلاش‌های گروه اجرایی کنسرت علیرضا قربانی، برای تدارک یک شب جایگزین کنسرت 14 دی‌ماه، متأسفانه موفق به انجام این امر نشدیم، در کمترین زمان ممکن، تشریفات بانکی واریز وجوه خریداری شده و بازگشت به حساب انجام خواهد شد. به امید دیدارتان در فرصتی دیگر.»

دعوت آزاده صمدی به تماشای تئاتر
آزاده صمدی بازیگر سینما، پوستر برپایی رویدادی رقابتی در عرصه تئاتر را استوری کرده، این پوستر به «هم‌آغاز»، جشنواره‌ای تئاتری تعلق دارد که به دبیری امیرموسی‌ کاظمی برگزار می‌شود. در نخستین دوره جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» که تا بیست و ششم دی‌‌ماه برقرار است، بیست و یک اثر نمایشی در ۲ سالن سایه و قشقایی تئاتر‌شهر روی صحنه می‌روند. آثار برتر این جشنواره مستقل که با هدف کشف و حمایت از استعدادهای جوان تئاتر برگزار می‌شود، سال آینده در مجموعه تئاترشهر به اجرای عموم خواهند رسید. او از علاقه‌مندان برای تماشای کارهایی که در این جشنواره اجرا می‌شوند دعوت کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی