گزارش و خبر

برد پورتو در حضور طارمی
از هفته پانزدهم لیگ برتر پرتغال، بامداد دیروز پورتو در خانه میزبان چاوز بود که این بازی با برتری 1-0 شاگردان سرجیو کونسیسائو به پایان رسید. مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و 61 دقیقه بازی کرد. تک گل بازی را ژائو ماریو در دقیقه 58 به ثمر رساند. پورتو با این برد 34 امتیازی شد و با یک بازی بیشتر با تفاضل گل کمتر نسبت به اسپورتینگ لیسبون در رده سوم قرار دارد. بنفیکا با 36 امتیاز از 15 بازی صدرنشین است.


دو مرحله تست از مسافران پاریس
کمیته ملی المپیک برای کنترل دوپینگ کاروان اعزامی به بازی‌های المپیک پاریس دو مرحله نمونه‌گیری از ورزشکاران این کاروان در دستور کار قرار داده است. از آنجا که ورزشکاران المپیکی الزاماً در فهرست «RTP» نیستند بنابراین کنترل دوپینگ این دسته ورزشکاران به صورت مجزا در برنامه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ قرار می‌گیرد. بعضاً ورزشکاری شانس قطعی کسب سهمیه است اما هنوز سهمیه‌ای به نام او ثبت نشده است یا در رشته‌ای کسب سهمیه انجام می‌شود اما سهمیه موردنظر به کشور داده می‌شود و هنوز ورزشکار صاحب آن مشخص نیست. بنابراین در اردوهای آماده‌سازی تعداد بیشتری ورزشکار حضور دارند. نادو در راستای کنترل دوپینگ کاروان المپیک از همه این ورزشکاران که بعضاً المپیکی هستند و بعضاً شانس المپیکی شدن دارند، نمونه‌گیری می‌کند. همچنین در فاصله ۵ ماه مانده به بازی‌های المپیک، تست‌گیری آغاز و تا یک ماه پیش از بازی‌ها ادامه دارد. سپس نمونه‌گیری‌ها در پروسه عادی برای آزمایشگاه قطر ارسال می‌شود تا نتیجه آن مشخص شود. نمونه‌گیری و کنترل دوپینگ به صورتی انجام می‌شود که در فاصله دو سه هفته تا پیش از اعزام کاروان ایران، دو مرحله نمونه‌گیری انجام شده باشد و نتایج آن هم مشخص شده باشد.
 

اسکواش بازان برتر معرفی شدند
نفرات برتر مسابقات انتخابی تیم ملی اسکواش بانوان مشخص شدند. انتخابی به مدت سه روز درمجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد که این رقابت‌ها با تقسیم بندی ورزشکاران به ۲ گروه انجام شد که از هر گروه ۲ نفر انتخاب شدند که ۴ نفر نهایی با ۴ نفر برتر رده سنی کمتر از ۱۹ سال وارد اردو نهایی می‌شوند که در نهایت بازیکنان اصلی برای حضور در رقابت‌های آسیایی انتخاب شوند. فرشته اقتداری و دیانا مقری از گروه A و غزال شرف‌پور و فاطمه فلاحتی مروست از گروه B نفرات برتر این رقابت‌ها هستند.


غیبت مشکوک بنزما در الاتحاد
پس از دیدار برابر النصر که با شکست سنگین 5-2 ببرهای شهر جده به پایان رسید، کریم بنزما با انتقاد شدید هواداران روبه‌رو شد و این ستاره فرانسوی تصمیم گرفت حساب اینستاگرام خود را غیر فعال کند. منابع آگاه به الشرق الاوسط فاش کردند که بنزما، پس از شکست سنگین برابر النصر، در تمامی تمرینات تیم شرکت نکرده و به همین دلیل مارچلو گایاردو سرمربی الاتحاد مجبور شده او را از فهرست تیم کنار بگذارد. دلیل عدم شرکت این بازیکن در تمرینات اعلام نشده است. این برای اولین بار نیست که بنزما برخی تمرینات تیم را از دست می‌دهد، زیرا این موضوع در دوره‌ای که نونو سانتو سکان هدایت الاتحاد را بر عهده داشت، چندین بار توسط ستاره فرانسوی تکرار شده بود.


لغو سوپرکاپ ترکیه در عربستان
تیم‌های فوتبال گالاتاسرای قهرمان فصل 23-2022 سوپرلیگ و فنرباغچه قهرمان جام حذفی ترکیه قرار بود روز جمعه برای هفتمین بار در دیدار سوپرکاپ ترکیه این‌بار در استادیوم اول پارک در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی به مصاف هم بروند. پس از اینکه سوپرکاپ کشور‌هایی مانند ایتالیا و اسپانیا در کشور عربستان برگزار شد، این بار نوبت فوتبال ترکیه بود تا این بازی را در کشور عربستان برگزار کند اما اتفاقات پیش از بازی باعث شد این بازی فعلاً لغو شود. در حساب کاربری موسم الریاض در توئیتر درباره لغو مسابقه تیم‌های گالاتاسرای و فنرباغچه این موضوع اعلام شده که دو تیم به آنچه که توافق شده بود، پایبند نبودند. در بیانیه توضیح آمده است: «ما مشتاقانه منتظر بودیم این مسابقه طبق قوانین و مقررات بین‌المللی فوتبال برگزار شود و بدون آنکه شعاری خارج از حیطه ورزش در آن بر زبان بیاید، به سرانجام برسد و این مسأله پیش از آغاز مسابقه به طرف ترک و فدراسیون فوتبال این کشور اعلام شده بود تا این رقابت بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی برگزار بشود.» در ادامه بیانیه می‌خوانیم: «علی‌رغم توافق برای پخش سرود ملی جمهوری ترکیه و نمایش پرچم ترکیه در داخل ورزشگاه و سکوها، برای قدردانی از جایگاهی که برای جمهوری ترکیه متصوریم، مایه تأسف بود که دو تیم بر آنچه که قرار گذاشته شده بود، پایبند نبودند و بنابراین این مسأله منجر به برگزار نشدن مسابقه گردید.» در پایان بیانیه موسم الریاض بر روابط نزدیک عربستان سعودی و جمهوری ترکیه در زمینه‌های مختلف از جمله ورزش تأکید شده و همچنین اعلام شده که آنها به این ارتباط افتخار می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی