سیدحسن نصرالله در مراسم شهدای مقاومت:

حاج قاسم محورهای مقاومت را به استقلال عمل رساند

سید حسن نصرالله: شهدای امروز کرمان مرا به یاد سخن رهبر انقلاب انداخت که قاسم سلیمانی شهید، دشمنان را بیش از قاسم سلیمانی زنده می‌ترساند. حاج قاسم تلاش می‌کرد، تمامی جنبش‌های مقاومت را به سمت استقلال هدایت کند تا توانمندی‌ها و پتانسیل‌های خود را شناسایی کنند. شهید سلیمانی در این نبرد حضور دارد و آنچه امروز شاهد آن هستیم، ثمره اقدامات دو دهه‌ای این فرمانده بزرگ و نیروی قدس است.


شامگاه دیروز سخنرانی سید حسن نصرالله در حالی انجام شد که 24 ساعت پیش از آن ارتش رژیم صهیونیستی صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس را در بیروت به شهادت رساند. به همین دلیل نیز سخنرانی دیروز دبیرکل حزب‌الله لبنان در فضایی ایراد شد که تل‌آویو گوش به زنگ این سخنرانی بود و در هراس از واکنش حزب‌الله به سر می‌برد.
به گزارش سایت شبکه خبری المنار، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهادت دو سردار بزرگ مقاومت، حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس که در حومه جنوبی بیروت برگزار شد، به خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی کرمان که در گلزار شهدای این شهر به شهادت رسیدند،  تسلیت گفت و پس از تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و حضرت مسیح(ع) با اشاره به شهادت سردار سرتیپ سید رضی موسوی گفت: «شهادت این سردار را تسلیت می‌گویم. این شهید وارسته را بیش از 30 سال می‌شناختم. یار و یاور مقاومت بود.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس با اشاره به جنایت صهیونیست‌ها در حمله پهپادی موشکی به منزل صالح العاروری در بیروت و به شهادت رساندن وی گفت: «شیخ صالح، دوران جوانی و عمر خود را در جهاد، مقاومت، کار، مبارزه، اسارت، هجرت و جهاد سپری کرد و خداوند عاقبت او را چنین خیر رقم زد. حزب الله انتقام او را خواهد گرفت.»
 
امروز خاورمیانه مدیون تلاش دو دهه‌ای حاج قاسم است
سید حسن نصرالله سپس خاطرنشان کرد: «شهدای امروز کرمان مرا به یاد سخن رهبر انقلاب انداخت که قاسم سلیمانی شهید دشمنان را بیش از قاسم سلیمانی زنده می‌ترساند. حاج قاسم تلاش می‌کرد، تمامی جنبش‌های مقاومت را به سمت استقلال هدایت کند تا توانمندی‌ها و پتانسیل‌های خود را شناسایی کنند.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس با تأکید بر اینکه «دستاوردهای میدانی امروز فلسطین حاصل دو دهه تلاش است»، گفت: «شهید حاج قاسم سلیمانی در این نبرد حضور دارد و آنچه امروز شاهد آن هستیم، ثمره اقدامات دو دهه‌ای این فرمانده بزرگ و نیروی قدس است.»
وی همچنین به اقدامات ضد صهیونیستی مقاومت عراق از سال 2003 به این سو اشاره کرد و گفت: «در پی این تصمیم مقاومت عراق، حاج قاسم به حمایت از آنها پرداخت. حاج ابومهدی المهندس نیز دراین راه رابط بین حاج قاسم و مقاومت عراق بود که در فاصله سال‌های 2003 تا 2011 امریکایی‌ها را وادار به خروج کردند.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس به تشریح استراتژی مقاومت پرداخت و تأکید کرد: «محور مقاومت از یک استراتژی و چشم‌انداز استراتژیک بهره می‌برد و به اهداف خود کاملاً آگاه است. اما هر گروه از این محور با تحلیل خود از شرایط، تصمیم‌گیری و اقدام می‌کند. عملیات طوفان الاقصی نیز در همین راستا بود؛ عملیاتی که مهم‌ترین چالش مقاومت تاکنون بوده است. دستاوردهای این عملیات نیز مشخص است. این عملیات هدف اسرائیل در خسته و ناامید کردن فلسطینی‌ها را ابتر گذاشت. اگر به اهمیت و عظمت  این دستاوردها نگاه کنیم، از آنچه رخ داده راضی خواهیم بود.»

