صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۱۹ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۱۹ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

آموزشی

وزیر آموزش و پرورش:
سلسله مدارس فرزندان حاج قاسم ساخته می‌شود
وزیر آموزش و پرورش گفت: از کسانی که ماجرای آن ۲۳ نفر (نوجوانان اسیر دوران دفاع مقدس که تسلیم صدام نشدند) را روایت کردند، دعوت می‌کنیم ۲۳ دانش‌آموز شهید حادثه تروریستی کرمان را هم روایت کنند، چرا که آنها هرکدام قصه‌ای دارند.
به گزارش فارس، رضامراد صحرایی دیروز در مراسم گرامیداشت شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، با بیان اینکه سلسله مدارس فرزندان حاج قاسم را خواهیم ساخت، گفت: به نام تمام شهدای دانش‌آموز در کرمان مدرسه ساخته می‌شود.
صحرایی اظهار کرد: مکتب حاج قاسم به قله تربیتی ما تبدیل شد، مکتبی که کلیدواژه آن عشق به صلح، آرامش و آسایش مردم و عشق به خوبی‌هاست.
صحرایی با اشاره به اقدامات آموزش‌وپرورش در راستای ترویج مکتب حاج قاسم بیان کرد: پیام حاج قاسم یک‌صدا ایران بود. او به هیچ جناح و گروهی تعلق نداشت و همه را به اتحاد دعوت می‌کرد.
وی با اشاره به برگزاری مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مدارس کشور در ۷ دی ماه، بیان کرد: ۷۳۰ مراسم باشکوه برگزار شد، حاج قاسم امروز نه به ایران و شیعیان بلکه به همه آزادگان جهان تعلق دارد و کلاس درس او از کرمان آغاز شده اما در کرمان نخواهد ماند.
وی تصریح کرد: داعش مسئولیت این حادثه خونین و ترور ناجوانمردانه را پذیرفته و داعش وسیله‌ای است که امریکا و اسرائیل آن‌را ساخته‌اند و همه عصبانیت آنها از حاج قاسم سلیمانی برای این است که حکومت داعش را از بین برد.
صحرایی اظهار کرد: سراسر کشور داغدار دانش‌آموزان کرمان است و قاتل ۲۳ دانش‌آموز ما در جنایت تروریستی کرمان، امریکا و اسرائیل است. هر کسی در هر جایی از این دو حمایت کند، دستش به خون دانش‌آموزان ما آغشته است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: به فضل الهی سلسله مدارس حاج قاسم را خواهیم ساخت تا بر تارک پرافتخار این استان بدرخشد و نسل حاج قاسم را از این۲۳ نفر تا ۱۶ میلیون دانش‌آموز دیگر خواهیم ساخت.
وی با اشاره به اینکه در رسیدگی به وضعیت جانبازان این حادثه تروریستی کوتاهی نخواهیم کرد، گفت: این مسأله دستور مورد تأکید رئیس‌جمهور است.

پویش ملی
 «کلاس عمو قاسم» برگزار می‌شود
پویش ملی کلاس عمو قاسم به مناسبت شهادت ۲۳ دانش‌آموز و یک دانشجو معلم در جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان برگزار خواهد شد.
به گزارش فارس، در متن فراخوان شرکت دراین پویش آمده است: قصد داریم، تا چهلمِ شهادتِ معلم و دانش‌آموزانِ کلاسِ شهادت، از شخصیت و رازِ ماندگاری این عزیزان بگوییم.
شرکت کنندگان می توانند، محتوای مورد نظر را به آدرس https://shad.ir/Goftego_medu در پیام‌رسان شاد برای انتشار به همراه نام و نام خانوادگی و شماره همراه خود ارسال کنند.
بهترین مطالب به صورت روزانه، ضمن انتشار در پورتال وزارت آموزش و پرورش، در شبکه‌های اجتماعی این وزارتخانه نیز منتشر می‌شود.
همزمان با چهلمین روز شهادت این عزیزان نمایشگاهی از آثار این پویش برپا خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی تهران
رکورددار جذب دانشجوی غیرایرانی
 رکورد جذب دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با جذب بیش از ۲۷۰ دانشجوی غیر ایرانی در یک ترم تحصیلی شکسته شد.
به گزارش فارس به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، آرمان زرگران، مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: جذب بیش از ۲۷۰ دانشجوی بین‌الملل در ترم تحصیلی مهر امسال، از نتایج اجرای سیاست‌های نوین دانشگاه در جذب دانشجویان غیر ایرانی است. با توجه به تغییر در روش‌ها و سیاست‌های جذب دانشجو، این رکوردشکنی دور از انتظار نبود.
مدیر توسعه امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: براساس آخرین آمار استعلام شده از وزارت بهداشت، در حال حاضر قریب به ۹ هزار دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند که سهم دانشگاه علوم پزشکی تهران از این تعداد، بیش از ۱۸۰۰ دانشجوست که در سه پردیس تهران، کیش و کربلا مشغول به تحصیل اند.وی اظهار داشت: این آمار نشان‌دهنده این است که دانشگاه علوم پزشکی تهران جایگاه اول در جذب دانشجویان بین‌الملل مشغول به تحصیل حوزه علوم پزشکی کشور را نیز دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی