صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۱۹ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۱۹ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مرور

اجرای طرح دستبند و پابند الکترونیک برای جلوگیری از تکرار جرم است
 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: طرح دستبند و پابند الکترونیکی برای محکومانی است که دوران محکومیت خود را سپری کرده‌اند و این طرح برای پیشگیری از تکرار وقوع جرم اجرا می‌شود.
 به گزارش ایرنا، علی اصغر جهانگیر، در پاسخ به این پرسش که آیا زندانیانی که به جرم سرقت اکنون برای گذراندن دوران محکومیت در زندان به سر می‌برند از پابند الکترونیک و این ارفاق قانونی بهره‌مند خواهند شد، اظهار داشت: این طرح برای سارقانی اجرا می‌شود که پیش از این سوابق متعدد سرقت داشتند و دوران محکومیت خود را در زندان سپری کردند و پس از آن می‌توانند مانند افراد عادی در جامعه زندگی کنند، اما از آنجایی که تدابیر پیشگیرانه برای تکرار وقوع جرم می‌تواند تضمینی برای برقراری امنیت در جامعه باشد، قرار است تحت نظارت قرار گیرند.
 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تأکید کرد: این طرح به این معنا نیست که افرادی که در زندان هستند قرار است آزاد شوند و با پابند در جامعه حضور یابند و تحت نظارت الکترونیک قرار گیرند.
 جهانگیر افزود: مطابق قانون و براساس مصلحت جامعه، اگر شخصی با تکرار و تعدد جرم روبه‌رو باشد و نوع جرائم ارتکابی او هم از انواع جرائم خاص باشد، می‌تواند تحت کنترل و نظارت قرار گیرد و این طرح برای آن دسته از محکومان دارای پایان حبس آزاد شده است که با تعدد جرم روبه‌رو بودند و به نوعی بحث خطرناک بودن و اقدامات احتیاطی برای آنها ایجاب کرده است که تحت مراقبت پس از خروج از زندان قرار گیرند.

ارزش ۱.۵ میلیارد دلاری تولیدات داخلی تجهیزات پزشکی
رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: حدود ۸۰درصد اقلام مصرفی مراکز درمانی ، تولید داخل است که ارزش این محصولات ۱.۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.
به گزارش ایرنا، جلیل سعیدلو در یک نشست خبری افزود: مطالبات انباشته شده تجهیزات پزشکی از مراکز درمانی زیاد است که باید سریع‌تر پرداخت شود، به طوری که تولیدکنندگانی داریم که بیش از دو سال است مطالبات خود را نگرفته‌اند و اکنون در تأمین مواد اولیه با مشکل مواجهند.
وی با بیان اینکه در دوران کرونا حضور تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی نقش مهمی در درمان بیماران مبتلا به کرونا داشت، تصریح کرد: با توجه به اینکه ۲۰۰ میلیون دلار ارز برای تجهیزات پزشکی دریافت می‌شود ولی کالایی که تولید می‌کنیم ۱.۵ میلیارد دلار ارزش دارد. با پرداخت مطالبات تولید کنندگان از این سرمایه محافظت می‌شود.
رئیس انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی با بیان اینکه دوره طولانی زمان تأمین مواد اولیه از مشکلات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی است، گفت: 8 ماه زمان می‌برد تا مواد اولیه را تأمین کنیم و گرفتن کد «ای آر سی» نیز زمان بر است. تخصیص ارز هم از مشکلات اصلی است و حدود سه ماه طول می‌کشد آن را دریافت کنیم.
 
مراکز درمانی، 7 همت بدهی دارند
مریم قاسمی، دبیر انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی در این نشست گفت: مطالبات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی از مراکز درمانی 7هزار میلیارد تومان است؛ انباشت این بدهی‌ها از گذشته سبب ایجاد مشکلات متعدد در حوزه تجهیزات پزشکی شده است. به تازگی ۹ هزار میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف قرارداد از سوی تأمین اجتماعی پرداخت شده که انتظار می‌رود مراکز درمانی بدهی‌های خود را از این مبلغ به تجهیزات پزشکی بدهند.

رئیس سازمان غذا و دارو تأکید کرد
دارویار در سال آینده حداقل ۱۲۵ همت اعتبار نیاز دارد
رئیس سازمان غذا و دارو، اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح دارویار در سال آینده را حداقل ۱۲۵ همت دانست و گفت: برای سال‌جاری تنها ۶۹ همت پیش‌بینی شد.
به گزارش مهر، سیدحیدر محمدی، با تأکید بر اینکه طرح دارویار باعث از بین رفتن رانت و فساد شد، بر ضرورت پیش‌بینی ۱۲۵ همت برای این طرح در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تأکید کرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که در سال‌جاری با آن روبه‌رو بودیم درخواست داریم اعتبارات طرح دارویار برای سال آینده حداقل ۱۲۵ همت باشد تا پاسخگوی نیاز تأمین دارو، تجهیزات پزشکی و اعتبارات سازمان‌های بیمه گر باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی