صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۱۹ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۱۹ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

ایسنا

 علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران پس از استماع گزارشات دستگاه‌های ذی‌ربط در مورد واگذاری غیرقانونی و بدون ضابطه بیش از ۲۶۶ هکتار از اراضی ملی و دولتی موسوم به کیلان در دماوند اظهار کرد: آنچه واضح و آشکار است این  که واگذاری این اراضی توسط شهرداری و شورای شهر وقت کاملاً غیرقانونی و بدون مجوز و طی رویه‌ها و تشریفات‌ لازم بوده است.

 

ایرنا

  سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط‌ زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زوج و فرد کردن خودروها در روزهای آلوده هیچ توجیه محیط‌ زیستی ندارد، گفت: بهتر است در روزهای آلوده خودروهای پاک‌تر اجازه تردد داشته باشند.

 

ایلنا

  «وحید اعتماد» دانشیار گروه جنگلداری و اقتصاد جنگل دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه با توجه به سابقه نامناسب واگذاری عرصه‌های جنگلی به بخش‌های عمومی و خصوصی در سال‌های گذشته، مسئولان باید تا حد امکان از تکرار این اقدام پرهیز کنند، اظهار داشت: سابقه تخریب بسیاری از عرصه‌های جنگلی شمال کشور که تحت عنوان پارک جنگلی یا دیگر تفرجگاه‌های عمومی به شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی و خصوصی واگذار شده‌اند، همین حالا پیش چشم ما قرار دارد، زیرا در ایران هنوز نتوانسته‌ایم بسترهای لازم برای کسب منافع حاصل از حفاظت مشارکتی عرصه‌های طبیعی را ایجاد کنیم و در چنین شرایطی، نگاه به واگذاری اراضی ملی صرفاً جنبه بهره‌بردارانه به خود گرفته است و اولویت‌های حفاظتی در طرح‌های مربوطه عموماً به فراموشی سپرده می‌شوند. این در حالی است که حفاظت از جنگل‌های چند میلیون ساله هیرکانی باید توسط جنگلبانان متخصص انجام شود، نه اینکه ما هزاران هکتار از عرصه‌های جنگلی را به شهرداری‌هایی واگذار کنیم که سابقه تخریب عرصه‌های طبیعی توسط آنها با تبدیل کردن بخش‌هایی از جنگل‌های شمال به زباله‌دانی برایمان کاملاً مشهود است.

 

دیلی صباح

   محمد نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه گفت: با وجود بی‌ثباتی‌های مختلف جهانی، تحولات منفی در مناطق اطراف، جنگ‌ها و زمین‌لرزه‌های ویرانگر سال گذشته که «فاجعه قرن» نامیده شد، ترکیه به پیشرفت پیوسته و مستمر در راستای اهداف گردشگری خود ادامه می‌دهد. از سال‌جاری، ما با شکستن رکوردها و افزایش بازدیدکنندگان و درآمد سالانه، گام‌های محکمی در راستای هدف نهایی خود یعنی کسب درآمد ۱۰۰ میلیارد دلار در گردشگری برمی‌داریم.

 

ایلنا

  جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست کشور گفت: به نظر می‌رسد مشکلات مالی در خودکشی محیطبان شهرستان آستارا نقش داشته است‌. محیطبان عزیز ما در کنار شغل محیطبانی، یک شغل آزاد را هم دنبال می‌کرد که اخیراً در آن شغل دچار بدبیاری شد و خودکشی ایشان ربطی به مشکلات شغل محیطبانی نداشته است.

 

ایسنا

  رضا غیاثی‌زاده، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرگان از پرداخت ۴۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان در سال‌ جاری خبر داد.

 

ایرنا

 مهران فلاح، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بابل از آمادگی برای همکاری با هیأت امنای گنبد ۶۰۰ ساله آستانه امامزاده قاسم(ع) بابل‌ خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار، کارشناسان میراث فرهنگی آماده همکاری برای مرمت این گنبد هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی