کربلای کرمان

طی دو انفجار تروریستی در مراسم سالگرد شهید سلیمانی 95 نفر در گلزار شهدای کرمان به شهادت رسیدند

روز گذشته مراسم چهارمین سالروز شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی که در گلزار شهدای کرمان در حال انجام بود، در پی یک حمله تروریستی ناتمام ماند.بعد از ظهر روز گذشته(13 دی ماه 1402) حوالی ساعت ۱۵ و در جریان مراسم سالگرد شهید سلیمانی، دو بمب در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان منفجر شد.  تا لحظه تنظیم خبر داعش یا هیچ گروه تروریستی دیگری مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است اما طبق برخی اخبار منتشر شده، بمب‌ها با فاصله از یکدیگر جاسازی و با استفاده از کنترل از راه دور منفجر شده‌اند. همچنین گفتنی است که این حمله تروریستی در خارج از گیت‌های بازرسی انجام شده است. معاون امنیتی استاندار کرمان نیز تأیید کرد که ۲انفجار در مسیرهای گلزار شهدا تروریستی بوده است. گفتنی است انفجار نخست در 700متری مزار شهید سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری مزار رخ داده است.بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: ۲ انفجار در این مراسم رخ داده است که اولین آن در منطقه زیرگذر جنب گنبد جبلیه و دومین انفجار در درگاه قلی بیگ نزدیک مسجد صاحب‌الزمان(عج) بوده است که این انفجارها در نزدیکی محل تجمع دیروز برای مراسم سردار سلیمانی اتفاق افتاده است. یکتاپرست افزود: پیش از شروع مراسم آمبولانس‌ها در محل مستقر بودند و اقدامات اورژانسی لازم انجام شد. همچنین از لحظه اول حادثه مصدومان در حال انتقال به مراکز درمانی و بیمارستانی بودند.در آخرین اعلام سازمان اورژانس کشور تا ساعت تنظیم این گزارش، تعداد شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان به ترتیب به 95  تن و بیش از 200 نفر رسید که حال تعدادی از مجروحان وخیم است و احتمال افزایش شهدا وجود دارد.  در میان شهدا تصاویر تعدادی کودک نیز به چشم می‌خورد.
وزیر بهداشت شب گذشته خبر داد که 111 تن از مجروحان طی دو ساعت تحت عمل جراحی قرار گرفتند که وضعیت 27 نفر از آنان وخیم گزارش شده است.
همچنین روابط عمومی هلال احمر نیز از شهادت یک امدادگر که برای کمک‌رسانی به مصدومان حادثه تروریستی به محل اعزام شده بود، در انفجار دوم خبر داد. لازم به ذکر است که در پی این حمله تروریستی، مردم حاضر در منطقه از گلزار شهدا تخلیه شده و درهای گلزار شهدای کرمان تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود.قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به نمایندگی از طرف رئیس جمهور برای عیادت از مجروحان حادثه تروریستی کرمان و همدردی با خانواده شهدای این اقدام جنایتکارانه وارد کرمان شد.همچنین ساعتی پس از وقوع این حادثه سردار رادان، فرمانده کل نیروهای انتظامی کشور وارد کرمان شد. سخنگوی فراجا نیز از شهادت ۳ نفر از افسران پلیس در حین خدمت‌رسانی به مردم در حادثه تروریستی کرمان خبر داد.

جستجو
آرشیو تاریخی