مرور

مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اعلام کرد
گردش مالی سالانه ۴ میلیارد دلاری
محصولات آرایشی و بهداشتی
مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه امروزه معضل حوزه آرایشی و بهداشتی، قاچاق و محصولات تقلبی است، گفت: این صنعت سالیانه ۴میلیارد دلار گردش مالی دارد بنابراین مشخص است که تولید‌کنندگان این صنعت توانمندی خوبی دارند و باید این توانمندی را به نمایش بگذارند و اینجا می‌تواند محلی برای کسب تجربه باشد.
به گزارش ایسنا، دکتر آل بویه در پنجمین همایش و نمایشگاه فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی، شوینده و صنایع وابسته با اشاره به اینکه «ایران کازمتیکا» محلی برای اساتید این حوزه است، گفت: در عین حال اینجا محلی برای ارائه محصولات و تکنولوژی‌های جدید است. دانشکده‌های داروسازی و مراکز آکادمیک برای نوآوری زیاد داریم و خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان هم به این مراکز اضافه شدند که باید محصولاتی در افق دانش تولید کنند تا حرف جدیدی در این حوزه برای گفتن داشته باشند؛ بنابراین اقتضا این است که شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات جدید خود را در این نمایشگاه‌ها ارائه دهند.
مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: الان هم صادرات وجود دارد اما اعداد آن چشمگیر نیست. بازار ۸۵ میلیونی ایران باید به یک بازار ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون نفره برسد چون خارجی‌ها هم کیفیت محصولات تولیدی ما را قبول دارند. دکتر آل بویه درباره اقدامات سازمان غذا و دارو در زمینه پایش محصولات آرایشی بهداشتی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، توضیح داد: محصولات را در سطح عرضه پایش می‌کنیم که تحت عنوان PMS اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال ۲۷ نوع محصول را در این مدت بررسی کردیم که از نظر ارزیابی ویژگی‌های میکروبی از حدود ۷۰۰۰ مورد کمتر از 2/0 درصد عدم انطباق در ارزیابی ویژگی میکروبی در سطح عرضه داشتند و این نشان می‌دهد که تولید‌کنندگان ما به تولید باکیفیت اهمیت می‌دهند.
وی با تأکید بر اینکه مندرجات روی محصولات نباید موجب فریب مصرف‌کننده شود، تصریح کرد: این موضوع خطوط قرمز است و اگر جایی مشخص شود که تولید‌کننده ادعایی برای محصولش داشته که این ادعا می‌تواند سلامت مصرف‌کننده را به خطر اندازد، مطمئناً حضور جدی خواهیم داشت و معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های سراسر کشور از این موضوع عقب نمی‌نشینند.
 
 
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم:
پرداخت وام‌های دانشجویی دهک‌بندی می‌شود
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: تصمیم داریم از ترم آینده، در صورتی که زیرساخت‌ها آماده باشد، پرداخت وام‌ها را دهک‌بندی و پرداخت‌ها را از دهک‌های پایین شروع کنیم.  به گزارش مهر، مسعود گنجی درباره آخرین وضعیت پرداخت وام شهریه گفت: هرزمان که سازمان برنامه و بودجه، اعتبار مربوط به وام شهریه را پرداخت کند، واریز وام شهریه دانشجویان آغاز خواهد شد. وی افزود: براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، اعتبار وام شهریه تا پایان دی ماه پرداخت می‌شود و به محض پرداخت سازمان، وام شهریه به حساب دانشگاه‌ها واریز می‌شود.  رئیس صندوق رفاه دانشجویان از رؤسای تمام دانشگاه‌ها درخواست کرد، مانع امتحان دادن دانشجویانی که وام شهریه آنها توسط دانشگاه تأیید شده است، نشوند چراکه به محض واریز اعتبار مورد نیاز توسط سازمان برنامه و بودجه، وام شهریه به حساب دانشگاه‌ها واریز می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی