معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

امروز نشست زنان تأثیرگذار در همه استان‌ها به طور همزمان برگزار می‌شود

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: امروز در همه استان‌ها برنامه همزمانی با عنوان نشست زنان تأثیرگذار خواهیم داشت.
به گزارش «ایران» انسیه خزعلی، «این سرزمین شیرزنان است، قهرمان» را شعار هفته زن اعلام کرد و گفت: زنان همچون شیر ایستاده‌اند و از ثروت‌ها و گنجینه‌ها دفاع می‌کنند. ما باید صدای مقاومت زنان غزه را به تمام جهان برسانیم. این شیرزنان با توکل بر خدا می‌توانند بر تمام جهان تأثیرگذار باشند. به گفته خزعلی، روزهای هفته زن از امروز همزمان با روز میلاد حضرت فاطمه(س) آغاز می‌شود.
 تمدید ثبت‌نام در سامانه کنگره زنان تأثیرگذار تا ۱۳ دی ماه
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده درباره دومین کنگره ملی بانوان تأثیرگذار توضیح داد: سامانه کنگره برای شناسایی بانوانی است که با فعالیت و پویایی در خانواده و اجتماع درخشیده و در عرصه‌های مختلف تأثیرگذاری داشتند، از این رو سعی شد این زنان در روستاها و شهرها شناسایی شوند. ۸ کارگروه در این حوزه تشکیل شده و در سامانه موجود است. در استان‌های مختلف هم ثبت‌نام انجام می‌شود. با توجه به استقبال زیاد، ثبت‌نام تا روز ۱۳ دی ماه تمدید شده است و پس از آن داوری‌ها آغاز می‌شود. ارزیابی هم به صورت تخصصی انجام می‌شود و بعد انتخاب را مردم انجام می‌دهند و از منتخبان تقدیر به عمل می‌آید. این برنامه مستمر است و تجلیل از بانوان تأثیرگذار نیز در بهمن ماه انجام می‌شود. خزعلی افزود: در بخش بین‌الملل هم امسال کشور ارمنستان میزبان است.
رایزنی برای تسهیل دورکاری مادران
خزعلی در پاسخ به سؤال خبرنگار «ایران» در زمینه دورکاری و تأسیس مهدکودک در ادارات توضیح داد: تأسیس مهدکودک صحبت رئیس‌جمهور بود و دستور دادند که مهدکودک با استانداردهای دقیق و یا اتاق مادر و کودک در ادارات و مراکز محل اشتغال مادران ایجاد شود. دورکاری هم چندین بار مطرح شده است. این قانون وجود دارد و مدیران باید همکاری کنند. برای کودکان زیر ۶ سال تصمیمات در دستور کار دولت قرار دارد و بناست درخصوص مادرانی که فرزندان آنها در سنین بالاتر هستند و بویژه به دلایلی مانند آلودگی هوا به مدرسه نمی‌روند، شرایط تسهیل شده و دورکاری ایجاد شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی