صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و نه - ۱۲ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و نه - ۱۲ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

ورزش ایران

رستمیان پنجمین تیرانداز تپانچه رنکینگ آسیا شد
هانیه رستمیان تیرانداز المپیکی تپانچه 25 متر ایران در جدیدترین رنکینگ آسیایی نفر پنجم است. اولین تیرانداز لژیونر ایرانی، که ماه پیش نفر دوم رنکینگ جدید 25 متر بود، در آخرین رنکینگ تیراندازان سال 2023 آسیا، نفر پنجم است و در تپانچه بادی نفر17. در این رنکینگ جواد فروغی قهرمان تپانچه المپیک توکیو رتبه‌ای بهتر از 42 آسیا ندارد. پوریا نوروزیان هم در تفنگ سه وضعیت نفر ششم است.


افتتاح پایگاه قهرمانی در خاوران
سالن کشتی به نام مجید سوزوکی
مراسم افتتاحیه سومین پایگاه قهرمانی کشتی تهران که توسط فدراسیون کشتی بازسازی شده، صبح دیروز در محله خاوران تهران به نام شهیدان خدمت برگزار شد.
علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، علی جوادی مدیرکل ورزش استان تهران و جمعی از مدیران شهری و پیشکسوتان کشتی و ورزش از جمله منصور برزگر، علی‌اکبر حیدری، محمد محمودی و مهدی امیرآبادی از سازمان ورزش شهرداری و... در این مراسم حاضر بودند. این مجموعه 4 طبقه سالن است، یک سالن به وسایل بدنسازی مجهز می‌شود. طبقه دوم سالن کشتی است و طبقه سوم و چهارم نیز سالن تمرین بانوان و زمین فوتسال است.
این مجموعه به نام شهید امیرحسین و مجید خدمت است. مجید خدمت همان شخصیتی است که داستان زندگی او در فیلم اخراجی‌ها به نام « مجید سوزوکی» روایت شد و حالا قرار است کشتی‌گیران در سالنی به نام این شهید، تمرین کنند.
علی جوادی مدیرکل ورزش استان تهران در این مراسم گفت: «زمانی که به افتتاحیه این پایگاه دعوت شدم، فکر کردم نام مجموعه شهیدان خدمت به وطن است، اما بعدا متوجه شدم که برادران شهید امیرحسین و مجید خدمت هستند. (مجید خدمت همان شهیدی است که شخصیت اصلی فیلم اخراجی‌ها بوده و به نام مجید سوزوکی شهره بود) علیرضا دبیر یک نهضت را شروع کرده و اینگونه اقدامات متوالی است و قرار است تغییر رویکرد را به همراه داشته باشد، همه باید همراه این جریان باشند.   


تصویب آیین‌نامه کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی پارالمپیک
دویست و پانزدهمین نشست هیأت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک به ریاست غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.
این نشست با حضور غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک، محمداسماعیل کوثری عضو ناظر مجلس در کمیته ملی پارالمپیک، کمال جوانمرد دبیر اجرایی، سیدمحمد پولادگر نایب رئیس و مریم کاظمی‌پور نایب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک، سید محمدشروین اسبقیان، محمدرضا مظلومی، هادی رضایی، علی کشفیا، رقیه الله‌کرمی، مژگان نصیری و امیر ماندگارفرد اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و زهرا نعمتی نماینده ورزشکاران و دیگر مدعوین برگزار شد.
در این نشست مصوبات جلسه پیشین مورد بررسی قرار گرفت و مباحثی نظیر جذب حامیان مالی، بررسی گزارشات مالی مرتبط با مجمع، بررسی گزارش عملکرد سالیانه جهت ارائه در مجمع  عمومی و... عنوان و بررسی شد.
از مصوبات این نشست می‌توان به تصویب آیین‌نامه کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی پارالمپیک، تصویب گزارش عملکرد سالیانه کمیته برای ارائه در مجمع و تأیید لوگوی جدید جهت ارائه و تأیید نهایی در مجمع عمومی اشاره کرد.


سعادت دومین بازیکن امتیازآور لیگ والیبال ترکیه
پشت خط زن جوان ایرانی، دومین امتیازآور در لیگ والیبال ترکیه شناخته شد. او که با لباس شماره 6 برای آلانیا اسپور بازی می‌کند، بعد از حضور در ۵۰ ست برای تیم آلانیااسپور، با ۴.۹۸ امتیاز در هر ست ۲۴۹ امتیاز گرفت تا دومین امتیازآورترین بازیکن لیگ ترکیه باشد. او حتی نیمر عبدالعزیز ستاره والیبال هلندی را جا گذاشته است. جان هادراوا، بازیکن گالاتاسرای، با ۲۵۲ امتیاز صدرنشین امتیازآوری است.


دمیر  به تیم مانیسای ترکیه رفت
هاکان دمیر، سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران هدایت تیم مانیسای ترکیه را بر عهده گرفت. باشگاه مانیسا با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش این خبر را اعلام کرد و نوشت: «آقای دمیر! بازگشت مجدد شما به خانواده مانیسا را خوشامد می‌گوییم.» محسن معزی فر، دبیر فدراسیون بسکتبال در این خصوص گفت: «در قرارداد دمیر یک بند وجود دارد که می‌تواند با تیم‌های خارج از ایران قرارداد امضا کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی