صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۱ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۱ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

پادزهر کوبایی برای نجات بوکس ایران

رؤیا پردازی به شرط اجازه مربیان داخلی!

فائزه زمانی
خبرنگار

 
در حالی که فدراسیون بوکس از مدت‌ها قبل قول فونتانا، نابغه مربیگری بوکس دنیا را داده بود، حالا به‌نظر می‌رسد با چراغ‌سبز استاد بزرگ بوکس دنیا، این قول از هر وقت دیگری به عملی شدنش نزدیک‌تر است.
روح‌الله حسینی بعد از تعطیلی 2 ماهه اردوهای تیم‌ملی با جذب رینالدو فونتس استارت اردوهای تیم ملی را زد. بعد از برگزاری اولین مرحله تمرینات تیم ملی، حالا از دیروز رقابت‌های انتخابی تیم هم برای تصاحب پیراهن تیم ملی در ارومیه شروع شده است تا همه چیز طبق برنامه پیش برود. اما آنچه بیشتر از هر چیز دیگری به چشم می‌آید، جواب مثبت فونتانا، مربی رزومه‌داری است که به گفته مسئولان فدراسیون هرکجا رفته کارش تغییر و تحول بوده است.
در حالی که با ویرانه‌های یادگار ریاست حسین ثوری حضور مربیان کوبایی در ایران بعید به‌نظر می‌رسد، گویا حسینی عزمش را جزم کرده تا با جذب این مربیان، پوست‌اندازی را شروع کرده و بوکس را از این برزخ راهی بهشت احتمالی کند.
درحالی که طبق شنیده‌ها پای فونتانا تا 10 روز دیگر به ایران باز می‌شود، علی دانشمندفر، دبیر فدراسیون قول صد درصدی در این‌باره نمی‌دهد اما به گفته او  تمام مراحل مذاکرات انجام‌ شده و حالا فقط گرفتن مجوزهای لازم باقی مانده است تا بالاخره بوکس ایران به وصال این مربی برسد.
 او حالا بعد از نزدیک‌شدن فونتانا به تیم‌ملی بوکس می‌گوید: «صحبت‌های اولیه انجام شده است و حالا امیدواریم بتوانیم با جذب فونتانا استاد بزرگ بوکس دنیا که جزو 10 مربی برتر جهان است، اتفاق مبارکی را در بوکس رقم بزنیم و همچنین باتوجه به برهه حساس قبل از المپیک با ورود این مربی بتوانیم نتایج خوبی را رقم زده و سهمیه المپیک
بگیریم.
یک مسأله صحبت فدراسیون بوکس با فونتانا است و بحث دیگر گرفتن مجوزهای مختلف از وزارت و کمیته ملی المپیک. امیدوارم حالا که بعد از سال‌ها حضور یک مربی نابغه کوبایی در حال اتفاق است، مسئولان دست یاری بدهند تا هرچه سریع‌تر این اتفاق بیفتد.»
 به گفته دانشمندفر قرارداد فونتانا دلاری خواهد بود: «طبیعتاً قرارداد او دلاری است. بخش بین‌الملل فدراسیون با فدراسیون بوکس کوبا و فونتانا صحبت‌هایی داشته است اما اجازه دهید جزئیات این قرارداد بعد از ورود فونتانا به ایران اعلام شود.»
 دبیر فدراسیون در واکنش به اینکه عدم همدلی جامعه و مربیان بوکس ممکن است در کار فونتانا خلل ایجاد کند، گفت: «بالاخره او صاحب علم روز دنیا است و همین‌طور که در حال حاضر تعدادی از مربیان ایرانی در کنار رینالدو فونتس در حال کار هستند، در کنار فونتانا هم خواهند بود و اصلاً یکی از اهداف فدراسیون آموزش مربیان ایرانی از علم مربیان کوبایی است.
بنابراین مطمئن باشید باوجود اینکه فونتانا با دستیارش به ایران می‌آید اما مربیان ایرانی را هم در کنار او خواهیم داشت. تا الان که قهرمانان و جامعه بوکس همکاری خوبی با ما داشته‌اند و امیدوارم از این به بعد هم همین‌طور باشد.»
اردوهای تیم‌ملی از 2 ماه قبل زیر نظر رینالدو فونتس دیگر مربی کوبایی از سر گرفته شده است و از دیروز هم مسابقات انتخابی تیم‌ملی با حضور او در محل مسابقات شروع شده است، به گفته دانشمند‌فر بعد از حضور استاد بزرگ بوکس دنیا، فونتس کار خود را در تیم‌های رده‌پایه شروع خواهد کرد: «با ورود فونتانا، فونتس کار خود را در تیم‌های رده پایه پیگیری خواهد کرد. هدف بعدی ما این است که سطح مربیان پایه و قهرمان‌پرور استان‌ها را با بهره‌گیری از دانش این مربی کوبایی یکسان کرده تا بعد از اینکه یک روزی مربیان کوبایی از ایران رفتند، از دانش مربیان توانمند خود استفاده کنیم.»
 او همچنین گرفتن سهمیه المپیک پاریس را دور از دسترس نمی‌داند: «سهمیه المپیک دور از دسترس نیست، قبلاً هم جواز حضور در المپیک را گرفته‌ایم و حالا هم تلاش می‌کنیم تا دل عاشقان بوکس را شاد کــنیــم.»

جستجو
آرشیو تاریخی