صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و سه - ۱۷ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و سه - ۱۷ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اخبار

حدود یک‌سوم متقاضیان کار دارای مهارت هستند
مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۶۲ درصد کارجویانی که به ثبت درخواست‌های شغلی در سامانه اقدام کرده‌اند فاقد مهارت بوده و حدود یک‌‌سوم متقاضیان کار دارای مهارت هستند.
به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امید ملک اظهار داشت: بر اساس آمار و اطلاعات ثبت‌ شده در سامانه جست‌و‌جوی شغل، ۴۹ درصد کارجویان ثبت‌ شده دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی و ۵۱ درصد متقاضیان کار نیز فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند.
وی افزود: همچنین در این میان ۶۲ درصد کارجویانی که به ثبت درخواست‌های شغلی در سامانه اقدام کرده‌اند فاقد مهارت بوده و حدود یک‌‌سوم متقاضیان کار دارای مهارت هستند.
ملک با بیان اینکه ایجاد تطبیق میان آموزش‌های آکادمیک و مهارتی با نیاز بازار کار نیازمند طراحی سازکار لازم برای تقویت ارتباط بین نظام اطلاعات بازار کار، نظام اطلاعات آموزش و تربیت فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی، نظام اطلاعات صلاحیت حرفه‌ای و نظام طبقه‌بندی مشاغل است، گفت: تحقق این امر مستلزم همکاری و هماهنگی دستگاه‌های متولی امر آموزش و مهارت در سطوح مختلف است.
وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۷۰ دانشگاه در سطح کشور اقدام به راه‌اندازی مرکز کاریابی و هدایت شغلی کرده‌اند که اتصال آن مراکز به این سامانه می‌تواند به توسعه هم‌افزایی آنان در تحقق مأموریت‌های محوله در خصوص ارائه خدمات اشتغال به دانشجویان و دانش‌آموختگان کمک شایانی کند.
مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار خاطرنشان کرد: تحلیل گزارش‌های قابل احصا از این سامانه در خصوص کمبود و مازاد مهارت‌های مورد نیاز فرصت‌های شغلی می‌تواند به فهم تفاوت‌های جغرافیایی و نیاز صنایع و مشاغل کمک شایانی کند و با ایجاد نظام عادلانه اشتغال و فراهم‌ کردن زمینه برابر، به فرصت‌های شغلی و مهارتی منجر شود.


تمدید مهلت ثبت‌نام خودروهای وارداتی
در راستای اجرای طرح فروش خودروهای وارداتی دارای مجوزهای لازم از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی مختص متقاضیان مرحله اول، از روز چهارشنبه هفته گذشته (۱۳ دی ماه) مرحله هفتم به اجرا درآمد و امکان ثبت‌نام و ثبت درخواست سه اولویت از میان ١٢ خودروی وارداتی عرضه شده توسط 6 شرکت واردکننده از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، به مدت سه روز فراهم شد.
با توجه به اینکه مهلت ثبت‌نام در این دوره عرضه خودروهای وارداتی، سه روز در نظر گرفته شده بود، این مهلت تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه (جمعه ۱۵ دی ماه) فعال بود و طبق اعلام اولیه، این مهلت به پایان رسید؛ اما مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت، ضمن اشاره به اینکه برخی کاربران در ثبت‌نام خود با مشکل مواجه شده‌اند، از تمدید مهلت ثبت‌نام تا پایان روز یکشنبه (۱۷ دی ماه) خبر داد.

جستجو
آرشیو تاریخی