ابراز همدردی کشورها و گروه‌های منطقه با مردم ایران

روسیه، سوریه، ترکیه، عراق، ونزوئلا، پاکستان، قطر، جمهوری آذربایجان، اتحادیه اروپا و همچنین گروه‌های مقاومت فلسطین، لبنان، عراق و انصارالله یمن اقدام تروریستی در کرمان را محکوم کردند

حمله تروریستی روز گذشته به زائران مزار شهید سلیمانی که منجر به شهادت بیش از 100 نفر از مردم شد، واکنش گروه‌های مقاومت منطقه و کشورهای همسایه را در پی داشت.جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای حادثه تروریستی در کرمان را محکوم کرد. جهاد اسلامی اعلام کرد: «انفجار بزدلانه در شهر کرمان ایران و هدف قرار دادن گروهی از شهروندان ایرانی در اطراف آرامگاه فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی رحمة‌الله را محکوم می‌کنیم.» «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز اقدام تروریستی در شهر کرمان ایران را که ده‌ها قربانی غیرنظامی در پی داشته محکوم کرد و  این حادثه را به رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت ایران تسلیت گفت. حکیم همچنین از جامعه جهانی به‌خصوص کشورهای آسیب‌دیده از آفت تروریسم خواست که برای خشک کردن منابع تأمین مالی تروریسم و کاستن از پیامدهای منفی آن بر ثبات و امنیت ملت‌ها، دست‌ به دست هم دهند و همکاری کنند.انصارالله یمن نیز به انفجارهای تروریستی کرمان واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.
در همین رابطه دفتر سیاسی انصارالله در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما انفجارهای جنایتکارانه در کرمان را که به شهادت و زخمی شدن شماری منجر شد، محکوم می‌کنیم. ما همدردی عمیق خود را با جمهوری اسلامی ایران، رهبری، دولت و ملت و خانواده‌های قربانیان اعلام می‌کنیم.
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز در پیامی، انفجار تروریستی روز گذشته در کرمان را به رهبر انقلاب تسلیت گفت.«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز در پیامی با اشاره به حادثه تروریستی در کرمان در پیامی ابراز داشت: «از حملات شنیع تروریستی در استان کرمان در ایران بسیار متأسفم.» در این پیام آمده است: «خداوند کسانی که در این حملات جان خود را از دست دادند رحمت کند و برای مجروحان شفای عاجل آرزومندم. به مردم دوست و برادر ایران تسلیت می‌گویم.»
نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان، جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه پاکستان، وزارت خارجه دولت جمهوری آذربایجان، دفتر آیت الله سیستانی، اتحادیه اروپا، دبیر کل سازمان ملل، وزارت خارجه ونزوئلا، نخست وزیر ارمنستان و مقتدی صدر نیز با صدور پیام‌‌هایی ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی، به دولت و مردم ایران تسلیت گفتند.

جستجو
آرشیو تاریخی