نتایج قابل‌توجه عملیات طوفان‌الاقصی
دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس به ارائه فهرستی از دستاوردهای عملیات طوفان‌الاقصی پرداخت و گفت: «از نتایج طوفان‌الاقصی در درجه نخست، سطح تأیید مقاومت و گزینه مقاومت در داخل مردم فلسطین بود. دستاورد دوم، فروپاشی وجهه و تصویر اسرائیل در جهان بود؛ چهره‌ای که رسانه‌های غربی روی آن کار کرده بودند و برخی از رسانه‌های رسمی عربی نیز برای بهبود این وجهه کمک کردند.»
وی دستاوردهای بعدی را به این ترتیب فهرست‌وار عنوان داشت: «سومین دستاورد، ضربه محکمی بود که به روند عادی‌سازی وارد کرد. از نتایج آن همچنین از بین بردن بازدارندگی استراتژیکی بود که اسرائیلی‌ها گفته بودند برای ترمیم مجدد آن کار می‌کنند. پنجمین دستاورد هم به سخره گرفتن برتری اطلاعاتی اسرائیل بود، طوری که نیروی هوایی اسرائیل در تعیین‌تکلیف این نبرد شکست خورد و بعد از سه ماه کسی در اسرائیل تصویری از پیروزی این نیروها ندارد.»
وی افزود: «ششمین نتیجه طوفان‌الاقصی و آنچه که در تمامی محورهای درگیری رخ می‌دهد، این است که اعتماد مردم رژیم صهیونیستی نسبت به ارتش و دستگاه امنیتی و رهبران سیاسی آن از بین رفت. اسرائیل اگر امنیت را از دست بدهد، نمی‌تواند باقی بماند. طوفان‌الاقصی و آنچه که در تمامی جبهه‌ها رخ می‌دهد، نظریه پناهگاه امن را ساقط کرد؛ نظریه‌ای که بر‌اساس آن مهاجرت یهودیان به فلسطین اشغالی رخ داد.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس تأکید کرد: «اسرائیل یک رژیم ساختگی است و ارتباط آنها با این خاک، در گرو امنیت است و زمانی که امنیت را از دست بدهند، صحنه بعدی این خواهد بود که اسرائیلی‌ها چمدان‌هایشان را جمع می‌کنند و می‌روند.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: «یکی دیگر از نتایج عملیات طوفان‌الاقصی، احیای مسأله فلسطین پس از فراموشی آن و تحمیل تلاش در سراسر جهان برای یافتن راه‌حل آن است. عملیات طوفان‌الاقصی ثابت کرد که مردم فلسطین نمی‌توانند ملت، مقدسات و تاریخ خود را فراموش کنند.»

برملا شدن چهره واقعی امریکا
سیدحسن نصرالله با اشاره به اینکه «طوفان‌الاقصی تصویر دولت مقتدر را برای اسرائیل درهم شکست»، تأکید کرد: «طوفان‌الاقصی همچنین تصویر امریکا را درهم شکست و حقیقت زشت آن را برملا ساخت، چراکه آن کسی که در غزه می‌کشد، امریکا و موشک امریکا و تصمیم امریکاست و کسی که می‌تواند مانع جنگ علیه غزه شود نیز امریکاست. آنچه در غزه رخ داد، ثابت کرد نظام بین‌الملل و نهادهای بین‌المللی و جامعه بین‌الملل قادر به محافظت از هیچ مردمی نیستند که البته این عبرتی است برای همه ما.»
سیدحسن نصرالله سپس با تأکید بر اینکه «بهای جنگ با لبنان سنگین و گران خواهد بود و وجود اسرائیل را تهدید می کند» گفت: «حزب الله امروز آماده‌تر و جسورتر برای رویارویی است. اینکه حزب‌الله جبهه جنوب را گشود، مانع از جنگ علیه لبنان شد.»

جستجو
آرشیو تاریخی