مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد

اهدای 200 جهیزیه به زوج‌های جوان در آستانه ولادت حضرت فاطمه(س)

مهسا قوی‌قلب
خبرنگار


مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، دیروز در مراسم اهدای جهیزیه به ۲۰۰ زوج کم‌برخوردار به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه(س) و روز زن گفت: برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و به تأکید رهبر انقلاب در راستای تسهیل امر ازدواج، اقداماتی را از یک‌سال و نیم گذشته انجام دادیم و بسته‌های حمایتی و معیشتی را تقدیم کردیم.
به گزارش «ایران»، دکتر احمد احمدی‌صدر با اشاره به اینکه چندین بسته حمایتی در مراحل متعدد، تقدیم زوج‌های جوان در آغاز زندگی مشترک شده است، گفت: تأمین جهیزیه در کلانشهری مانند تهران سخت است، از این رو پیش از این، در مراحلی تعدادی جهیزیه تهیه و تقدیم شده است و در این مرحله بیش از ۲۰۰ جهیزیه شامل اقلام اساسی ازدواج، تهیه و تقدیم زوج‌ها کردیم. ارزش ریالی کالاها حدود 100 میلیارد ریال است که از حمایت بخش مردمی و گروه‌های داوطلب استفاده کردیم. در واقع این حرکت، حرکتی مردمی و با همکاری خیریه‌هاست.
احمدی‌صدر در پاسخ به سؤال خبرنگار «ایران» درباره تعداد کمک جهیزیه‌ها در یک‌سال و نیم اخیر که این پویش آغاز شده است، گفت: در مجموع طی یک‌سال و نیم گذشته با استفاده از ظرفیت مردمی، بیش از ۷۰۰ جهیزیه آماده و ارائه شده است، اما موضوعی که باید بیشتر به آن توجه شود، این است که چنین پویش‌هایی باید بیش از پیش بین مردم و خیریه‌ها رواج یابد.
مساجد به کانون‌های تهیه جهیزیه تبدیل می‌شوند
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، افزود: سال آینده قرار است برنامه‌ای تحت عنوان «هر مسجد یک جهیزیه» را در محلات تهران داشته باشیم و مساجد را به نوعی به کانون تهیه جهیزیه‌ها تبدیل کنیم. به گفته احمدی‌صدر، ۱۳ هزار و ۵۰۰ بسته کمک‌معیشتی نیز از شب یلدا تا الان تقدیم افراد کم‌برخوردار شده است تا کمکی برای معیشت‌شان باشد.
او در خصوص چگونگی شناسایی افراد برای ارائه جهیزیه‌ها، گفت: در این حوزه به مناطق ۲۲ گانه با محوریت مساجد فراخوان زدیم، برخی مناطق اقلام مورد نیاز را اعلام کردند و در مجموع بیش از 200 زوج به ما معرفی شدند. برای این منظور ۲۳۴ جهیزیه را آماده کردیم تا درخصوص تدارک برای شروع زندگی مشترک و کاهش بار اقتصادی به این جوانان کمک کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی