صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۱ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۱ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

اجرای موافقت‌نامه تأمین‌اجتماعی بین ایران و ترکیه
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی از نهایی و اجرایی‌شدن موافقت‌نامه تأمین‌اجتماعی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و ابلاغ بخشنامه مربوط به نحوه اجرای این موافقت‌نامه به واحدهای اجرایی این سازمان خبر داد.
محمد محمدی محور اصلی موافقت‌نامه تأمین‌اجتماعی میان ایران و ترکیه را تجمیع و لحاظ‌ کردن سوابق بیمه‌ای ذی‌نفعان نزد طرفین موافقت‌نامه در احراز شرایط برای بهره‌مندی از مزایا و تعهدات عنوان کرد و گفت: مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان، کمک‌هزینه کفن و دفن، خدمات درمانی، بارداری و بیماری و نیز بیماری‌های حرفه‌ای از خدمات و مزایایی است که مبتنی بر تجمیع سوابق است که متناسب با سوابق در هرکشور ارائه می‌شود.


رشد ۵۱ درصدی آموزش‌های مهارتی
رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای با اشاره به رشد ۵۱ درصدی آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی و غیردولتی در دولت سیزدهم، گفت: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای در دولت گذشته به ۲ میلیون و ۹۴۸ هزار نفر و در دولت سیزدهم به ۴ میلیون و ۴۶۷ هزار نفر آموزش‌های مهارتی را ارائه کرده است. مهرداد عظیمی از رشد یکهزارو ۳۰۰ درصدی در حوزه صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد، ۶۰ درصدی در واحد پذیرنده آموزش در محیط کار واقعی، ۴۸ درصدی سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای، ۷۲ درصدی صدور گواهینامه مهارت برای کارآموزان و یکهزارو ۱۷۰ درصدی در حوزه مسابقات آزاد، ملی و بین‌المللی مهارت در دولت نسبت به مدت مشابه در دولت قبل خبر داد.

تأمین ۲.۵ میلیون متر مکعب چوب از زراعت
مجری طرح زراعت چوب گفت: بنابر آمار سالانه ۲ تا ۲.۵ میلیون متر مکعب چوب از محل زراعت چوب و مابقی واردات و هرس درختان باغی تأمین می‌شود. کامران پورمقدم گفت: بنابر آمار سالانه ۲ تا ۲.۵ میلیون متر مکعب چوب از محل زراعت چوب با گونه‌های سریع‌الرشد از طریق همکاری بخش دولتی و خصوصی تأمین می‌شود. به گفته او، طرح زراعت چوب نیازمند یک سری طرح‌های حمایتی و تسهیلاتی تحت عنوان کمیته‌های فنی و اعتباری است، کمااینکه بخشی از این طرح در قالب پرداخت تسهیلات به متقاضیان انجام می‌شود. پورمقدم ادامه داد: توزیع نهال‌های اصلاح شده رایگان از جمله حمایت‌هایی است که از متقاضیان انجام می‌شود، اما برای تأمین چوب مورد نیاز صنایع نیاز است که تعداد نهال‌های تولیدی افزایش یابد.

جستجو
آرشیو تاریخی