صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۱ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۱ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

ورزش ایران

نشست وزیر ورزش
با سفیران فرهنگی ورزش
نشست کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان با سفیران فرهنگی ورزش کشور برگزار شد. در این گردهمایی وزیر ورزش با تقدیر از احساس مسئولیتی که همه سفیران برای انجام کارهای جهادی و خیرخواهانه دارند گفت: «سفیران فرهنگی زبان گویای ورزش کشور هستند و این دوستان می‌توانند صحبت‌های مدنظر ما را در جمع‌هایی که حضور دارند عنوان کنند. آن چیزی که از ورزش قهرمانی اهمیت بیشتری دارد بحث فرهنگ و اخلاق است که به زعم ما و سفیران فرهنگی در جامعه کمرنگ شده است. سفیران فرهنگی از آنجا که در جامعه به‌عنوان یک الگو شناخته می‌شوند در راستای توسعه فرهنگ و اخلاق قدم بردارند.» وزیر ورزش و جوانان همچنین تأکید کرد: «یکی از رسالت‌های اصلی ما توسعه ورزش درجهت سلامتی جامعه است و دیگر وظیفه ما توسعه اخلاق حرفه‌ای و فرهنگ در ورزش است. بحث مسئولیت‌های اجتماعی در ورزش یک اقدام جدید نیست و از دیرباز تاکنون پهلوانان و ورزشکاران ما برای همه اتفاقات پیشقدم بودند. حفظ و ترویج رفتارهای ورزشی، ترویج انصاف و عدالت در رقابت‌های ورزشی، ایجاد همبستگی اجتماعی از طریق ورزش، ترویج فرهنگ ورزش کردن و کمک به اقدامات خیرخواهانه جزو موضوعاتی است که سفیران فرهنگی می‌توانند به توسعه آن کمک کنند.»
در این نشست سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، حامد حدادی کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال، اسبقیان مدیرکل حوزه وزارتی، حجت‌الاسلام احدی مدیرکل فرهنگی وزارت، حسن روشن پیشکسوت فوتبال، غلامحسین پیروانی پیشکسوت فوتبال، حسین شمس سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال، حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی شمشیربازی، علی استکی سرمربی سابق تیم ملی بوکس، هادی طباطبایی پیشکسوت فوتبال، ذبیح‌الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته، ساره جوانمردی ملی‌پوش پارالمپیکی ایران، روح‌الله رستمی ملی‌پوش پارالمپیکی ایران، بهنام محمودی پیشکسوت والیبال، نازنین ملایی ملی‌پوش تیم قایقرانی، شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته و هومن افاضلی پیشکسوت فوتبال حضور داشتند.


لیلا بهرامی:
جنایت اسرائیل رؤیای کاراته‌کای فلسطینی را برباد داد
 سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان کاراته بانوان گفت: «نغم ابوسمره» آرزوی قهرمانی در مسابقات جهانی کاراته را داشت که جنایت‌های اسرائیل رؤیای او را بر باد داد. چند روز گذشته خبر و تصویر تلخی از بانوی کاراته کای فلسطینی به دستمان رسید که این خبر همه ما را ناراحت کرده است و متأسفانه «نغم ابوسمره» چند روز گذشته زیر بمباران رژیم کودک کش اسرائیل یک پای خود را از دست داده است. نغم از قهرمانان کاراته کشور فلسطین است، او آرزوی قهرمان جهان شدن را داشت و حالا متأسفانه با از دست دادن یک پای خود آرزوهایش برباد رفته و حالا با تبعات این نقص عضو دست و پنجه نرم می‌کند. وقتی تصاویر او را دیدم بسیار ناراحت شدم که چرا باید انسان‌های بیگناه به بدترین شکل ممکن جان خود را از دست بدهند و دنیا در مقابل این جنایت سکوت کرده است!


حاتمی: دوست دارم حدادی نزد ما بیاید
پریسا غفاری / این روزها شایعات زیادی مبنی برحضور حامد حدادی، ستاره بسکتبال کشورمان در تیم ذوب‌آهن برسرزبان‌هاست اما هنوز هیچ قراردادی بین کاپیتان سابق تیم ملی و گاندوها بسته نشده است. هرچند مهران حاتمی، سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان دوست دارد که حدادی در نصف جهان توپ بزند: «دوست دارم حامد حدادی به ذوب‌آهن بیاید اما این اتفاق در حیطه اختیارات من نیست. منتظر هستم تا ببینم مسائل بین حدادی و باشگاه چگونه رقم می‌خورد. اما از این انتقال بسیار استقبال می‌کنم.»
تیم اصفهانی در پایان نیم فصل به‌دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول رده‌بندی نیم فصل ایستاد؛ با این‌حال سرمربی تیم ذوب‌آهن از عملکرد تیمش راضی است: «خدا را شکر عملکرد و نتیجه تیم ما بد نبوده است. هم کادرفنی و هم مسئولان راضی هستند. البته نسبت به شرایط لیگ اصلاً نشان نمی‌دهد که تا پایان چه اتفاقی می‌افتد، نیم فصل دوم تازه شروع راه سخت ما است و بازی‌های مهمی پیش‌رو داریم چون تیم‌ها در پلی‌آف قدرت اصلی خود را نشان می‌دهند.»
وی درادامه تأکید کرد: «در این فصل محدودیت بودجه داشتیم ولی با وجود این محدودیت از نظرمن یکی از تیم‌هایی بودیم که در بحث جذب بازیکنان باتجربه، جوان و خارجی فوق‌العاده عمل کردیم. نفرات خوبی جذب کرده‌ایم. در سطح بودجه خود حرکت کردیم و قطع به یقین اگر بودجه بیشتری در اختیار داشتیم، ستاره‌های صاحب نام را هم به تیم اضافه می‌کردیم.»
مهران حاتمی در پایان درباره نیم فصل اول لیگ برتر هم گفت: «من فکر می‌کنم رقابت تیم‌ها نزدیک‌تر شده و لیگ جذاب‌تری را شاهد بودیم. ترکیب همه تیم‌ها متشکل از بازیکنان باتجربه و جوانان است و بازیکنان خارجی خوبی هم جذب شده‌اند. در مجموع نسبت به فصل قبل، نیم فصل و لیگ بهتری را پشت سر گذاشتیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی